PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawa do urlopu

  • 1. Data: 2005-01-12 10:31:49
    Temat: Prawa do urlopu
    Od: g...@w...pl

    Witam i pozdrawiam wszystkich.

    Interesuje mnie kwestia zwiazana z prawem do urlopu.
    Mam juz ponad 10-letni staż więc nabyłem prawo do 26 dni urlopu,
    ale tam gdzie pracuje (system 3 zmianowy) pracodawca poinformował
    mnie że połową powyższego urlopu może on dysponować.
    Sprawdziłem to w "kodeksie pracy" DZIAŁ SIÓDMY URLOPY PRACOWNICZE
    i nie znalazłem takiego zapisu.
    Więc moje pytanie brzmi: Czy pracodawca ma prawo dysponowania moim urlopem
    i ile dni może wykorzystać?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-12 11:19:57
    Temat: Re: Prawa do urlopu
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 12 Jan 2005 11:31:49 +0100, g...@w...pl
    zakodował:

    >Więc moje pytanie brzmi: Czy pracodawca ma prawo dysponowania moim urlopem
    >i ile dni może wykorzystać?

    Zgodnie z planem urlopów:

    Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów.
    Plan urlopów ustala pracodawca, bior?c pod uwagę wnioski pracowników i
    konieczno?ć zapewnienia normalnego toku pracy. Planem urlopów nie
    obejmuje się czę?ci urlopu udzielanego pracownikowi zgodnie z art.
    167^2.
    § 1^1.  Pracodawca nie ustala planu urlopów, jeżeli zakładowa
    organizacja zwi?zkowa wyraziła na to zgodę; dotyczy to także
    pracodawcy, u którego nie działa zakładowa organizacja zwi?zkowa. W
    takich przypadkach pracodawca ustala termin urlopu po porozumieniu z
    pracownikiem. Przepis § 1 zdanie drugie i trzecie stosuje się
    odpowiednio.
    § 2. Plan urlopów podaje się do wiadomo?ci pracowników w sposób
    przyjęty u danego pracodawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded