PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie przedłuzenie umowy - pytania

  • 1. Data: 2006-08-10 21:57:18
    Temat: Nie przedłuzenie umowy - pytania
    Od: "Tomasz" <d...@p...onet.pl>

    CZesc
    Chciałbym sie dowiedziec od Was, czego moge wymagac od byłego pracodawcy po
    nie przedłuzeniu umowy. Byłem zatrudniony na okres próbny. Mam tutaj na
    mysli jakie dokumenty moge od pracodawcy otrzymac , jakie dokumenty ma
    obowiązek mi wydac. Swiadectwo pracy? czy tylko to moge otrzymac.
    Druga sprawa to kwestia ekwiwalentu za nie wykorzystany urlop który mi
    przysługuje. Pracowałem w firmie od 24.04.2006 do 09.08.2006 w tym czasie
    wykorzystałem 1 dzień urlopu. W jaki sposób moge obliczyc ile dni urlopu mi
    pozostało i jaki ekeiwalent mi sie nalezy za nie wykorzystany urlop. o ile
    wogóle cos mi sie nalezy.
    Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2006-08-10 22:21:45
    Temat: Re: Nie przedłuzenie umowy - pytania
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 10 Aug 2006 23:57:18 +0200, "Tomasz"
    <d...@p...onet.pl> zakodował:

    >obowiązek mi wydac. Swiadectwo pracy? czy tylko to moge otrzymac.

    Świadectwo pracodawca ma obowiązek wystawić. Inne dokumenty (jakie
    sobie wymyślisz) możesz otrzymać, jeżeli pracodawca zechce wystawić.

    >przysługuje. Pracowałem w firmie od 24.04.2006 do 09.08.2006 w tym czasie
    >wykorzystałem 1 dzień urlopu. W jaki sposób moge obliczyc ile dni urlopu mi
    >pozostało i jaki ekeiwalent mi sie nalezy za nie wykorzystany urlop.

    Na 99% należy Ci się. Ile i czy zależy, jaki masz staż pracy, jakie
    wykształcenie, ile czasu i kiedy (z datami) przepracowałeś do tej
    pory, ile zarabiałeś, jak zmienne było to wynagrodzenie.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-08-10 23:16:10
    Od: "Tomasz" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykształcenie, ile czasu i kiedy (z datami) przepracowałeś do tej
    > pory, ile zarabiałeś, jak zmienne było to wynagrodzenie.

    Dziekuje za odpowiedz
    Uzupełniając :
    Staz pracy to tylko to a wiec od 24.04.2006 do 09.08.2006 i jeszcze praca w
    USA ale to sie chyba nie liczy (3 x po 4 miesiace - wyjazdy Work&Travel),
    Wykształcenie : mgr inzynier (wentylacja, klimatyzacja, ogrzewnictwo)
    Wynagrodzenie 900 pln brutto - było to stałe wynagrodzenie od poczatku do
    konca takie same.
    Pracowałem w tej firmie jako asystent projektanta
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2006-08-11 02:49:44
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    poczatku do
    > konca takie same.
    > Pracowałem w tej firmie jako asystent projektanta

    Dziwna ta umowa o pracę na okres próbny, trwająca dokładnie 3 miesiące
    16 dni, podczas gdy umowa na okres próbny może trwać nie dłużej niż 3
    miesiące.
    Przysługuje Ci ekwiwalent za 5 dni (3/12 x 20 dni) niewykorzystanego
    urlopu wypoczynkowego (pierwsza praca). W przybliżeniu będzie to
    trochę mniej niż 225 zł brutto (ok. 25% z 900 zł).
    Świadectwo pracy powinieneś otrzymać w ostatnim dniu zatrudnienia.

    wa

  • 5. Data: 2006-08-11 05:09:49
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Świadectwo pracy powinieneś otrzymać w ostatnim dniu zatrudnienia.

    a nie czasem w ciągu 7 dni od ustania owego zatrudnienia?
    Wojtek

  • 6. Data: 2006-08-11 21:16:35
    Od: "lula" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Przysługuje Ci ekwiwalent za 5 dni (3/12 x 20 dni) niewykorzystanego
    > urlopu wypoczynkowego (pierwsza praca). W przybliżeniu będzie to
    > trochę mniej niż 225 zł brutto (ok. 25% z 900 zł).

    Urlop wypoczynkowy, o ile pamiętam, to obliczało się w inny sposób - jeżeli
    nie pracowałeś pełnego miesiąca, to zaokrąglał się w górę. Przykładowo, jeżeli
    za dany miesiąc wychodziło Ci 1.7 dnia urlopu, to zaokrąglało się je do 2 dni.

    > Świadectwo pracy powinieneś otrzymać w ostatnim dniu zatrudnienia.

    Świadectwo pracy powinnien otrzymać w przeciągu 7 dni od zakończenia stosunku
    pracy, a nie w ostatnim dniu zatrudnienia.

    --
    http://www.poradopedia.pl/ - porady na każdy temat

  • 7. Data: 2006-08-11 21:30:35
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Wykształcenie : mgr inzynier (wentylacja, klimatyzacja, ogrzewnictwo)
    > Wynagrodzenie 900 pln brutto - było to stałe wynagrodzenie od poczatku do

    Smutne to ... oj smutne.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2006-08-13 13:38:23
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "lula" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Przykładowo, jeżeli
    > za dany miesiąc wychodziło Ci 1.7 dnia urlopu, to zaokrąglało się je

    Uczył Marcin Marcina... Tak, to prawda, co piszesz, tylko jest taki
    jeden "myk", że to nie dotyczy pierwszej pracy, o czym Tomasz pisze
    wyraźnie w swoim drugim poście w tym wątku.

    > Świadectwo pracy powinnien otrzymać w przeciągu 7 dni od zakończenia
    stosunku
    > pracy, a nie w ostatnim dniu zatrudnienia.

    Świadectwo pracy powinno być do odbioru w ostatnim dniu zatrudnienia,
    natomiast w przypadku gdy pracownik (już były) nie odbierze dokumentu
    osobiście, to do 7 dni pracodawca jest obowiązany świadectwo pracy
    doręczyć pracownikowi, co przeważnie jest realizowane przez wysłanie
    listem poleconym (najlepiej za pośrednictwem odbioru).

    wa