PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Psucie" rynku

  • 1. Data: 2002-08-25 23:11:30
    Temat: "Psucie" rynku
    Od: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>

    Spośród sześciu ogłoszeń dotyczących wykonania sklepu internetowego, które
    pojawiły się 25 sierpnia na pl.praca.oferowana, pięć pochodzi od osób
    prywatnych, które nawet nie udają jakiejkolwiek firmy (lub też się do niej
    nie przyznają, na jedno wychodzi).

    Mam nieodparte wrażenie, że część z nich to uczniowie szkół średnich
    "badający" rynek poprzez wysłanie swojego maila z wydumanym
    zapotrzebowaniem, analizujący oferty otrzymane od podobnych sobie i
    odpowiadający na następne tego typu posty z własną ceną o 10 zł mniejszą od
    otrzymanego minimum. To tłumaczyłoby takie a nie inne ceny, o których pisał
    Marek w wątku "informatycy/sklep/upadek rynku". Jestem jednak dziwnie
    spokojny, że do realizacji trafiają oferty, którym znacznie bliżej do 1500,
    niż 500 zł.

    Tomek

  • 2. Data: 2002-08-26 07:27:49
    Temat: Re: "Psucie" rynku
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    "Tomek Zieliński" wrote:

> [...]
    > Marek w wątku "informatycy/sklep/upadek rynku". Jestem jednak dziwnie
    > spokojny, że do realizacji trafiają oferty, którym znacznie bliżej do 1500,

    nie sledzilem wczesniej ww watku wiec nie moge sie wypowiedziec
    obiektywnie.
    ja osobiscie jako osoba prywatna robie sklepy za 1000-1500 zl.
    ale jesli klient chcialby naprawde prosty sklep i nie marudzilby za duzo
    tylko pozostawilby mi wolna reke to na 500 zl tez bym sie skusil...

    axel d.

  • 3. Data: 2002-08-26 10:25:01
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    a...@f...com.pl (Axel D.) wrote in <3...@f...com.pl>:

    /ciach.../

    >nie sledzilem wczesniej ww watku wiec nie moge sie wypowiedziec
    >obiektywnie. ja osobiscie jako osoba prywatna robie sklepy za 1000-1500 zl.

    A podateczki placisz ?

    W.

  • 4. Data: 2002-08-26 10:37:24
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    Wojciech Skrzypinski wrote:

    > A podateczki placisz ?
    >
    > W.

    to zalezy jak klient chce zaplacic. jesli robimy umowe o dzielo to
    pewnie ze place, a jesli daje "na lewo" - to jak mam zaplacic...

    ax

  • 5. Data: 2002-08-26 10:44:49
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >Marek w wątku "informatycy/sklep/upadek rynku". Jestem jednak dziwnie
    >spokojny, że do realizacji trafiają oferty, którym znacznie bliżej do 1500,

    Witaj,
    Pytanie za ile zrobilbys sklep taki, jak http://www.oscommerce.com/ (jest
    tam demo :) i po co skoro juz jest? W zasadzie w IT juz wszystko bylo i
    mozesz zarobic jedynie na duzej sprzedazy tego samego produktu, lub
    unikatowych produkcjach - z tym ze po co komu np. sklep za 10tys ktory
    bedzie sie roznil od podanego przykladu szata graficzna (a chyba template'y
    do tego tez sa na stronie z tego co pamietam edytuje sie tam CSSy wiec
    robota na jakies 30min).
    Czy uwazasz ze open-source i gpl tez psuja rynek?

    Kolejna sprawa - w jaki sposob nowopowstala firemka bez duzego kaptalu ma
    sie przebic nie oferujac sklepu za <1000pln? Ma w ofercie napisac ze jest to
    produkt doskonale zabezpieczony etc - skoro te doskonale zabezpieczenia na
    dzien dzisiejszy wygladaja tak ze klient chce formularz z podanym nr
    telefonu i sam sobie weryfikuje w ten sposobo zamowienie - a jak jeszcze
    uslyszy ze karty beda go kosztowac min 200pln na mies., a wiedzac z gory ze
    raczej chodzi tu o prezentacje produktow, ich specyfikacji :)

    Pozdr
    Lee

  • 6. Data: 2002-08-26 12:00:54
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

> [...]

    >to zalezy jak klient chce zaplacic. jesli robimy umowe o dzielo to
    >pewnie ze place, a jesli daje "na lewo" - to jak mam zaplacic...

    No fakt...

    W.

  • 7. Data: 2002-08-26 12:16:51
    Temat: Re:
    Od: "Marek Adamczyk" <e...@N...gazeta.pl>

    <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > uslyszy ze karty beda go kosztowac min 200pln na mies., a wiedzac z gory ze
    > raczej chodzi tu o prezentacje produktow, ich specyfikacji :)

    Osobiście bardzo lubię GPL :-)
    Odnośnie osCommerce: fajny produkt znam go, ale wiele sklepów ma wymagania
    znacznie przewyższające możliwości tego systemu - popatrz na:
    http://www.mojepc.pl
    http://sklep.komputronik.pl
    Interlnik ABC Daty http://www.abcdata.pl/index.asp?produkt=all - klienci
    hurtowi mają trochę wiecej opcji
    http://www.morfeusz.pl - sklep Techmexu

  • 8. Data: 2002-08-26 12:18:32
    Od: "Marek Adamczyk" <e...@N...gazeta.pl>

  • 9. Data: 2002-08-26 12:55:05
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >Odnośnie osCommerce: fajny produkt znam go, ale wiele sklepów ma wymagania
    >znacznie przewyższające możliwości tego systemu - popatrz na:

    Eeee nie chce cie krytykowac ale takie firmy nie oglaszaja sie na newsach i
    nie szukaja na chybil trafil kogos kto im zaimplementuje sklep na php +
    mysql - mam wrazenie ze jak ktos daje ogloszenie na newsy to chce miec tanio
    zrobiony sklep a la osCommerce - nie chce kupowac, lacza serwerow, tworzyc
    klastrow baz danych dla kazdego magazynu etc. Z drugiej strony ile tak
    wyszukanych sklepow jest w stanie sie sprzedac w naszych realiach
    internetowych (duzych firm bez serwerow, hurtowni danych, www coraz mniej
    ( )?

    Pozdrawiam
    Lee

  • 10. Data: 2002-08-26 13:35:44
    Od: "Rybinka" <T...@p...fm>

    Ja tylko tak, a mianowicie a propos serwisu WWW, czyli właściwie nie sklepu.
    Jest coś takiego www.budo-sport.com.pl - jest opcja katalogów i wysłania
    zamówienia mailem. Ponieważ chciałem kupić jedną rzecz więc wysłałem maila,
    po 2 tygodniach drugiego maila i do dziś zero reakcji, więc już
    zrezygnowałem z kupna tej rzeczy do ćwiczeń w tej firmie i kupiłem ją sobie
    w tradycyjnym sklepie z kasjerem.

    Tylko impresja taka, że jak ktoś prowdzi firmę i sklep wysyłkowy to mógłby
    albo siedzieć przy tym mailu przynajmniej raz na 2 dni, albo sprawdzić, czy
    mu to wszystko dobrze działa. Niestety obejrzałem sobie ten serwis od spodu
    i wydaje mi się że to właśnie stron firmowa z gatunku tych z 200 zł czyli
    bieda - sklep.
    Odradzam kupowanie czegokolwiek w tym i takim sklepie.

    Zresztą parę miesięcy temu kupiłem zamówiłem jedną rzecz w Empiku, ale kiedy
    doszła do mnie po miesiącu (po wykonaniu 2 telefonów z zapytaniem kiedy
    dojdzie - telefon to sprzedaż on line prawda? ;-) to jej po prostu nie
    odebrałem (za pobraniem), bo po 2 tygodniach (tak miała dojść) nieco się
    wkurzyłem i poszedłem do zwykłej księgarni, więc nawet sklep WWW empiku
    działa tak, że nie ma się 100% pewności dostawy towaru. A więc sklep za 10
    000 to nie wszystko, jak się nie umie go obsługiwać.

    Z trzeciej strony kiedyś kupiłem książkę w malutkim sklepiku malutkiej firmy
    w Szczecinie - książka doszła do Warszawy po 5 dniach od zamówienia przez
    internet. Dalej mam ten sklepik na oku i jak kupuję coś o fotografii to
    tylko od nich.