PracaGrupypl.praca.dyskusje › Konsekwencje nagany

  • 1. Data: 2002-05-17 14:09:29
    Temat: Konsekwencje nagany
    Od: Mariusz <m...@s...wne.uw.edu.pl>

    Witam,

    Jest sytuacja w której pracownik otrzymuje od kierownika
    "naganę na piśmie z wpisem do akt". Pytania:

    - czy informacja o naganie ma prawo znaleźć się na
    świadectwie pracy?
    - czy nagana w jakikolwiek sposób może utrudnić poszukiwanie
    nowej pracy?

    Uzasadnienie nagany to "oddalanie się z miejsca pracy". W
    ten sposób opisano sytuację, kiedy pracownik był w toalecie,
    gdy zadzwonił do niego kierownik. Pytania:

    - jakie są szanse "wygrania" takiej sprawy w Sądzie Pracy?
    - czy takie zarzuty mogą być traktowane poważnie, jeśli
    charakter pracy nie wymaga tkwienia na stanowisku pracy bez
    sekundy przerwy (opisywana osoba jest sekretarką, a nie np.
    kasjerką w supermarkecie)?

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-05-18 09:41:36
    Temat: Re: Konsekwencje nagany
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@s...wne.uw.edu.pl> napisał w wiadomości

    > - czy informacja o naganie ma prawo znaleźć się na
    > świadectwie pracy?

    Jezeli "z wpisem do akt" to tak.

    > - czy nagana w jakikolwiek sposób może utrudnić poszukiwanie
    > nowej pracy?

    Bardzo. Po prostu zle wyglada w dokumentach (zle swiadczy o pracowniku).
    Chocby byla nawet nieuzasadniona - jest na papierze.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 3. Data: 2002-05-18 12:49:56
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Mariusz <m...@s...wne.uw.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@s...wne.uw.edu.pl...
    > - jakie są szanse "wygrania" takiej sprawy w Sądzie Pracy?

    bodajze 7 dni na odwolanie sie, potrzebujecie swiadkow, opisu stanowiska
    pracy (hehe, pewnie nie ma).....

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 4. Data: 2002-05-18 13:22:04
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Anyia napisał:
    (...)
    > bodajze 7 dni na odwolanie sie, potrzebujecie swiadkow, opisu stanowiska
    > pracy (hehe, pewnie nie ma).....
    (...)

    jeżeli nagana jest "z kosmosu", to pracodawca może przygotowywać sobie
    miękkie lądowanie w celu zwolnienia, alo chce Cię postraszyć, bo
    spodziewa się, że np. z powodu dobrych wyników zechcesz podwyżki.

    Dogbert

  • 5. Data: 2002-05-20 08:26:14
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl> napisał w
    wiadomości news:ac5gnr$ok0$3@news.tpi.pl...

    > Bardzo. Po prostu zle wyglada w dokumentach (zle swiadczy o pracowniku).

    A ilu pracodawców chciało od Ciebie świadectwa pracy przed podpisaniem
    umowy?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-05-20 18:54:53
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    > A ilu pracodawców chciało od Ciebie świadectwa pracy przed podpisaniem
    > umowy?

    Hmmm... W sumie zaden. Ale gdyby ktorys zechcial... Albo jakby mu sie
    przpomnialo o tym w trakcie zatrudnienia - moze zostac potraktowane jako
    ukrywanie tego faktu (chocbys nie wiem jak dobrze pracowal), i miec jeszcze
    mniej przyjemne konsekwencje... Ale to tylko moje gdybanie, bo faktycznie
    nikt tego nie wymagal ode mnie.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 7. Data: 2002-05-21 22:28:38
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > kasjerką w supermarkecie)?
    >
    > Mariusz

    > - czy informacja o naganie ma prawo znaleźć się na
    Nie może być umieszczona stanowi to wykroczenie przeciwko prawom pracownika.
    "oddalanie się z miejsca pracy nie jest wykroczeniem kazdy pracownik ma prawo
    do załtwienia potrzeb fizjologicznych w czasie kiedy organizm tego wymaga.
    Pracodawca zastosował kare jak za ciezkie naruszenie obowiazków pracowniczych,
    najpierw powinien zastosowac kare upomnienia.
    Kary może stosować tylko zgodnie z art108 Kodeksu Pracy za jedno wykrozcenie
    jedna kara. nie można stosować jednocześnie upomnienia i kary finansowej.
    oddalanie się z miejsca pracy nie może być powodem do rozwiazania umowy z winy
    pracownika.

    W razie dalszego znecania sie psychicznego nad pracownikiem prosze złozyc
    pisemna skarge do Państwowej Inspekcji Pracy.
    BHP-EKSPERT http://bhp.org.pl/