PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dla obcokrajowców-jak to jest?

  • 1. Data: 2004-07-27 22:27:31
    Temat: Praca dla obcokrajowców-jak to jest?
    Od: "Staszek Peczak" <s...@o...pl>

    Witam serdecznie!
    Szukam pomocy dla mojej koleżanki z Ukrainy. Jesli ktoś miałby
    jakieś oferty pracy lub porady(jak jej szukać nie mając obywatelstwa PL), to
    będziemy bardzo wdzięczni!
    Koleżanka skończyła Zarządzanie i Marketing na Politechnice Rzeszowkiej. Zna
    biegle język polski, rosyjski i ukraiński (mowie i piśmie).
    Z góry dziękuję ze wszelką okazana pomoc!
    /Staszek Peczak

  • 2. Data: 2004-07-28 00:46:57
    Temat: Re: Praca dla obcokrajowców-jak to jest?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Jul 2004 00:27:31 +0200, Staszek Peczak
    <s...@o...pl> napisał:

    > Witam serdecznie!
    > Szukam pomocy dla mojej kole?anki z Ukrainy. Jesli kto? mia?by
    > jakie? oferty pracy lub porady(jak jej szuka? nie maj?c obywatelstwa
    > PL), to
    > b?dziemy bardzo wdzi?czni!
    > Kole?anka sko?czy?a Zarz?dzanie i Marketing na Politechnice Rzeszowkiej.
    > Zna
    > biegle j?zyk polski, rosyjski i ukrai?ski (mowie i pi?mie).
    > Z góry dzi?kuj? ze wszelk? okazana pomoc!
    > /Staszek Peczak

    Moze z drugiej strony?
    Zeby sei zorientowala, jakie firmy ukrainskie i rosyjskie potrzebja swoich
    przedstawicieli w Polsce???

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2004-07-28 05:49:55
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > Szukam pomocy dla mojej koleżanki z Ukrainy. Jesli ktoś miałby
    > jakieś oferty pracy lub porady(jak jej szukać nie mając obywatelstwa PL), to
    > będziemy bardzo wdzięczni!

    Musisz zacząc od tego, czy dziewczyna ma karte pobytu w Polsce, jakiego rodzaju i z
    jakiego powodu nabytą. Od tego zależy, czy pracodawca musi występować o pozwolenie
    na prace, czy nie.
    Szczerze Ci powiem, że jesli musi byc dla niej wyrabiane pozwolenie, to szanse maleja
    do zera praktycznie, zwłaszcza jeśli to absolwentka.
    Jesli nie musi miec pozwolenia, to ofert w zakresie handlu zagranicznego -
    poszukiwania kontaktów w Rosji czy Ukrainie jest sporo, ale BARDZO ciężko będzie się
    załapać komuś bez doświadczenia.

    Jeśli masz jakieś szczegółowe pytania - pisz śmiało na priv.

    PS Szukanie pracy za kogos uważam za ... dziwne

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-07-28 16:42:02
    Od: "Staszek Peczak" <s...@o...pl>

    Witaj!

    >Musisz zacząc od tego, czy dziewczyna ma karte pobytu w Polsce, jakiego
    rodzaju i z jakiego >powodu nabytą. Od tego zależy, czy pracodawca musi
    występować o pozwolenie na prace, czy nie.

    Aktualnie ma kartę czasowego pobytu do 28.08.2004 z powodu studiowania(w
    tym roku zdobyła tytuł mgr).

> [...]
    poszukiwania kontaktów w >Rosji czy Ukrainie jest sporo, ale BARDZO ciężko
    będzie się załapać komuś bez doświadczenia.

    jest absolwentką wiec nie powiało optymizmem :-/

    >PS Szukanie pracy za kogos uważam za ... dziwne

    Z moją koleżanką jest tak, że teraz pracuje przy zbieraniu owoców i nie ma
    dostępu do netu i dlatego piszę w Jej imieniu... :-)
    Pozdrawiam!
    /Staszek Peczak

  • 5. Data: 2004-07-29 06:04:34
    Temat: Re: Praca dla obcokrajowców- tak to jest?
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > Aktualnie ma kartę czasowego pobytu do 28.08.2004 z powodu studiowania(w
    > tym roku zdobyła tytuł mgr).

    Jeżeli jest tak jak piszesz, każdy, kto chce ja zatrudnic, będzie musiał starac sie o
    pozwolenie na pracę dla niej. Wyglada to tak, że umieszcza się oferte pracy w
    urzedzie pracy z żądaniem odpowiedzi, czy w bazie jest odpowiedni kandydat. UP
    odpowieda po 2 tygodniach, dodatkowo musi sie dac ogłoszenie w prasie czy
    internecie. Jeśli nie ma polskich kandydatów do tej pracy, to składa sie wniosek w
    Urzędzie ds Kontroli Cudzoziemców i Legalności Zatrudnienia (niech szczeźnie ten,
    kto tą nazwę wymyslil :P), opłaca sie magiczną kwotę 814 zł tytułem nie wiem
    dokładnie czego, i dostaje pozwolenie. Z pozwoleniem idzie sie do konsulatu W SWOIM
    kraju i dostaje wize z prawem do pracy, na jej podstawie wjeżdza do Polski i pracuje
    jak każdy.

    Chyba sam rozumiesz, że jak ktoś wie to, co Ci napisałem, przyjmie chętniej kogos,
    kto albo ma karte stałego pobytu, albo po prostu jest Polakiem.

    Od czerwca jest tak, że jeśli się ma kartę pobytu uzyskaną na podstawie małżeństwa z
    Polakiem, to zezwolenie na prace nie jest wymagane... nie, żeby Ci coś sugerował ;)

    Przestrzegam Cię i Twoją koleżankę przed nie ostrzeżeniem pracodawcy o tym, ze musi
    miec zezwolenie na jej pracę, bo podjęcie pracy bez zezwolenia, oprócz
    nieprzyjemności Pracodawcy = deportacja + zakaz wjazdu na 5 lat minimum, więc warto
    o tym pamiętać.

    Wojtek

  • 6. Data: 2004-07-29 09:21:52
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Staszek Peczak" <s...@o...pl> wrote in message

    > Szukam pomocy dla mojej koleżanki z Ukrainy. Jesli ktoś miałby
    > jakieś oferty pracy lub porady(jak jej szukać nie mając obywatelstwa PL),
    > będziemy bardzo wdzięczni!

    do 1 maja Polacy w Unii mieli furtke na obejscie przepisow utrudniajacych
    prace osob spoza Unii. Musieli pracowac na wlasny rachunek, jako firma
    jednoosobowa na... w teorii umowe-zlecenie. W praktyce ludzie pracowali dla
    np 2 firm i wystawiali im faktury za np zadania wykonane "w lipcu
    obejmujace...". Dopoki placili podatki, wszystkie zainteresowane strony
    (delikwenci i urzad imigracyjny) udawaly, ze rzecz jest jak najbardziej
    poprawna. _Moze_ podobne przepisy istnieja na polskim rynku pracy, wobec
    obywateli bylego Imperium?
    Nie sadze, zeby trzeba bylo przekonywac pracodawcy o umowie-zleceniu ;)

    marek

  • 7. Data: 2004-07-29 10:51:34
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > poprawna. _Moze_ podobne przepisy istnieja na polskim rynku pracy, wobec
    > obywateli bylego Imperium?

    Nie, nie istanieja. Jest super tajny wykaz krajow, ktorych obywatele moga na zasadach
    wzajemnosci podejmowac dzialalnosc gospodarczą (pomijam tu kraje Unii i
    stowarzyszone), i w tym spisie nie ma Rosji i Ukrainy, a jest np Rumunia.
    Jeżeli obywatel Ukrainy chce prowadzic tu interesy - dzialalnosc gospodarczą, musi
    albo sam stworzyc spolke z oo albo akcyjna, lub objac udziały w takiej spolce.
    Istnieje na dodatek ustawa o cudzoziemcach, , o obywatelsktwie, o przedsiebiorczosci,
    przytaczane dane sa wypadkowa zawartch tam informacji.

    Wojtek

  • 8. Data: 2004-07-29 11:13:22
    Temat: Re: Praca dla obcokrajowców-jak to jest autopoprawka;)
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    Ukraina jest w owym tajnym spisie :) wg zeznania referatu w Krakowie, tak więc mozna
    założyć działalność i świadczyc usługi.
    PS Rosji nie ma nadal, spis tajny jak byl tak i jest (mozna w niego wgladnac w każdym
    urzędzie, który rejestruje działalność)

    Wojtek

  • 9. Data: 2004-08-02 18:12:49
    Od: "Staszek Peczak" <s...@o...pl>

    Dziekuję za wyczerupjące info i... lekką sugestie ;-)
    Pozdrawiam!
    /Staszek Peczak