PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie o odprawę › Re: Pytanie o odprawę
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie o odprawę
    Date: Thu, 02 Jan 2003 13:33:24 GMT

    Pięknego dnia Thu, 2 Jan 2003 12:46:44 +0100, "lgre"
    <v...@p...onet.pl> zakodował:

    >dotychczasowych warunkow umowy o prace pracodawca podal - brak skutecznosci
    >w zarzadzaniu na zajmowanym stanowisku.

    No to po takim uzasadnieniu nie należy Ci się odprawa. Trzeba było
    biec od razu do sądu pracy o uznanie wypowiedzenia za nieważne.

    Art. 43. Pracodawca może wypowiedzieć warunki pracy lub płacy
    pracownikowi, o którym mowa w art. 39, jeżeli wypowiedzenie stało się
    konieczne ze względu na:

    1) wprowadzenie nowych zasad wynagradzania dotycz?cych ogółu
    pracowników zatrudnionych u danego pracodawcy lub tej ich grupy, do
    której pracownik należy,

    2) stwierdzon? orzeczeniem lekarskim utratę zdolno?ci do wykonywania
    dotychczasowej pracy albo niezawinion? przez pracownika utratę
    uprawnień koniecznych do jej wykonywania.

    Czyli nie można wypowiedzieć _warunków_ pracy za niekompetencję.

    Art. 44. Pracownik może wnie?ć odwołanie od wypowiedzenia umowy o
    pracę do s?du pracy, o którym mowa w dziale dwunastym.

    Nie masz nic do stracenia. Jak będziesz miał taką przyczynę na
    świadectwie pracy, to nie będzie to ładnie wyglądać. Wnieś do sądu
    pracy o uznanie wypowiedzenia za bezasadne powołując się na Art. 43
    KP.

    >Po odrzucenie przeze mnie nowych warunkow umowy, Pracocawca poinformował
    >mnie rowniez, ze nie otrzymam zadnej odprawy gdyż to ja nie przyjalem
    >proponowanych nowych warunkow umowy.

    Nie jest to prawdą. To on Ci wypowiedział warunki pracy i płacy i, po
    odrzuceniu warunków, jest to traktowane jak wypowiedzenie umowy przez
    pracodawcę.

    Art. 42. § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się
    odpowiednio do wypowiedzenia wynikaj?cych z umowy warunków pracy i
    płacy.

    >Czy pracodawca slusznie nie chce wyplacic odprawy, czy naleze skierowac
    >sprawe do Sadu Pracy po otrzymaniu swiadectwa pracy 31.01.03r, lub też udać
    >sie wczesniej do prawnika i przygotowac odpowiednie pismo jeszcze w czasie
    >trwania wypowiedzenia, upominajac sie o odprawe.

    Jak najszybciej do sądu pracy (nie zawadzi wcześniej odwiedzić
    prawnika). Musisz wywalczyć inne uzasadnienie - przy takim
    uzasadnieniu wypowiedzenie powinno zostać uznane za nieważne (nie może
    to być przyczyna wypowiedzenia warunków pracy i płacy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775