PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista - pytania › Re: Programista - pytania
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>
    Subject: Re: Programista - pytania
    Date: 15 Feb 2008 13:15:52 +0100

    W artykule <fo25o9$b77$1@atlantis.news.tpi.pl> pw napisal(a):

    > Nie jestem pewien co do tego rządzenia Javy. Kupę softu biznesowego
    > napisane jest w jakimś egzotycznym badziewiu typu Oracle Forms czy X++,
    > przy którym Java to rzeczywiście postęp.

    Nie znam X++, więc się nie wypowiem o nim, ale nie rozumiem dlaczego
    uważasz Oracle Forms za egzotyczne i badziewne. Nie jest to technologia
    masowa, bo należy do jednego producenta i kosztuje dość słono.
    Formsy skupiają się na deklaratywnym tworzeniu aplikacji mocno
    ograniczając pisanie kodu do niezbędnego minimum. Moim zdaniem
    to jest dobre w przypadku tworzenia aplikacji opartych na bazie danych,
    szumnie zwanych biznesowymi. Do zrobienia gierki, pakietu biurowego,
    czy komunikatora zupełnie się nie nadają, ale to przecież oczywiste.
    Ponadto taka aplikacja dzięki zastosowaniu serwera aplikacyjnego
    nie stawia końcówkom użytkownika wielkich wymagań, poza posiadaniem
    przeglądarki i JVMa. Z perspektywy użytkownika jest to jednak aplet javy,
    a nie siermiężna strona htmlowa, więc interakcja z użytkownikiem jest bardzo
    dobra. Klient ma wrażenie jakby pracował na aplikacji desktopowej
    z wygodnym interfejsem zarówno przez myszkę, jak i klawiaturę!
    Aczkolwiek trochę szkoda, że Oracle całkowicie zrezygnował z wersji
    klient-serwer Formsów, i obecnie nie można wyeliminować serwera aplikacji.
    Reasumując myslę, że troszkę niedoceniasz Formsów.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć