PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie !

  • 1. Data: 2003-03-03 13:05:02
    Temat: Pytanie !
    Od: ".remo." <r...@k...pl>

    Czy pracodawca ma prawo do wypowiedzenia umowy o prace [ pracowalem na umowe
    na czas nieokreslony ] - podajac jako przyczynę zmiany organizacyjne zakladu
    pracy [ oficjalnie na wymowieniu - a w trakcie rozmowy przyczyny
    ekonomiczne ] i !!! __czy moze od razu przesunac na zajmowane do tej pory
    przezemnie stanowisko osoby z innego dzialu ___ ?

    szukajacy pracy
    Krzysiek R

  • 2. Data: 2003-03-03 15:20:05
    Temat: Re: Pytanie !
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    JEsli likwiduje twoje stanowisko, a nowa osoba zajmujaca sie twoimi
    dotychczasowo - to jak najbardziej - ma takie prawo

  • 3. Data: 2003-03-04 07:18:02
    Od: ".remo." <r...@k...pl>

    > JEsli likwiduje twoje stanowisko, a nowa osoba zajmujaca sie twoimi
    > dotychczasowo - to jak najbardziej - ma takie prawo
    W wypowiedzeniu pracodawca powoluje sie na Ustawe z 28.12.1989 na
    Art. 1 par 1, ktora to mowi ... "Przepisy ustawy stosuje się do zakładów
    pracy, w których następuje zmniejszenie zatrudnienia z przyczyn
    ekonomicznych lub w związku ze zmianami organizacyjnymi, produkcyjnymi albo
    technologicznymi, w tym także, gdy zmiany te następują w celu poprawy
    warunków pracy lub warunków środowiska naturalnego, jeżeli powodują one
    konieczność jednorazowego lub w okresie nie dłuższym niż 3 miesiące
    rozwiązania stosunków pracy z grupą pracowników obejmującą co najmniej 10%
    załogi w zakładach zatrudniających do 1.000 pracowników lub co najmniej 100
    pracowników w zakładach zatrudniających powyżej 1.000 pracowników." ....
    Juz dziasiaj zostal wydelegowany na moje stanowisko pracownik z
    innego dzialu i wiem ze firma oficjalnie poszukuje kogos na moje stanowisko.
    Ta sama ustawa w Art 16 mowi ..."Zakład pracy powinien ponownie zatrudnić
    pracownika, z którym rozwiązał stosunek pracy z przyczyn określonych w art.
    1 ust. 1, w razie ponownego zatrudniania pracowników w tej samej grupie
    zawodowej, jeżeli pracownik zgłosi zamiar powrotu do zakładu pracy w ciągu
    roku od rozwiązania stosunku pracy"...

    Powiedzcie czy mam po co isc do Sadu Pracy ....

    Krzysiek

  • 4. Data: 2003-03-04 09:45:57
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    .remo. wrote:
    > Powiedzcie czy mam po co isc do Sadu Pracy ....

    Z zwolnieniami grupowymi to teraz sie pozmienialo w nowelizacji KP.
    Co do miejsca pracy - wydaje mi sie, ze pewnie zlikwidowal twoje
    stanowisko pracy. A szuka osoby, ktora bedzie robic to samo, ale pod
    inna nazwa stanowiska

  • 5. Data: 2003-03-04 11:09:21
    Od: ".remo." <r...@k...pl>

> [...]
    > Co do miejsca pracy - wydaje mi sie, ze pewnie zlikwidowal twoje
    > stanowisko pracy. A szuka osoby, ktora bedzie robic to samo, ale pod

    Jestem informatykiem, ciezko inaczej nazwac moje stanowisko ;>
    pozatym wlasnie szkolimy nowego ;>
    kr

  • 6. Data: 2003-03-04 12:15:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    .remo. wrote:
    > Jestem informatykiem, ciezko inaczej nazwac moje stanowisko ;>
    > pozatym wlasnie szkolimy nowego ;>
    > kr

    Ale twoje stanowisko chyba jakos sie nazywalo?
    Nie chodzi o to co sie robi na tym stanowisku tylko jak sie nazywalo -
    twoje zostalo zliwkidowano, zrobil nowe z tym samym zakresem
    obowiazkow.

  • 7. Data: 2003-03-05 07:23:32
    Od: ".remo." <r...@k...pl>

    > Ale twoje stanowisko chyba jakos sie nazywalo?
    > Nie chodzi o to co sie robi na tym stanowisku tylko jak sie nazywalo -
    > twoje zostalo zliwkidowano, zrobil nowe z tym samym zakresem
    > obowiazkow.

    Nie chodzi o _nazwe_ stanowiska pracy. Z tego co wiem pracodawca przez
    najblizszy rok w moim zakladzie pracy nie bedzie mog zatrudnic _nikogo_ z
    mojej grupy zadodowej.
    A czy moge powolac sie na WYROK SĄDU NAJWYŻSZEGO z dnia 7 marca 1997 r.
    sygn. akt I PKN 26/97, OSNAP 1997/24/486
    "Ustawowe określenie "grupa zawodowa" użyte w art. 12 ustawy z dnia 28
    grudnia 1989 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami
    stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy oraz o zmianie
    niektórych ustaw (Dz. U. z 1990 r., Nr 4, poz. 19 ze zm.) obejmuje nie tylko
    zespół pracowników wykonujących ściśle określony zawód (lekarz, kierowca),
    bądź pracowników spełniających w zakładzie pracy takie same funkcje
    (czynności), ale również pracowników o podobnych kwalifikacjach
    realizujących określone zbliżone rodzajowo zadania. Zaliczenie pracowników
    do tej samej grupy zawodowej zależy także od charakteru zakładu pracy,
    rodzaju wykonywanych zadań i wymaganego przygotowania pracowników."
    ???????

    pozdr
    Krzysiek