PracaGrupypl.praca.dyskusje[Prasa] Z cyklu "lamenty że brakuje pracowników za miske ryżu" › [Prasa] Z cyklu "lamenty że brakuje pracowników za miske ryżu"
  • From: futszaK <f...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: [Prasa] Z cyklu "lamenty że brakuje pracowników za miske ryżu"
    Date: Fri, 29 Sep 2006 09:56:59 +0200

    Światowe giganty słabo płacą Polakom

    Wielkie firmy inwestujące w naszym kraju zakładają, że polskich
    pracowników
    zadowoli nawet jedna czwarta zachodnich pensji. W efekcie brakuje im
    pracowników.

    - Starałem się o pracę w fabryce koreańskiego koncernu LG w Mławie.
    Zaproponowano mi pensję w wysokości 1600 zł na rękę. Sądziłem, że się
    przesłyszałem - powiedział ŻW inżynier informatyk, pracujący teraz w
    jednej
    z firm wysokich technologii w Trójmieście, gdzie zarabia dwa razy
    więcej.

    LG poszukuje pracowników. Tylko w fabryce w Kobierzycach pod
    Wrocławiem od
    zaraz potrzebnych jest kilkanaście osób. Cały czas trwa rekrutacja.
    Koreański potentat elektroniki użytkowej to tylko jeden z renomowanych
    koncernów, które w Polsce borykają się z problemem zatrudnienia.
    Wiosną
    Microsoft poszukiwał od 30 do 50 osób do nowo otwieranego centrum w
    Warszawie. Firma nie podaje stawek proponowanych pracownikom, ale
    tajemnicą
    poliszynela jest, że nie są one konkurencyjne. Do dziś są wolne
    miejsca
    m.in. dla programistów.

    3-4 tys. zł to minimum

    - U nas informatykowi z tytułem inżyniera zaproponowano 1600 zł? To
    śmieszne pieniądze. Nie dziwię się, że nie podjął tej pracy -
    komentuje
    Antoni Bielewicz, dziennikarz branżowego tygodnika "Computerworld". -
    Specjaliści w branży zarabiają około 3-4 tys. zł na rękę. Kto
    zaproponuje
    mniej, nie będzie konkurencyjny - mówi.

    Niestety, duże światowe koncerny nie mają rozeznania w realiach
    polskiego
    rynku pracy. Jest mocno drenowany przez konkurujące firmy, które
    wyrywają
    sobie fachowców. Wielu najlepszych specjalistów wyjechało do Irlandii
    czy
    Wielkiej Brytanii.

    autor: Tomasz Boguszewicz, kb
    --