PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie nt. dzialalnosci gospodarczej w Niemczech.

  • 1. Data: 2003-06-28 14:19:22
    Temat: Pytanie nt. dzialalnosci gospodarczej w Niemczech.
    Od: "Farciarz" <a...@p...onet.pl>

    Czy ktos moze wie , gdzie moge znalezc informacje na temat warunkow
    rozpoczecia prowadzenia dzialalnosci gospodarczej w Niemczech po naszym
    wstapieniu do UE?

    Mam taki pomysl. Chcialbym otworzyc w Niemczech np.Kwiaciarnie, albo sklep z
    zegarkami. Kapital mam
    na to. ( mysle ze 6.000 $ powinno starczyc, na sam rozruch, kwiaciarni,
    sklep z zegarkami to duzo wieksza inwestycja). Kwestia taka ze
    aby to wypalilo, musze wiedziec jakie wymagania prawne stawiane beda Polakom
    aby mogli otworzyc tam swoja dzialalnosc gosp. Moze zna ktos link do stron z
    informacjami na ten temat w internecie, moga byc strony rowniez
    niemieckojezyczne.

    z gory dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam
    Farciarz

  • 2. Data: 2003-06-30 15:11:15
    Od: "Zulik2k" <z...@y...com>

    Taaa... zeby zalozyc firme w Niemczech trzeba miec 25k euro wlasnego
    kapitalu wiec bez obrazy ale mozesz sobie te 6k USD wsadzic w d... :)

    Poza tym zeby otworzyc kwiaciarnie musialbys miec uprawnienia, których
    zdobycie w Niemczech kosztuje mala fortune a jak bedziesz chcial zatrudnic
    kogos kto juz takowe ma to ci te 6k na dwie pensje nie starczy... Co dopiero
    mówic o wynajmie lokalu badz zakupie kwiatów...

    Nie pytaj jakie uprawnienia trzeba miec do prowadzenia kwiaciarni/sprzedazy
    kwiatów bo nawet nie mam pomyslu. Ale w tym po***anym kraju (tzn. Niemczech)
    na jakakolwiek dzialalnosc musisz miec uprawnienia i potem za podlaczenie
    pralki do wody i pradu taki 'Meister' kasuje 300 Euro...

    To ze w Polsce 6k USD wydaje sie byc jakims 'kapitalem' na dobry poczatek to
    nie znaczy, ze w Niemczech bedzie tak samo. Rozkrec biznes w Polsce a potem
    jak bedziesz mial prawdziwy kapital mysl o Europie...

    Pozdr.,
    Olo

  • 3. Data: 2003-06-30 21:33:22
    Od: "Farciarz" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zulik2k" <z...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    potem
    > jak bedziesz mial prawdziwy kapital mysl o Europie...

    Dzieki za wskazowki. Napewno sie nie obrazilem :)

    pzdr
    Farciarz

  • 4. Data: 2003-06-30 22:44:02
    Od: "tomek" <o...@o...com>

    masz tylko jeden problem: pozwolenie na pobyt w niemczech

    nie wiez w bajki o 25 tys eur, te sa potrzebne(i to tylko w polowie !!) jeli
    chce sie zalozyc sp.z.o.o.

    w przypadku kwiaciarni nic takiego ci nie jest potrzebne,
    kwitow tez nie potrzebujesz tylko
    rozeznanie gdzie takowa otworzyc,
    czynsz za lokal zalezy od polozenia, miesiecznie wyjdzie cie miedzy 500 a
    2000 eur
    no i inwestycja w kwiatki, te musisz kupic.
    najgorsze to to ze ktos musi je jeszcze kupic........

    thomas, hamburg

    ps. apropos sp.z.o.o to wystarczy tokowa w pl-u i otwiera sie filie w
    niemczech
    na polskim prawie :-)

  • 5. Data: 2003-07-01 11:09:50
    Od: "Farciarz" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomek" <o...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > thomas, hamburg
    >
    > ps. apropos sp.z.o.o to wystarczy tokowa w pl-u i otwiera sie filie w

    Nie mam zamiaru otwierac spolki z.o.o, na prawie Polskim czy Niemieckim, za
    maly zuczek ze mnie na razie ;-)
    Ale ciekaw jestem co by bylo gdybym firme zarejestrowal...na Kajmanach? :)
    Glownie chodzi mi o to aby po naszym wstapieniu do UE, moc sie tam
    wyprowadzic i rozpoczac wlasna dzialalnosc gospodarcza. I ciekaw jestem czy
    mnie nie bedzie obowiazywal ten okres przejsciowy na prace dla cudzozmiemcow
    ( Polakow) w Niemczech, jesli bede chcial tam otworzyc wlasna dzialalnosc
    gosp i prowadzic ja we wlasnym imieniu i na wlasny rachunek jako osoba
    fizyczna.

    pozdrawiam
    Farciarz