PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawa pracownika

  • 1. Data: 2006-10-23 13:03:52
    Temat: Prawa pracownika
    Od: "TomekW" <t...@4...pl>

    Cześć. Mam pytanie w sprawie pracy. Co może mi zrobić gościu u którego
    pracowałem ponad rok czasu bez umowy, następnie po upływie tego czasu
    dostałem umowe na 1/4 etatu. Gdy dostałem tę umowę wkurzyłem się i zaczołem
    szukać nowej pracy, udało mi się znaleźć coś po miesiącu. Tam przestałem
    przychodzić i na początku on wyraził zgode na rozwiązanie umowy w
    porozumieniu stron. Z tym, że nie chciał mi wypłacić zaległej wypłaty. Ja
    mam jego starego kompa w domu co mu go naprawiałem i powiedziałem że go nie
    dostanie jak mi nie wypłaci kasy, a on że mi nie wyda świadectwa pracy i że
    zostane karnie wywalony. Ciekaw jestem jak powinienem dalej postępować, żeby
    otrzymać od niego zaległą kase i nie zostać karnie zwolnionym. Pomocy!

  • 2. Data: 2006-10-23 13:22:58
    Temat: Re: Prawa pracownika
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 23 Oct 2006 15:03:52 +0200, TomekW <t...@4...pl>
    w <ehiekh$bf0$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

> [...]
    > szukać nowej pracy, udało mi się znaleźć coś po miesiącu. Tam przestałem
    > przychodzić i na początku on wyraził zgode na rozwiązanie umowy w
    ^^^^^^^^^^^^^ na piśmie?
    Jak nie, to masz przerąbane na własne życzenie.
    Jak tak, to ona ma przerąbane, bo po tym, jak mu oddasz kompa to podasz
    go do sadu pracy o wypłatę zaległych wynagrodzeń wraz z odsetkami
    ustawowymi i wydanie świadectwa pracy.
    Jak przed umową racowałeś na czarno - bez podatków, zusów i innych
    pierdów, to macie przerąbane po równo.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 3. Data: 2006-10-23 14:26:52
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    wydanie świadectwa pracy jest dla pracodawcy obligatoryjne i nie może być
    uzależniane od stanu jakichkolwiek rozliczeń pomiędzy pracodawcą i
    pracownikiem, czyli nawet gdybyś był oficjalnie winien pieniądze- musisz
    otrzymać świadectwo pracy najpóźniej w ostatnim dniu pracy.
    Jeżeli nie - PIP, sąd pracy itd.
    Jeżeli pracodawca nie wypłaca wynagrodzenia - wezwanie, sąd pracy
    Jeżeli pracodawca jest osobą prawną (sp z o.o. S.A. przeds. państwowe) i nie
    wypłaca wynagrodzenia bo nie ma kasy i utracił płynność finansową - sąd
    pracy, a oprócz tego złożenie wniosku o upadłość przedsiębiorstwa w sądzie
    (bardzo bolesne dla zarządu jeżeli nie przewidział takiej możłiwości)