PracaGrupypl.praca.dyskusje › Samochód służbowy

  • 1. Data: 2006-08-10 18:14:57
    Temat: Samochód służbowy
    Od: "Wielki Miś" <w...@m...pl>

    Otrzymałem od pracodawcy wytyczne dotyczące szkód na samochodzie.
    Co o tym myślicie, czy coś takiego jest zgodne z prawem.
    Chyba lepiej samemu wykupić jakieś ubezpieczenie?!

    "...
    Jednocześnie przypominam iż w razie spowodowania szkody na samochodzie
    służbowym :

    Z WINY NASZEGO PRACOWNIKA A SZKODA NA SAMOCHODZIE JEST MNIEJSZA NIŻ 1000 ZŁ
    wówczas pracownik obciążany jest wartością danej szkody ( suma potrącona
    może wynosić tylko różnicę między pracownika wynagrodzeniem a najniższym
    krajowym)

    Z WINY NASZEGO PRACOWNIKA A SZKODA JEST WIĘKSZA NIŻ 1000 ZŁ
    wowczas jest ta sama sytuacja, pracownikowi zostaje potrącona różnica
    natomiast pozostałe koszty ponosi pracodawca,

    Z WINY DRUGIEJ OSOBY

    wówczas nie ponosi ani pracodawca ani pracownik żadnych kosztów
    ...."

  • 2. Data: 2006-08-10 19:04:31
    Temat: Re: Samochód służbowy
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Wielki Miś napisał(a):
> [...]
    > natomiast pozostałe koszty ponosi pracodawca,
    >
    > Z WINY DRUGIEJ OSOBY
    >
    > wówczas nie ponosi ani pracodawca ani pracownik żadnych kosztów

    poszukaj w archiwum ale z tego co wyczytałem na grupie to jest to jak
    najbardziej zgodne z prawem i według mnie bardzo sensowne.

  • 3. Data: 2006-08-11 07:26:41
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > poszukaj w archiwum ale z tego co wyczytałem na grupie to jest to jak
    > najbardziej zgodne z prawem i według mnie bardzo sensowne.

    Nie do końca. Zgodnie z tym zapisem pracodawca zarabia na szkodzie.
    Pracownik zwraca pracodawcy koszty naprawy, za które zapłaci ubezpieczalnia
    z AC.

    IMHO lepszy byłby zapis, to mówiący o zwrocie REALNIE PONIESIONYCH przez
    pracodawcę kosztów. Czyli koszt naprawy minus kwota zwrócona pzez
    ubezpieczalnię.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-08-11 09:31:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Bardzo fajne zapisy. Zwłaszcza sformułowanie "wina" które w prawie ma dość
    ścisłe i specyficzne znaczenie.
    O winie orzeka sąd a nie pracodawca, więc dopóki sprawy nie rzostrzygnie sąd
    pracodawca nie może Ci niczego zająć.

    Sytuację zmieniłaby zmiana okręślenia "z winy..." na "z przyczyn leżących po
    stronie..."
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2006-08-11 10:46:49
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Jackare napisał(a):

    > Sytuację zmieniłaby zmiana okręślenia "z winy..." na "z przyczyn leżących po
    > stronie..."

    przez taki prawniczy bełkot nasze życie wygląda jak wygląda.

  • 6. Data: 2006-08-11 10:53:07
    Od: "M...@g...bla.bla.com" <M...@g...com>

    mysle, ze polisa wykupiona na ten samochod ma w polisie okreslona
    ustalona kwote ubezpieczenia, ponizej wartosci ktorej ubezpieczyciel
    nie zwraca za szkody. (np. jadac zahaczysz lusterkiem i wartosc szkody
    jest na 400 pln - ubezpieczyciel nie zwroci ci kasy za naprawe poniewaz
    wartosc szkody jest mniejsza niz 1000pln.)
    okreslenie takiej kwoty sprawia, ze skladka ubezpieczenia jest nizsza.
    i znajac zycie z tego powodu pracodawca wpisal taki a nie inny punkt w
    regulami.

  • 7. Data: 2006-08-11 11:30:26
    Od: Robert CyberM <c...@s...net>

    > IMHO lepszy byłby zapis, to mówiący o zwrocie REALNIE PONIESIONYCH przez
    > pracodawcę kosztów. Czyli koszt naprawy minus kwota zwrócona pzez
    > ubezpieczalnię.
    jesli mial by to byc realny zwrot poniesionych strat to dolicz do tego
    straty wynikle z przestoju. samochod jest w koncu narzedziem pracy i sluzy
    do zarabiania pieniedzy, kiedy nie jezdzi pracodawca traci pieniadze (bo
    ich nie zarabia). w wielu przypadkach te 1000zl okazalo by sie jedynie
    drobna namiastka zwrotu utraconych srodkow.
    --
    Robert CyberM

  • 8. Data: 2006-08-11 13:50:46
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wielki Miś" <w...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Otrzymałem od pracodawcy wytyczne dotyczące szkód na samochodzie.
    > Co o tym myślicie, czy coś takiego jest zgodne z prawem.

    Ja myślę, że bym się na Twoim miejscu nie dotykał w ogóle do tego samochodu,
    bo po czasie może się okazać, że będziesz firmie naprawiał i utrzymywał auto
    (w przykładowym przypadku, gdy ktoś oberwie Ci lusterko, może być Ci ciężko
    udowodnić jak było - i, w ogóle, po cholerę Ci takie rozmowy). Zaproponuj, że
    godzisz się na dostarczenie Ciebie do miejsca wykonywania pracy dowolnym innym
    sposobem :)

    entrop3r

  • 9. Data: 2006-08-11 15:06:12
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 11 Aug 2006 09:26:41 +0200, "Lukasz"
    <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote:

    >Nie do końca. Zgodnie z tym zapisem pracodawca zarabia na szkodzie.
    >Pracownik zwraca pracodawcy koszty naprawy, za które zapłaci ubezpieczalnia
    >z AC.
    Skad zalozenie ze pracodawca ma AC na przedmiotowy samochod?

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 10. Data: 2006-08-11 16:45:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Aug 2006 09:26:41 +0200, "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    wklepał(-a):

    >Nie do końca. Zgodnie z tym zapisem pracodawca zarabia na szkodzie.
    >Pracownik zwraca pracodawcy koszty naprawy, za które zapłaci ubezpieczalnia
    >z AC.

    a) Samochód nie musi posiadać AC.
    b) Nie każdą szkodę trzeba naprawiać korzystając z AC (można na własny
    rachunek).
    c) Ubezpieczenie AC może posiadać dolny limit wartości szkody (franszyzę),
    poniżej którego ubezpieczyciel nie wypłaca odszkodowanie. Być może jest to
    wspomniane 1000 zł.

    >IMHO lepszy byłby zapis, to mówiący o zwrocie REALNIE PONIESIONYCH przez
    >pracodawcę kosztów. Czyli koszt naprawy minus kwota zwrócona pzez
    >ubezpieczalnię.

    Hoho, a jak doliczy koszty przestoju? :)