PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie do znawców › Re: Pytanie do znawc??
    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie do znawc??
    Date: Wed, 05 Jul 2006 15:03:47 +0200

    Patrze, patrze a tu Jackare porozsypywal nastepujace haczki:
    > nie rozumiem w tym przypadku znaczenia słowa "Wyłudzić".
    > To się jej po prostu należy jeżeli lekarz stwierdzi konieczność zwolnienia.
    > Pracodawcy to nic nie kosztuje - płaci ZUS.
    Slyszalem o wielu przypadkach typu... dziewczyna zachodzi w ciaze. Szuka
    zatem znajomego pracodawcy, ktory ja fikcyjnie zatrudni - tzn ona sobie
    oplaca przez 3-4 m-ce skladke zusowska od najnizszej krajowej, do pracy
    nie chodzi, pensji de facto nie dostaje. Pozniej idzie na zwolnienie,
    ZUS jej placi najnizsza krajowa (bo na taka pensje byla zgloszona).
    Nastepnie rodzi, dostaje macierzynski. Nastepnie lapie sie na
    wychowawczy, bo maz nie pracuje (lub pracuje ale ma na papierze
    najnizsza krajowa). I w ten sposob wyludza nienalezne swiadczenia.
    Wzglednie jesli nie ma nikogo znajomego, kto moglby ja zarejestrowac -
    szuka wsrod sasiadow/rodziny/znajomych starszej osoby z grupa inwalidzke
    i rejestruje sie jako opiekunka tej osoby (dalszy mechanizm taki sam)
    Dosc popularne zjawisko
    --
    badzio