PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie nt. dzialalnosci gospodarczej w Niemczech. › Re: Pytanie nt. dzialalnosci gospodarczej w Niemczech.
    From: "Zulik2k" <z...@y...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie nt. dzialalnosci gospodarczej w Niemczech.
    Date: Mon, 30 Jun 2003 17:11:15 +0200

    Taaa... zeby zalozyc firme w Niemczech trzeba miec 25k euro wlasnego
    kapitalu wiec bez obrazy ale mozesz sobie te 6k USD wsadzic w d... :)

    Poza tym zeby otworzyc kwiaciarnie musialbys miec uprawnienia, których
    zdobycie w Niemczech kosztuje mala fortune a jak bedziesz chcial zatrudnic
    kogos kto juz takowe ma to ci te 6k na dwie pensje nie starczy... Co dopiero
    mówic o wynajmie lokalu badz zakupie kwiatów...

    Nie pytaj jakie uprawnienia trzeba miec do prowadzenia kwiaciarni/sprzedazy
    kwiatów bo nawet nie mam pomyslu. Ale w tym po***anym kraju (tzn. Niemczech)
    na jakakolwiek dzialalnosc musisz miec uprawnienia i potem za podlaczenie
    pralki do wody i pradu taki 'Meister' kasuje 300 Euro...

    To ze w Polsce 6k USD wydaje sie byc jakims 'kapitalem' na dobry poczatek to
    nie znaczy, ze w Niemczech bedzie tak samo. Rozkrec biznes w Polsce a potem
    jak bedziesz mial prawdziwy kapital mysl o Europie...

    Pozdr.,
    Olo

    "Farciarz" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Czy ktos moze wie , gdzie moge znalezc informacje na temat warunkow
    > rozpoczecia prowadzenia dzialalnosci gospodarczej w Niemczech po naszym
    > wstapieniu do UE?
    >
    > Mam taki pomysl. Chcialbym otworzyc w Niemczech np.Kwiaciarnie, albo sklep
    > zegarkami. Kapital mam
    > na to. ( mysle ze 6.000 $ powinno starczyc, na sam rozruch, kwiaciarni,
    > sklep z zegarkami to duzo wieksza inwestycja). Kwestia taka ze
    > aby to wypalilo, musze wiedziec jakie wymagania prawne stawiane beda
    Polakom