PracaGrupypl.praca.dyskusje › Deklaracja pracownika dot. konkurencji

  • 1. Data: 2004-11-22 18:39:26
    Temat: Deklaracja pracownika dot. konkurencji
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Kolega dostał do podpisania w pracy pismo o dość kontrowersyjnej treści - że
    nie będzie w czasie trwania umowy o pracę, ani też po jej zakończeniu
    wykorzystywał jakichkolwiek informacji zdobytych w firmie. To dość ogólne,
    wydaje się stwierdzenie. Jak je interpretować? Na dobrą sprawę można by
    powiedzieć, że jeśli nauczył się czegoś w tej firmie (np. pozyskał
    jakiekolwiek informacje dot. jakiegoś zagadnienia) to w żaden sposób nie
    może tego potem wykorzystać. Dość dziwne sformułowanie... co o tym myśleć?

  • 2. Data: 2004-11-22 20:09:17
    Temat: Re: Deklaracja pracownika dot. konkurencji
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cntbq3$ju5$1@inews.gazeta.pl Przemolo

> [...]
    > może tego potem wykorzystać. Dość dziwne sformułowanie... co o tym myśleć?

    IMO zwykły "hak". Osobiście gdybym zdecydował się coś takiego podpisać to
    zrobiłbym to np. tak:
    "Przyjmuję określone niniejszą klauzulą warunki w zakresie przewidzianym
    przepisami obowiązującego prawa", data, podpis.

    Jotte

  • 3. Data: 2004-11-22 21:15:22
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

> [...]
    > "Przyjmuję określone niniejszą klauzulą warunki w zakresie przewidzianym
    > przepisami obowiązującego prawa", data, podpis.

    A trzeba coś takiego pisać? IMHO jest to domyślnie obowiązujące, prawda?
    Jeśli coś jest niezgodne z prawem jest nieważne, ale oczywiście mogę się
    mylić.
    pozdr

  • 4. Data: 2004-11-22 21:51:00
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cntkku$8s3$1@atlantis.news.tpi.pl Pajączek

    > A trzeba coś takiego pisać? IMHO jest to domyślnie obowiązujące, prawda?
    > Jeśli coś jest niezgodne z prawem jest nieważne, ale oczywiście mogę się
    > mylić.
    Aby zapobiec ewentualnej rozrzerzającej interpretacji.
    Poszerzenie warunków umowy w tym zakresie nie jest niezgodne z prawem - to
    jedynie kwestia uzgodnień stron. A podana przez Przemola klauzula faktycznie
    wskazuje na możliwość niemal dowolnej interpretacji..

    Jotte

  • 5. Data: 2004-11-22 23:06:50
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-22, Przemolo <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > może tego potem wykorzystać. Dość dziwne sformułowanie... co o tym myśleć?
    Ja bym tego nie interpretował, tylko poprosił o przeformułowanie umowy.
    Logiczna jest bezterminowa ochrona danych klientów. Możliwe jest
    zastrzeżenie o zakazie pracy dla konkurencji podczas stosunku pracy,
    oraz przez określony czas, ale jednocześnie w tym drugim przypadku należy się
    rekompensata finansowa.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Someone needs to beat panasync six miles deep into hard granite for even
    thinking about making that a BitchX default.

  • 6. Data: 2004-11-23 05:51:43
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Pajączek <p...@o...pl> zapodał(a):

    > A trzeba coś takiego pisać? IMHO jest to domyślnie obowiązujące, prawda?
    [...]

    A co - lepiej się przez 10lat sądzić i czekać na te 2 rozprawy, mieć wrzody żołądka,
    etc., jak nieuczciwy pracodawca będzie chciał pozwać za np. wykorzystywanie
    informacji zdobytych w firmie w postaci obłsugi Lotus Notes ?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl