PracaGrupypl.praca.dyskusje › Proszę o radę

  • 11. Data: 2002-05-19 10:41:13
    Temat: Odp: Proszę o radę
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    Jesli chodzi o prace native speakera, to z tego co wiem, porzadne szkoly
    jezykowe preferuja nativow z jakimkolwiek przygotowaniem pedagogicznym lug
    lingwistycznym, wiec nie bedzie latwo. Ale oczywiscie mozna calkiem sporo
    wyciagnac z korepetycji, a Twoj przyszly maz, jako native speaker na pewno
    by znalazl calkiem sporo uczniow. No ale korepetycje lepiej traktowac jako
    dodatkowa mozliwosc, niz glowne zrodlo dochodow.
    Mysle, ze jednak lepiej szukac w jakichs francusko-polskich firmach, ktorych
    dzialanosc w jakis sposob pokrywa sie z wyksztalceniem Twojego Francuza.
    Pozdrawiam i powodzenia
    Joan

    Użytkownik KasiaM <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ac3rbr$i2h$...@n...tpi.pl...
    > Mój przyszły mąż jest Francuzem. Zna bardzo dobrze język francuski, włoski
    > angielski.Ma wykształcenie średnie,techniczne (elektryczne).Od września ma
    > przyjechać do Polski. Jednakże mamy problem ze znlezieniem pracy.
    Myśleliśmy

  • 12. Data: 2002-05-19 12:02:25
    Temat: Re: Proszę o radę
    Od: "KasiaM" <k...@p...onet.pl>

    Nikogo nie wykorzystuję. Zadałam tylko pytanie. Kto chce może mi udzielić
    odpowiedzi. Jeżeli bulwersuje Cię moja prośba to po co na nią odpisywałeś.
    Kto pyta nie błądzi, a jak Ci to przeszkadza to poprostu nie czytaj mojego
    posta. Po pierwsze dopiero w tym temacie zaczynamy się rozglądać od paru
    dni. Nie uważam tego za zbrodnie aby się zapytać ludzi co mogą mi doradzić,.
    Po drugie żeby przeglądac strony francuskie musiałabbym znać ten język a
    niestety nie jest mi to dane.
    Użytkownik "budowa-2" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Sorry za szczerość, ale gdzie wy sie chowaliście? W lesie?
    > Chyba wam bardzo nie zalezy na tej pracy bo podchodzicie jak "pies do
    jeża".
    > A stanie sie coś jak zapytasz i we Francji i w Polsce?
    > Piszesz na ta listę więc pewnie masz jakieś pojecie o internecie.
    > Po wpisaniu w onecie słowa "française" znaleziono 1405 pasujących
    dokumentów, po wpisaniu "France" -

  • 13. Data: 2002-05-19 12:03:16
    Od: "KasiaM" <k...@p...onet.pl>

    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
    Kaśka

  • 14. Data: 2002-05-21 11:31:50
    Od: "Maciek Marchewczyk" <m...@w...pl>

    Użytkownik "KasiaM" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiesz coś więcej na ten temat proszę napisz. Jakiekolwiek informacje są

    To faktycznie jestes mocno zielona.

    Pierwsza powazna sugestia: przeanalizuj powaznie Twoj wyjazd tam, a nie jego
    tutaj. To sa Wasze prywatne sprawy, wiec nie brne dalej w temacie, ale im
    szybciej przetniesz pepowine, tym lepiej bedzie dla Ciebie i przyszlosci
    Twojej pary. Troche juz takich par mieszanych FR - PL widzialem, im bardziej
    Pani Polka ciagnela Pana Francuza do swojej mamusi, tym krocej trwal
    zwiazek...

    Firmy francuskie w Polsce raczej masowo zwalniaja pracownikow, w tym
    Francuzow, niz zatrudniaja, ale zawsze mozna probowac. Czesc firm sie
    zreszta w tej chwili po prostu zwija, a dosc liczne, w tym bardzo znane i
    duze, maja problemy finansowe. Gdzie komu w glowie rekrutacja...

    www.atoo.pl zawiera liste francuskich firm w Polsce
    Francuska Izba Przemyslowo Handlowa w Polsce prowadzi gielde pracy (Bourse a
    l'Emploi), skutecznosc trudna do oceny, w kazdym razie nie ma co liczyc na
    cud, biorac pod uwage ogolny stan rynku pracy www.cci-pologne.pl
    Ta sama Izba wydaje katalog firm czlonkowskich, ok 200 zl, informacje i
    kontakt tel (22) 6225535
    Ambasada Francji w Polsce posiada dzial ekonomiczny, uzytecznosc w Twoim
    przypadku raczej zerowa, znajdziesz w ksiazce telefonicznej

    Musisz wiedziec, ze firmy zagraniczne w Polsce zatrudniaja cudzoziemcow na
    ogol na stanowiskach kierowniczych i eksperckich, i ze opisany przez Ciebie
    profil kandydata moze ich zupelnie nie interesowac. Zreszta ogolnie rynek
    pracy w Polsce jest nieporownywalnie gorszy niz we Francji, zas po
    pierwszych probach zalatwienia w Polsce karty pobytu cudzoziemcowi (nie
    wiem, czy w przypadku wspolmalzonkow) nabierzesz szacunku dla biurokracji
    francuskiej.

    Po tym wszystkim zachecam do ponownego przeczytania poczatku mojej
    wypowiedzi :-)))

    MM