PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista - pytania

  • 31. Data: 2008-02-04 07:25:56
    Temat: Re: Programista - pytania
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-04, Lukasz 'LCF' Jagiello <L...@...LOVE.SPAM> wrote:

    [...]

    > Żaden ze mnie programista, ale wydaje mi się że przy założeniu

    Zawsze będziesz miał w ten sposób jakieś ograniczenia (do zakresu
    bibliotek wspólnych) albo też będziesz musiał kombinować. Tak czy
    siak wysiłek podejmowany w tym kierunku jest niezerowy
    w przeciwieństwie do innych języków.

    > muliplatformowości nie powinno być problemu z przenoszeniem kodu.

    Tyle że nawet w obrębie różnych *xów występują różnice w lokalizacji
    bibliotek. BTW znasz jakiś co bardziej rozbudowany projekt OpenSource,
    który 'przy założeniu multiplafromowości' nie rozrósł się w megabajty
    i nie stał się przyciężką kobyłą? Może Firefox? Albo OpenOffice? ;>

    > Jak kompilator nie jest jakiś udziwniony w zależności od architektury,
    > a programista ma świadomość różnic architektur to przecież się da.

    No. Pamiętam dobrze. Projekt naukowy na politechnice wymagał przeróbki
    kodu by działać na FreeBSD (przeróbki by działały jakieś tam biblioteki).
    A żeby to postawić na Windows, to trzeba było jeszcze jakieś inne sztuczki
    robić. A w javie po prostu działało. W Pythonie też.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2008-02-04 17:48:02
    Od: pw <p...@o...pl>

    jaQbek pisze:
    > Dokładnie. Tworzone obecnie systemy są na tyle duże, że zmuszanie
    > programisty do tego, by pisząc aplikację biznesową skupiał się na tym,
    > jak zaimplemetować kolejki, drzewka, jak żonglować wskaźnikami do
    > wskaźnika na tablicę wskaźników (częste zadanie z C++) byłoby dla niego
    > katorgą, a dla firmy stratą czasu.[...]

    Słyszałeś kiedyś pojęcie "biblioteka standardowa C++"? Mam wrażenie, że
    pomyliłeś C++ z jakimś innym językiem programowania.

    Pozdrawiam
    pw

  • 33. Data: 2008-02-04 17:53:34
    Od: pw <p...@o...pl>

    jaQbek pisze:
    > Jest jeszcze jedna rzecz, która przemawia za tym, że w obecnych realiach
    > z pojedynku java : c++ to ta pierwsza wychodzi zwycięsko.
    [...]
    > zapada decyzja
    > przeniesienia na jakąś niekompatybilną platformę. W przypadku Javy
    > sprawę załatwi (a przynajmniej teoretycznie powinna) kwestia maszyny
    > wirtualnej. A jak system będzie natywny, napisany w C++ ?

    1. C++ jest niezależny od platformy.
    2. Javę przeniesiesz parę razy i wiele razy będziesz dokładał RAM, zanim
    analogiczna aplikacja w C++ zacznie wyczerpywać zasoby (o ile zacznie).

    Pozdrawiam
    pw

  • 34. Data: 2008-02-04 18:05:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-04, pw <p...@o...pl> wrote:

    > 1. C++ jest niezależny od platformy.

    Ale aplikacje w nim pisane już są zależne.

    > 2. Javę przeniesiesz parę razy i wiele razy będziesz dokładał RAM, zanim
    > analogiczna aplikacja w C++ zacznie wyczerpywać zasoby (o ile zacznie).

    W każdym języku programowania da się spartaczyć projekt. Pytanie tylko,
    czy Twoja opinia o javie nie wynika z tego, że Ty spartaczyłeś jakiś
    projekt w Javie i teraz to uzewnętrzniasz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2008-02-04 19:49:42
    Od: pw <p...@o...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Ale aplikacje w nim pisane już są zależne.

    Tak, to jest bardzo ważna zaleta. Dlatego są 10x szybsze od javowych :)

    > W każdym języku programowania da się spartaczyć projekt. Pytanie tylko,
    > czy Twoja opinia o javie nie wynika z tego, że Ty spartaczyłeś jakiś
    > projekt w Javie i teraz to uzewnętrzniasz.

    Nie. Po prostu lubię elastyczne języki programowania o zwięzłej składni,
    wspierające różne techniki programowania.

    Pozdrawiam
    pw

  • 36. Data: 2008-02-04 21:16:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-04, pw <p...@o...pl> wrote:

    > Tak, to jest bardzo ważna zaleta. Dlatego są 10x szybsze od javowych :)

    Zależy od zastosowań.

    > Nie. Po prostu lubię elastyczne języki programowania o zwięzłej składni,
    > wspierające różne techniki programowania.

    Złej baletnicy...

    Język programowania dobiera się do potrzeb, a nie potrzeby do języka
    programowania. Fanboyizm dotyczący któregokolwiek języka uprawiany
    *generalnie* (tzn. bez rozpatrywania szczegółowych zastosowań) pokazuje
    co najwyżej niedojrzałość dyskutującego, nie zaś zalety danego języka.

    Każdy język ma/miał jakieś zalety, które w pewnych sytuacjach przeważają
    wady. Dla C++ jest to duża szybkość działania programu, jednak kosztem
    jego złożoności. Dla Javy jest to uniwersalność i duża liczba modułów/klas
    wspierających zastosowania biznesowe, kosztem większego zużycia zasobów.
    Podobne zalety i wady można znaleźć dla Pythona, C#, Ruby, Perla, czy PHP.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2008-02-04 22:37:59
    Od: Lukasz 'LCF' Jagiello <L...@...LOVE.SPAM>

    Dnia 4 Feb 2008 19:05:10 +0100, Wojciech Bancer napisal(a):

    > W każdym języku programowania da się spartaczyć projekt. Pytanie tylko,
    > czy Twoja opinia o javie nie wynika z tego, że Ty spartaczyłeś jakiś
    > projekt w Javie i teraz to uzewnętrzniasz.

    Odnoszę wrażenie że w takim razie każdy projekt w javie jest
    spartaczony, albo zawsze brakuje zasobów systemowych mimo, że inne rzeczy
    zawsze działają popranie mimo często nieporównywalnie większej
    złożoności.

    --
    *| __ _ ___ __ |*
    *| / / / ___/ __/ Łukasz Jagiełło - lukasz<at>jagiello<dot>org |*

  • 38. Data: 2008-02-04 22:41:02
    Od: Lukasz 'LCF' Jagiello <L...@...LOVE.SPAM>

    Dnia 4 Feb 2008 22:16:53 +0100, Wojciech Bancer napisal(a):

    > Zależy od zastosowań.

    Może jakieś obiektywne testy wydajności na poprarcie tej jakże śmiałej
    tezy.

    > Język programowania dobiera się do potrzeb, a nie potrzeby do języka
    > programowania.

    To jak oni tą jave wymyślili ;->

    > Fanboyizm dotyczący któregokolwiek języka uprawiany
    > *generalnie* (tzn. bez rozpatrywania szczegółowych zastosowań) pokazuje
    > co najwyżej niedojrzałość dyskutującego, nie zaś zalety danego języka.

    Dokłądnie to Ci próbujemy zasugerować.

    > jego złożoności. Dla Javy jest to uniwersalność i duża liczba modułów/klas
    > wspierających zastosowania biznesowe, kosztem większego zużycia zasobów.

    Delikatnie mówiąc.

    --
    *| __ _ ___ __ |*

  • 39. Data: 2008-02-04 22:47:22
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    Lukasz 'LCF' Jagiello pisze:

> [...]
    > spartaczony, albo zawsze brakuje zasobów systemowych mimo, że inne rzeczy
    > zawsze działają popranie mimo często nieporównywalnie większej

    hmm, to ja w takim razie nie widzialem dobrego programu napisanego w
    JAVie wszystkie to wolnodziłajacy szajs, ogolnie to by sie zgadzalo ;)

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT
    cennik Action do osCommerce

  • 40. Data: 2008-02-04 22:56:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-04, Lukasz 'LCF' Jagiello <L...@...LOVE.SPAM> wrote:

    [...]

> [...]
    > spartaczony, albo zawsze brakuje zasobów systemowych mimo, że inne rzeczy
    > zawsze działają popranie mimo często nieporównywalnie większej

    No więc SOA#1.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl