PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadmiarowy urlop wypoczynkowy

  • 1. Data: 2006-10-23 15:05:40
    Temat: Nadmiarowy urlop wypoczynkowy
    Od: "Golab" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy zgodnie z prawem można wziąć urlop wypoczynkowy na poczet tego, który
    dopiero będzie przysługiwał w następnym roku? Chodzi mi o sytuacje, w której
    pracodawca godzi się udzielić urlop wypoczynkowy w wymiarze przekraczającym
    ilość dni przysługujących pracownikowi w danym roku, przy założeniu, iż w
    następnym roku udzieli pracownikowi stosownie mniejszy urlop. Czy urząd nie
    będzie ścigał takiego pracodawcę za to, iż w danym roku kalendarzowym
    udzielił pracownikowi więcej dni urlopu niż mu przysługuje a w innym roku
    mniej tych dni?

    Marcin

  • 2. Data: 2006-10-24 11:17:21
    Temat: Re: Nadmiarowy urlop wypoczynkowy
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Golab" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie ścigał takiego pracodawcę za to, iż w danym roku kalendarzowym
    > udzielił pracownikowi więcej dni urlopu niż mu przysługuje a w innym roku

    Będzie ścigał w roku w którym otrzymasz mniej urlopu niz Ci się należy. Nie
    ma możliwości udzielania urlopu na zapas, Jeżeli nie starczy Ci w tym roku
    urlopu wypoczynkowego to pracodawca może dać Ci bezpłatny.