PracaGrupypl.praca.dyskusje › porzucenie pierwszej pracy

  • 1. Data: 2006-10-22 08:33:35
    Temat: porzucenie pierwszej pracy
    Od: " krokus" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Podpisalem pierwsza moja umowe o prace na 3 miesiace z
    yugodniowym okresem wypowiedzenia. Jednak juz drugiego dnia
    pracy w tej firmie dostalem ciekawsza propozycje z innej firmie
    i wolalbym pracowac tam.
    Rozumiem,ze jezeli zloze wypowiedzenie tygodniowe to
    za tydzien juz do pracy nie musze isc i moge zaczac prace w tej drugiej
    firmie,prawda?
    A co jezeli poinformuje obecnego pracodawce,
    ze rzucam prace z dnia na dzien?poniose jakies konsekwencje?
    Po prostu nie przyjde nastepnego dnia do pracy.

  • 2. Data: 2006-10-22 09:54:55
    Temat: Re: porzucenie pierwszej pracy
    Od: "Highlander" <m...@o...pl>

    > A co jezeli poinformuje obecnego pracodawce,
    > ze rzucam prace z dnia na dzien?poniose jakies konsekwencje?
    > Po prostu nie przyjde nastepnego dnia do pracy.
    Dostaniesz dyscyplinarkę, pracodawca może wystąpić o odszkodowanie z tytułu
    strat jakie nastąpiły z powodu porzucenia przez ciebie pracy. Lepiej już
    złóż wypowiedzenie i zaczekaj. lepiej nie mieć takich kwiatków w życiorysie
    zawodowym.
    Pzdr
    HL

  • 3. Data: 2006-10-22 10:14:25
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    krokus napisał(a):
> [...]
    > ze rzucam prace z dnia na dzien?poniose jakies konsekwencje?
    > Po prostu nie przyjde nastepnego dnia do pracy.

    ile ty masz lat? 10 - 12 bo zachowujesz się jak byś tyle miał.
    Podpisałeś umowę to się z nie wywiązuj, jak oczekujesz tego od pracodawcy.

  • 4. Data: 2006-10-22 13:47:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehfacv$55c$1@inews.gazeta.pl krokus
    <h...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

> [...]
    > Rozumiem,ze jezeli zloze wypowiedzenie tygodniowe to
    > za tydzien juz do pracy nie musze isc i moge zaczac prace w tej drugiej
    Nie. Umowy na czas określony do 6 m-cy nie można wypowiedzieć.
    Jeśli jest to umowa na okres próbny 3 m-ce to okres wypowiedzenia wynosi 2
    tygodnie.

    > A co jezeli poinformuje obecnego pracodawce,
    > ze rzucam prace z dnia na dzien?
    Teoretycznie masz możliwość zastosowania art. 55. §1^1 KP tylko nie wiem jak
    w razie czego skonstruujesz uzasadnienie.

    > poniose jakies konsekwencje?
    Być może. Pracodawca może skorzystać z art. 61 §1^1 KP.

    > Po prostu nie przyjde nastepnego dnia do pracy.
    A to co innego. W takim wypadku po prostu będziesz zwykłym gnojem. Umów się
    dotrzymuje.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-10-22 14:26:25
    Od: "jacek01g" <j...@i...pl>

    > Dostaniesz dyscyplinarkę,

    Która może sobie podrzec i wyrzucić do kosza. hehe

    hohoho co za groza! Hrabina zdenerwowała się że jej służba nie stawiła sie
    do folwarku. Pewnie wyśle karbowych w poghoń aby dali baty niepokornemu
    parobkowi. Tak wygląda filozofia polskiego rynku pracy AD 2006? Pracodawca
    może wszystko a pracownik nic? Elastyczny rynek pracy o ktory ciągle skamle
    Bochniarz jest tylko dla pracodawców ale już nie dla pracowników?

    > pracodawca może wystąpić o odszkodowanie z tytułu
    > strat jakie nastąpiły z powodu porzucenia przez ciebie pracy.

    Zgroza! ktos nie zaczął jeszcze pracować a już podowuje straty...
    fascunujące!

    > Lepiej już złóż wypowiedzenie i zaczekaj. lepiej nie mieć takich kwiatków
    w życiorysie
    > zawodowym.

    Chyba kolega dopiero zaczyna swoja karierę. Kto o to zapyta ze porzucil
    prace? Przyzna się chlopak w cv że dostał "dyscyplinarkę"? O ile ją
    dostanie. Nie... wiec w czym problem?

    Istnieje na wzór BIKu jakiś centralny rejestr dyscyplinarek? co? Kto się
    dowie o tym że koleś dostał dyscyplinarkę. co? Poza tym - nie nastąpiło
    jeszcze świadczenie pracy, wiec nie ma chyba podstaw do tego aby wystawić
    dyscyplinarkę hehe Można rozwiązać umowę o pracę w każdej chwili, pracodawca
    może wkurzony wypisac odpowiedni papier ale jak pisałem - wiadomo co z takim
    papierkiem można zrobić.

    Moja rada - ja bym porzucił te pracę. Jesl masz okazję to to zrób, inna
    okazja moze sie nie powtorzyc

    pzdr

    jacek

  • 6. Data: 2006-10-22 17:08:56
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik " krokus" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze rzucam prace z dnia na dzien?poniose jakies konsekwencje?
    > Po prostu nie przyjde nastepnego dnia do pracy.

    Zwróć się do pracodawcy z prośbą o rozwiązanie umowy o pracę na mocy
    porozumienia stron w jak najszybszym terminie. Za bramą stoi co
    najmniej setka bezrobotnych, prawdopodobnie pracodawca przychyli się
    do Twojej prośby. Może jeszcze nie zgłosił Cię do ZUS.

    wa

  • 7. Data: 2006-10-24 11:30:57
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    jacek01g napisał(a):
> [...]
    > może wszystko a pracownik nic? Elastyczny rynek pracy o ktory ciągle skamle
    > Bochniarz jest tylko dla pracodawców ale już nie dla pracowników?

    Ale gdyby pracodawca dzień po podpisaniu umowy znalazł lepszego
    pracownika i postanowił się pierwszego pozbyć, to wołałbyś jaka to
    szuja, prawda?

    > Zgroza! ktos nie zaczął jeszcze pracować a już podowuje straty...
    > fascunujące!

    A nie zauważyłeś, że rekrutacja też kosztuje? I ze będzie ją musiał
    przeprowadzić ponownie, a dodatkowo przez pewien czas będzie miał
    nieobsadzone stanowisko (czyli nie będzie kto miał wykonywać tych
    obowiązków, albo ktoś będzie to musiał robić ponadprogramowo). I to są
    straty - czy Ci się to podoba czy nie.

    > w życiorysie
    >
    > Chyba kolega dopiero zaczyna swoja karierę. Kto o to zapyta ze porzucil
    > prace? Przyzna się chlopak w cv że dostał "dyscyplinarkę"? O ile ją
    > dostanie. Nie... wiec w czym problem?

    Nie, ale świat jest mały. Kto wie czy za rok, dwa, pięć nie będzie znów
    szukał pracy i w swojej "wymarzonej" trafi na byłego pracodawcę, jego
    żonę, bądź pracownika z tej porzuconej firmy. Myślisz, że nie będą
    patrzeć na to co zrobił na samym początku swej "kariery"?

> [...]
    > może wkurzony wypisac odpowiedni papier ale jak pisałem - wiadomo co z takim

    Zaczął - napisał wyraźnie "w drugim dniu pracy".
    Pomijając - każdą umowę tak traktujesz? To może w ogóle ich nie
    podpisuj, skoro nie mają dla Ciebie żadnego znaczenia...

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka