PracaGrupypl.praca.dyskusje › Proszę o pomoc-zwplnienie bez wypowiedzenia

  • 1. Data: 2004-07-28 10:45:22
    Temat: Proszę o pomoc-zwplnienie bez wypowiedzenia
    Od: "Robert" <k...@p...onet.pl>

    Zwracam się z uprzejmą prośbą do grupowiczów w pewnej kwestii. Otóż moja żona
    pracuje w pewnym przedsiębiorstwie jako telefonistka już blisko 24 lata jest
    to praca na czas nieokreślony .Przed czterema laty zawarła umowę zlecenie na
    sprzedaż obuwia ochronnego umowie do obowiązków zleceniodawca pkt 1. nakazuje
    tylko i wyłącznie sprzedaż obuwia ochronnego.pk2 Zleceniobiorca zobowiązuje
    się wykonywać tę czynność w okresie 3 mc.Pkt3 Za wykonanie w pkt 1 czynności
    zleceniobiorca otrzyma wynagrodzenie w wysokości ....itd.Pkt4 Wypłata
    wynagrodzenia nastąpi w ciągu 30 dni od złożenia rachunku przez
    zleceniobiorce.Pkt5 W przypadku nie wykonania zlecenia w terminie ,wykonania
    go wadliwie lub w sposób nienależyty zleceniodawca ma prawo do pomniejszenia
    wynagrodzenia lub anulowania zlecenia bez odszkodowania.!!!!!!!
    pkt6Jakiekolwiek zmiany w umowie mogą być dokonane za pisemną zgodą
    stron .Strony nie mogą powoływać się na ustalenia pozaumowne To jest tekst tej
    umowy .Żona od 4 lat wpłacała pieniążki o różnych terminach jak do tej pory
    nikomu to nie przeszkadzało nikt z dyrekcji nie napomniał jej ze robi to źle
    lub nieterminowo. Przed kilkoma dniami księgowa zadzwoniła do żony z
    powiadomieniem ze ma zaległość w pewnej kwocie i ze ona musi powiadomić
    dyrektora przedsiębiorstwa o tym. Żona dosłownie po 15 minutach wpłaciła całą
    zaległą kwotę. Natomiast dyrektor dopatrzył się w tym " art 52 &1 pkt 1
    Ciężkie naruszenie przez pracownika podstawowych obowiązków pracowniczych i
    zwolnił moją żonę z pracy bez wypowiedzenia-czyli zwolnił ją z umowy na czas
    nieokreślony!!!!!!! choć niby naruszyła przepisy z umowy o zlecenie. Dodatkowo
    dokonano inwentaryzacji obuwia i obuwie to zgadzało się co do jednej pary.
    Idąc do dyrekcji miała już wszystko uregulowane a mimo to posądzono ją o
    naruszenie przepisów. Dlatego zwracam się z prośbą do grupowiczów z pytaniem
    czy jest możliwe aby za niedokonanie obowiązków choć defakto w umowie nic na
    temat wpłaty tych kwot nie ma mowy było mozliwe zwolnienie z innej umowy be
    wypowiedzenia osoby która dodatkowo jest w piątym miesiącu ciąży . I jeszcze
    jedno zakres czynności w umowie na czas nieokreślony nic nie mówi o zakresie
    czynności z umowy zlecenie, dodatkowo poinformowano moją żonę ze nie
    przysługuje jej żadne odwołanie od tego zwolnienia. Jest to dla mnie
    bardzo ważna sprawa gdyż mam wrażenie że dyrekcja postąpiła jak istna mafia
    której nie można się i nie wolno sprzeciwić. Pzdr Robert

  • 2. Data: 2004-07-28 16:49:07
    Temat: Re: Proszę o pomoc-zwplnienie bez wypowiedzenia
    Od: "Robert" <k...@p...onet.pl>

    czy nikt mi nie pomoże

  • 3. Data: 2004-07-28 16:50:36
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Robert] - 2004-07-28 12:45:

    > czynności z umowy zlecenie, dodatkowo poinformowano moją żonę ze nie
    > przysługuje jej żadne odwołanie od tego zwolnienia. Jest to dla mnie

    Bzdura. Od każdego zwolnienia można się odwoływać w sądzie. Nawet jesli
    pracodawca ma 1500% racji to pracownik może go pozwać, najwyżej przegra.
    Pouczenie o tym prawie (7 dni na odwołanie do pracodawcy a w przypadku
    odmowy następne 7 na sąd) jest obowiązkowym elementem świadectwa pracy,
    które pracodawca ma obowiązek wydać najpóźniej w ostatnim dniu pracy.
    Jesli nie wydał to następny powód żeby mu karę dowalić.
    Jeśli nie naruszyła postanowień umowy o pracę to wygraną ma raczej
    pewną. Kodeks pracy nie obejmuje czegoś takiego jak zlecenia. Zlecenie
    to umowa cywilno-prawna i mieszać tego nie można (choć ZUS spotrafił :) ).
    Proponuję pismo do pracodawcy z żadaniem natychmiastowego przywrócenia
    do pracy i uwzględnienia jako przepracowany okresu poza firmą pod groźbą
    skierowania sprawy do SP w terminie 7 dni.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 4. Data: 2004-07-28 17:00:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 28 Jul 2004 12:45:22 +0200, "Robert"
    <k...@p...onet.pl> zakodował:

    >art 52 &1 pkt 1
    >Ciężkie naruszenie przez pracownika podstawowych obowi?zków pracowniczych i
    >zwolnił moj? żonę z pracy bez wypowiedzenia-czyli zwolnił j? z umowy na czas
    >nieokre?lony!!!!!!! choć niby naruszyła przepisy z umowy o zlecenie.

    Biegiem do sądu pracy (wcześniej można odwiedzić PIP - ale tylko w
    kwestii pomocy zredagowania pozwu).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2004-07-28 18:01:50
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy nikt mi nie pomoże

    Zwróć się do PIP z prośbą o pomoc.
    W piśmie pracodawcy zawiadamiającym o rozwiązaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinno być pouczenie o prawie do odwołania do sądu pracy w
    ciągu 14 dni.

    Pozdrawiam

    wa

  • 6. Data: 2004-07-29 20:05:24
    Od: "Robert" <k...@p...onet.pl>

    Serdecznie wam dziękuje za pomoc nawet nie zdajecie sobie sprawy jak bardzo
    wasze opinie pomogły mi i w sumie dodały mi radości.pzdr