PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do sadu pracy?

  • 1. Data: 2003-03-03 13:24:21
    Temat: Do sadu pracy?
    Od: " essie" <e...@N...gazeta.pl>

    Witam wszystkich. Bardzo prosze o porade, sytuacja wydaje sie byc kuriozalna.

    Moj maz zaczal prace w pewnej firmie jako przedstawiciel handlowy. Trzy tygodnie
    pracowal na umowe-
    zlecenie, od 3 marca mial podpisac umowe na czas okreslony. Jednak dzis mu
    podziekowano. Powod
    byl nastepujacy- maz w czasie sluzby wojskowej po studiach byl na szkoleniu, po
    ktorym otrzymal
    dokument- poswiadczenie bezpieczenstwa, co oznacza, ze moze miec dostep do dokumentow
    tajnych
    (jesli bedzie pracowal w odpowiednich sluzbach mundurowych). Kadrowiec z cenrali,
    kiedy zobaczyl taki
    dokument, stwierdzil, ze maz jest lub byl tajniakiem. To byl wlasnie powod wyrzucenia
    go z pracy. Kazano
    mu zadzwonic do szefa w cenrali firmy, ale ten juz jako powod podal "niespelanianie
    wymogow stawianych
    przez firme". Zaznaczam, ze maz napisal w CV zlozonym do firmy, ze takie
    poswiadczenie ma, nie
    ukrywal tego. W czasie 3 tygodni pracy zdobyl kilku klientow, firma byla zadowolona z
    jego pracy (w
    sobote np. otrzymal entuzjastycznego smsa od dyrektora handlowego firmy gratulujacego
    wynikow).

    I moje pytanie- czy z tym mozna isc do sadu pracy? Jesli tak- jakie sa szanse na
    wygranie sprawy?
    Prosze o wszelkie porady co zrobic.

  • 2. Data: 2003-03-03 20:23:37
    Temat: Re: Do sadu pracy?
    Od: "Kaktus" <p...@k...chip.pl>

    Użytkownik " essie" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tygodnie pracowal na umowe-
    > zlecenie, od 3 marca mial podpisac umowe na czas okreslony. Jednak dzis

    Skoro umowa-zlecenie została wykonana, to raczej nie masz podstaw do pójścia
    do sądu. Do momentu podpisania nowej umowy pracodawca zawsze się może
    wycofać.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@k...chip.pl

  • 3. Data: 2003-03-03 20:49:02
    Od: "bob67" <b...@w...pl>

> [...]
    mu podziekowano. [cut]
    > I moje pytanie- czy z tym mozna isc do sadu pracy? Jesli tak- jakie sa

    Niestety, sytuacja nie przedstawia sie dobrze:
    1. nikle szanse na udowodnienie, ze miala zostac zawarta umowa o prace
    2. teoretycznie, opierajac sie na art 22 KP moza wystapic do sadu o
    ustalenie istnienia stosunku pracy w zwiazku z zakazem zastepowania umowy o
    prace umowami cywilnoprawnymi w sytuacji gdy wykonywane zadania spelniaja
    warunki kodeksowej "pracy" (kierownictwo w wykonywaniu zadan, miejsce i czas
    okresla pracodawca) - nie polecam rowniez tego rozwiazania.

    W tej sytuacji szkoda czasu, nerwow i kasy na procesowanie sie.

    Pozdrawiam
    Robal

  • 4. Data: 2003-03-05 21:36:26
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Witam
    Z tegocopamietam, jeżeli miałbys napisane na wypowiedzeniu ze zwalniaja z
    przyczycn ekonomicznych topracodawca nie moze zatrudnic nikogo na twoje
    miejsce.
    AP

    http://www.gazeta.pl/usenet/