PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec pracy, poczatek studiow a zasilek dla bezrobotnych

  • 1. Data: 2003-09-12 09:52:14
    Temat: Koniec pracy, poczatek studiow a zasilek dla bezrobotnych
    Od: "luke" <k...@b...pl>

    Witam,

    Prosze was o pomoc i opisanie dokladnie praw jakie przysluguja.

    Co dzieje sie z punktu widzenia urzedu pracy gdy pewien pracownik konczy
    prace. Przepracowal 3 lata na caly etat, wiec zasilek przysluguje mu. Konczy
    prace poniewaz umowe mial popisana tylko do konca sierpnia (wygasla).
    Teoretycznie mogl ja przedluzyc ale nie chcial. Obecnie byly pracownik idzie
    na studia dzienne, panstwowe od pierwszego pazdziernika. Czy wedlug urzedu
    pracy przysluguje mu bezrobotne, czy nie?

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc,

    Lukasz

    ---

  • 2. Data: 2003-09-12 10:45:52
    Od: "Trader" <z...@t...pl>

    Wygaśnięcie umowy o pracę uprawnia do pobierania zasiłku jak najbardziej.
    Ale....
    ale jak idziesz na studia to jesteś studentem a nie bezrobotnym - niestety
    zasiłek nie będzie ci przysługiwał.
    Ale zawsze możesz postarać się o stypendium socjalne a potem także naukowe -
    z reguły nie jest to majątek ale zawsze na piwko styknie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-09-12 11:54:04
    Od: "luke" <k...@b...pl>

> [...]
    naukowe -
    > z reguły nie jest to majątek ale zawsze na piwko styknie.

    W jaki sposob urzad moze sprawdzic czy studiuje czy nie?
    Nie pytano mnie o to przy rejestracji. Jakie groza mi konsekwencje gdyby to
    wydalo sie?
    Mam do nich pojsc i przyznac sie do tego?

    Pozdrawiam,

    Lukasz

    ---

  • 4. Data: 2003-09-12 13:06:33
    Od: "Bożena" <m...@N...gazeta.pl>

    luke <k...@b...pl> napisał(a):

    > W jaki sposob urzad moze sprawdzic czy studiuje czy nie?
    > Nie pytano mnie o to przy rejestracji. Jakie groza mi konsekwencje gdyby to
    > wydalo sie?
    > Mam do nich pojsc i przyznac sie do tego?

    Przy następnej wizycie po rejestracji (jak odbierasz decyzję o przyznaniu
    zasiłku lub nie i statusie bezrobotnego) podpisujesz oswiadczenie
    bezrobotnego w którym jest m.in. punkt 2 o treści-cytuję: "nie pobieram
    nauki w szkole w systemie dziennym"

    pozdrawiam
    Bożena

  • 5. Data: 2003-09-12 13:53:54
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Bożena" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zasiłku lub nie i statusie bezrobotnego) podpisujesz oswiadczenie
    > bezrobotnego w którym jest m.in. punkt 2 o treści-cytuję: "nie pobieram

    Z wlasnej praktyki wiem ze jest to nie do sprawdzenia. Po prostu nie pisz
    nic o studiach, nie przyznawaj sie do studiow. A jak dostaniesz z bezrobocia
    skierowanie do pracy (chociaz watpie ale zdarza sie) to sie po prostu
    dogadasz i pracodawca ci wpisze na skierowaniu ze nie zgadza sie na
    zatrudnienie ciebie bo nie spelniasz jego wymogow. A z bezrobocia bedziesz
    dostawal kase w twoim przypadku, po 3 miesiacach i przez pol roku - ja
    mialem 450 zl miesiecznie. Zawsze jest to ponad 2 500 PLN i gra jest warta
    zachodu.

  • 6. Data: 2003-09-12 14:20:27
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bjsj3v$290$1@topaz.icpnet.pl>, przemo77 wrote:

> [...]
    > dostawal kase w twoim przypadku, po 3 miesiacach i przez pol roku - ja
    > mialem 450 zl miesiecznie. Zawsze jest to ponad 2 500 PLN i gra jest warta

    ...a potem pracodawcy nie zatrudniają, bo pompują kasę na finansowanie
    takich przekrętów.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl