PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownik chcialby pieniadze zamiast urlopu

  • 1. Data: 2006-08-11 10:49:26
    Temat: Pracownik chcialby pieniadze zamiast urlopu
    Od: marthin <m...@U...o2.pl>

    Witam,
    sytuacja wyglada tak:
    Prowadze dzialalnosc i zatrudniam pracownika, ktory pracuje u mnie juz 3 rok
    ( ma ciaglosc zatrudnienia ). W tym roku wzial 7 dni urlopu, reszty nie
    chce wykorzystac. W zamian za to domaga sie pieniedzy. Czy w takiej
    sytuacji jeste zobowiazany wyplacic mu ekwiwalent czy nie. W KP nie
    znalazlem odpowiedzi. Czy lezy to tylko w mojej dobraj woli? Jak to jest w
    teorii i praktyce ? Prosze o porade.
    Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2006-08-11 10:57:04
    Temat: Re: Pracownik chcialby pieniadze zamiast urlopu
    Od: "M...@g...bla.bla.com" <M...@g...com>

    marthin napisał(a):
> [...]
    > sytuacji jeste zobowiazany wyplacic mu ekwiwalent czy nie. W KP nie
    > znalazlem odpowiedzi. Czy lezy to tylko w mojej dobraj woli? Jak to jest w

    z tego co ostatnio slyszalam, to pracownik nie moze zamienic urlopu na
    ekwiwalent. Musi wziac urlop i tyle. pieniadze za niewykorzystany urlop
    moze dostac tylko w przypadku rozwiazania umowy o prace.
    dokladne paragrafy pewnie za chwilke ci podadza.

  • 3. Data: 2006-08-11 11:59:52
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "marthin" <m...@U...o2.pl> napisal

> [...]
    > chce wykorzystac. W zamian za to domaga sie pieniedzy. Czy w takiej
    > sytuacji jeste zobowiazany wyplacic mu ekwiwalent czy nie. W KP nie

    Slabo szukales ;-)
    Ale podpowiem Ci - nie wolno Ci wyplacac ekwiwalentu za niewykorzystany
    urlop, a pracownik nie ma prawa wymusic tego na Tobie.
    Ekwiwalent za niewykorzystany urlop wyplacasz jedynie w momencie rozwiazania
    umowy o prace.

    M.

  • 4. Data: 2006-08-11 12:01:39
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Uzytkownik "marthin" <m...@U...o2.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > sytuacji jeste zobowiazany wyplacic mu ekwiwalent czy nie. W KP nie
    > znalazlem odpowiedzi. Czy lezy to tylko w mojej dobraj woli? Jak to jest w

    to pytanie z innej beczki:

    bo ja pracuje w firmnie x 2 lata i wykorzystalem zalednie 10 dni urlopu
    mam duzo zaleglego i powinienem go wykorzystac, skladalem podanie o urlop
    ale pracodawca nie chce udzielic urlopu bo nie ma ludzi...

    co robic?

  • 5. Data: 2006-08-11 12:34:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "rs" <r...@w...pl> napisał

> [...]
    > mam duzo zaleglego i powinienem go wykorzystac, skladalem podanie o urlop
    > ale pracodawca nie chce udzielic urlopu bo nie ma ludzi...

    Zgłoszenie do PIP powinno załatwić sprawę.
    A zaraz potem zmiana pracodawcy.
    Albo w odwrotnej kolejności ;-)

    N.