PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przyczyny bezrobocia [2] Klus kontra kingaprochniak@wp.pl - ekonometryk > bylo Przyczyny wystepowania bezrobocia

  • 1. Data: 2003-09-12 09:31:09
    Temat: Przyczyny bezrobocia [2] Klus kontra k...@w...pl - ekonometryk > bylo Przyczyny wystepowania bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kinga <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bjia3j$otf$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > składu, pod wymienione przez Ciebie determinanty można by równie dobrze
    > podciągnąć wiele innych zjawisk gospodarczych...a tą prozycją podania
    > wysokości podatków na świecie to powaliłeś mnie na kolana...jako
    ekonometryk
    > mogę powiedzieć Ci w zaufaniu, że nie istnieje jednoznaczna odpowiedz na
    > takie pytanie, nawet przybliżone prognozy a i wszelkie modelowanie takiego
    > zjawiska jednolicie i w oparciu o takie same zmienne charakterystyczne
    dla
    > jak piszesz dla "wszystkich państw świata" to totalna bzdura! ... :)

    Odniose sie jeszcze raz do twojej odpowiedzi.

    Jako ekonometryk powinnas wiedziec, ze :
    - wydatki WY wszystkich podmiotow gospodarczych sa rowne wplywom WP (tych z
    WY) gospodarczych.
    WP=WY

    Wydatki mozna zapisac w postaci iloczynu srednich calkowitych jednostkowych
    wydatkow ksjc i calkowitego wolumenu produkcji q.
    WY= ksjc*q

    Wplywy to sprzedany wolumen qs produkcji po cenie, ktora zawiera marze, dla
    calego sprzedanego wolumenu bedzie to srednia jednostkowa marza msj.
    WP= (ksjc+msj)*qs

    WP=WY
    (ksjc+msj)*qs=ksjc*q

    Wydatki z tytulu produkcji to wynagrodzenie z tytulu pracy i wynagrodzenie z
    tytulu wlasnosci ( podmiot gospodarczy dokonuje zakupow u wlascicieli
    surowcow)
    WY= praca+wlasnosc
    -------
    Wydatki z tytulu pracy to suma wydatkow dla poszczegolnych pracownikow,
    mozna to zapisac
    pracownik 1 * pensja 1+ pracownik 2 * pensja 2 + ...+ pracownik n*pensja n
    Mozna to zapisac jako
    n pracownikow [nprac]*srednia placa pracownikow [s placa]
    a symbolicznie
    praca = nprac*s plac
    --------
    Wydatki z tytulu wlasnosci mozna potraktowac adekwatnie do plac.
    Wowczas mamy iloczyn n wlascicieli [nwlasc]i sredniego wynagrodzenia z
    tytulu wlasnosci [s wyn wlasnosc]
    wlasnosc=nwlasc* s wyn wlasnosc
    --------
    Wiec nasze wydatki podmiotow gospodarczych od osobowej strony maja postac:
    WY=praca+wlasnosc
    WY= nprac*s plac+nwlasc* s wyn wlasnosc
    --------

    Wracamy do rownania
    WP=WY
    (ksjc+msj)*qs=ksjc*q

    wolumen sprzedany qs jest rowny
    qs=[ksjc/((ksjc+msj)]*q
    wolumen sprzedany qs jest mniejszy od wolumenu
    wyprodukowanego q o 1/(1+msj), gdzie msj to czesc ksjc,
    srednia jednostkowa marza stanowi jakas czesc srednich jednostkowych
    calkowitych wydatkow (kosztow)

    Skoro wolumen produkcji q nie zostal w 100% sprzedany, to
    ograniczamy produkcje do ilosci qs.
    Wiec w nastepnym okresie mamy wydatki WY, rowne
    qs*ksjc.
    Ale czy te ksjc jest rowne poprzedniemu ksjc?
    Nie.
    Ono musi byc wieksze, jesli wartosc sprzedazy ma nie ulec zmniejszeniu.
    Wiec ostatecznie WYDATKI nastepnego okresu (oznaczmy indeksem 1) to:

    WY1=qs1*ksjc1
    ksjc1=ksjc+msj
    -------------
    Teraz przechodzimy do strony osobowych wydatkow
    poprzednio WY=praca+wlasnosc
    Teraz WY1=praca1+wlasnosc1

    Wiemy ze wolumen produkcji jest mniejszy, wiec
    JESLI MNIEJ PRODUKUJEMY to ZMNIEJSZAMY
    LICZBE ZATRUDNIONYCH PRACOWNIKOW

    WY1=nprac1*s plac1+nwlasc1* s wyn wlasnosc1

    W tym rownaniu zmniejsza sie liczba pracownikow
    z nprac do nprac1, rowniez liczba wlascicieli moze sie
    zmniejszyc z nwlasc do nwlasc1.

    TYM SPOSOBEM WIEMY JAKI JEST MECHANIZM
    POWSTAWANIA NIEPRACUJACYCH OSOB.

    TO JEST DOWOD DLA EKONOMETRYKA
    KINGĄ

    ----
    Powyzszy przyklad dotyczyl gospodarki, w ktorej nie istnieja
    podatki i kredyty. Ktore teraz dodajemy do rownan.

    WP=WY
    (ksjc+msj)*qs=ksjc*q,
    gdzie ksjc= wydatki z kapitalu wlasnego[kw]+
    wydatki z kapitalu obcego[ko]+
    podatkowe wydatki [t]
    ksjc=kw+ko+t

    (kw+ko+t+msj)*qs=(kw+ko+t)*q

    Jesli po stronie WPLYWOW dojda
    wydatki konsumentow fiannsowane konsumpcujnymi
    kredytami [kons kr] i konsumpcujne wydatki panstwa
    [kons panstwa] fiannsowane pozyczkami i kredytami i
    emisja papierow skarbowych, to rownanie staje sie
    nierownoscia.
    WPLYWY podmiotow gospodarczych sa wieksze od
    WYDATKOW podmiotow gospodarczych.

    (ksjc+kons kr j+kons panstwa j)*qs>ksjc*q
    kons kr+kons panstwa w przeliczeniu na wolumen produkcji q
    (kons kr+kons panstwa)jednostkowe
    j - indeks oznaczajacy jednostkowe

    JESLI
    (kons kr j+kons panstwa j)< msj
    a msj=x*ksjc,
    marza jako czesc ksjc,
    a kons kr j=z*ksjc,
    a kons panstwa j = w*ksjc

    TO qs<q

    czyli qs=[(ksjc+z*ksjc+w*ksjc)/(ksjc+(x*ksjc)/]*q
    qs=[(1+z+w)/(1+x)]*q

    Jesli z+w<x to [(1+z+w)/(1+x)] <1
    -------------------------------

    I na koniec mala dygresja.
    System nie upadl, gdyz w rownaniach zwiekszaja sie
    wartosci (wszystkie z pozyczek, kredytow i emisji papierow wartosciowych)::
    - ko (wydatki z kapitalu obcego wchodzace w sklad ksjc)
    - kons kr j
    - kons panstwa j

    ------------------

    WNIOSEK

    Ustalenie sredniej jednostkowej marzy na poziomie
    wiekszym od wartosci pobranych kredytow na cele konsumpcyjne
    i wydatkow panstwa na cele konsumpcyjne, ale fiannsowanych nie z
    podatkow, a z pozyczek, kredytow i emisji skarbowych papierow,
    rodzi zmniejszenie wolumenu sprzedazy z wyprodukowanego
    wolumenu q do qs.
    JESLI SIE ZMNIEJSZA qs to ZMNIEJSZA SIE LICZBA
    ZATRUDNIONYCH PRACOWNIKOW, gdyz podmioty
    gospodarcze nie beda ciagle produkowaly na zapas, i to zwiekszajacy
    sie z okresu na okres.
    JAK WIDAC KINGA powyzszy wniosek i rownania
    scisle sie wiaza z ponizszymi szescioma punktami.

    JA MAM RACJE A TY NIE!

    Tylko co robia ekonometrycy, jaki jest sens ich pracy
    jesli tego nie dostrzegaja!?
    I jeszcze ponizsze BELKOTEM nazywaja.

    Klus