PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?

  • 21. Data: 2006-07-03 18:18:53
    Temat: Re: Pracownicy fizyczni - czy maja prawo do godnego* zycia ?
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    news:e8bd9h$6j1$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:e8afe2$pk0$1@nemesis.news.tpi.pl gg <...@d...com>

    > Nowy prorok?

    > Dziś słuchałem sobie w aucie mojej ulubionej stacji i tam akurat podobny temat
    > się pojawił. I otóż okazuje się wielkie zainteresowanie pracą w polskiej
    > służbie zdrowia wśród pielęgniarek i kandydatek na pielęgniarki z... Malezji,
    > Tajlandii i czegoś tam jeszcze w tym rejonie (rehabilitacja masażem tajski -
    > czemu nie?). I do tego branżą budowlaną. Ja jeszcze azjaty na polskiej budowie
    > nie widziałem, ale też i nie gadam głupot w stylu nikt, nigdy itp.

    ale tu jest inna rozmowa. Nikt nie przeczy, ze jak otworzymy rynek pracy dla
    kazdego to zjawia sie nam doslownie miliony ludzi. Ale to jest decyzja
    polityczna ktorej nigdy nie bedzie, tak wiec pozostaje black-market a tu nie
    wygramy konkurencji, chocby z bardzo otwartymi na to Wlochami.

  • 22. Data: 2006-07-03 18:24:15
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Andrzej XYZ" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego przy tak beznadziejnych płacach, polskie
    > towary są droższe od zachodnich.

    wydajnosc.
    W UE , Francja ma prawie tak sam wysoki narzut na prace jak my (ciut nizszy),
    ale wydajnosc pracy najwyzsza na swiecie. U nas dosyc ze ludzie a) zarabiaja
    grosze b) pracuja po 50-60h tygodniowo to c) wydajnosc jest zalosna. Po prostu
    Francuz wytworzy wiecej w ciagu 35 h niz Polak w ciagu 50 h na tydzien.
    Oczywiscie nie jest to kwestia ze polski pracownik to len, tylko to jest kwestia
    zacofania technologicznego gospodarki, brak wlasnego know-how, praktycznego
    braku zarzadzania i co najistotniejsze brak kapitalu.

  • 23. Data: 2006-07-03 18:32:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8bncc$f5c$1@news.dialog.net.pl the_foe
    <t...@W...pl> pisze:

> [...]
    > technologicznego gospodarki, brak wlasnego know-how, praktycznego braku
    > zarzadzania i co najistotniejsze brak kapitalu.
    No dobra. A teraz poprosiłbym o:
    a) - udowodnienie tych twierdzeń zawierające wiarygodne i sprawdzalne źródła
    (wraz ze sprecyzowaniem dostępu do nich), profesjonalne analizy i opinie
    uznanych rzeczoznawców,
    albo:
    b) - niepieprzenie bez sensu.

    Jotte

  • 24. Data: 2006-07-03 18:34:11
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej XYZ" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego przy tak beznadziejnych płacach, polskie
    > towary są droższe od zachodnich.

    Cenę firma ustala tak wysoką jak się da - pomaga odległość do "zachodu" i
    zwykle bardzo kulawa konkurencja. Płaci beznadziejnie, bo żaden przepis nie
    zabrania (i jeszcze długo nie będzie zabraniał, a niektórzy lobbyści uważają,
    że to bardzo krzywdzące, że "nie pozwala się" ludziom zarabiać 300PLN). No i
    jednak cały czas dopływa więcej desperatów, niż odpływa.
    Zysk z tego, wbrew powszechnym płaczom, jest lepiej niż godziwy, ale to już
    zupełnie inna sprawa :).

    e.

  • 25. Data: 2006-07-03 19:26:39
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    Nie

    > Wiesz, przedstawiasz to tak jakby wszyscy robotni (80%) świadczyli
    > usługi tylko bezrobotnym (20%). Czyli bezrobotni to taka klasa bogaczy,
    > na której opiera się cała gospodarka.

    Bo przedstawiłem to w dużym uproszczeniu. W rzeczywistości jeżeli wyjedzie
    20% ludzi to ci ludzie którzy obsługiwali te 20% będą bezrobotni.

  • 26. Data: 2006-07-03 19:27:06
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Jotte napisał(a):

    > a) - udowodnienie tych twierdzeń zawierające wiarygodne i sprawdzalne
    > źródła (wraz ze sprecyzowaniem dostępu do nich), profesjonalne analizy i
    > opinie uznanych rzeczoznawców,

    praktyka. choć może jakieś mądre głowy prowadziły badania.

    Jak jedziesz do przysłowiowej Irlandii to jedziesz... pracować. U nas
    jak idziesz do pracodawcy to idziesz ... mieć pracę.

    Jak w przysłowiowej Irlandii źle pracujesz to wylatujesz na pysk.
    Jak u nas źle pracujesz, to winne sa małe pieniądze, złe warunki pracy,
    nadmiar pracy, nadgodziny ... A niech cię pracodawca ŚMIE zwolnić - od
    razu lecisz się skarżyć do sądu pracy na "złego" pracodawcę.

    jakoś zauważam tendencję:
    jak u nas to pracownik jest Panem
    jak w Irlandii to sie robi malutki i zaczyna pracować.

    Moje zdanie jest takie:
    zatrudnienie na najniższa krajową na okres próbny - człowiek się stara -
    dostaje więcej. Nie stara się - niech jedzie do Irlandii. Szybka
    piłka, niemniej już nie raz się naciąłem na pracownikach, co mieli po
    studiach baaaardzo wysokie wymagania, a jak przyszło do roboty, to
    czekali aż ktoś im podsunie pod nos dokładną instrukcję co mają robić.
    Powyższe stwierdzenie jest niezależne od ilości pieniędzy, które dostają.

    Wojtek

  • 27. Data: 2006-07-03 19:32:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8br34$d07$1@atlantis.news.tpi.pl crazy bejbi
    <t...@n...ma.pl> pisze:

    > Jak jedziesz do przysłowiowej Irlandii to jedziesz... pracować. U nas jak
    > idziesz do pracodawcy to idziesz ... mieć pracę.
    Gadanina.

    > Jak w przysłowiowej Irlandii źle pracujesz to wylatujesz na pysk.
    Jak wszędzie.

    > Jak u nas źle pracujesz, to winne sa małe pieniądze, złe warunki pracy,
    > nadmiar pracy, nadgodziny ...
    Jaka płaca taka praca.

    > A niech cię pracodawca ŚMIE zwolnić - od razu lecisz się skarżyć do sądu
    > pracy na "złego" pracodawcę.
    Istnieje taka możliwość. I słusznie.

    > jakoś zauważam tendencję:
    > jak u nas to pracownik jest Panem
    > jak w Irlandii to sie robi malutki i zaczyna pracować.
    Po co z bredniami dyskutować?

    > Moje zdanie jest takie:
    Masz prawo je mieć.

    Jotte

  • 28. Data: 2006-07-03 19:33:56
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    źródła
    > (wraz ze sprecyzowaniem dostępu do nich), profesjonalne analizy i opinie

    Nie wiem jak jest we Francji ale u nas w małych manufakturkach istne
    rękodzieło. Z tego co sam widziałem: tokarz robi na starej tokarce np. 100
    piastek (Ursus pompa wodna) gdy w innym zakładzie na CNC robi się 600.
    Widziałem jak ludzie całego tira pakują ręcznie i pytam kierownika czy to
    się opłaca, a on mówi że pewnie bo siła robocza tania a paliwo do raka
    drogie ...Takich przypadków można mnożyć w 1000-ce, dlatego ci "prywaciarze"
    z tych manofaktur będą niedługo podnosić lamęt jak nikt za 700 nie przyjdzie
    i trzeba będzie 1200 wyłożyć - a żeby z kolei to się opłacało trzeba będzie
    zainwestować w sprzęt itp ...

  • 29. Data: 2006-07-03 19:35:32
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > (wraz ze sprecyzowaniem dostępu do nich), profesjonalne analizy i opinie

    o PKB per capita slyszales i wiesz co mierzy czy tak sobie pieprzysz
    bez wiedzy i sensu?

    --

    glos

  • 30. Data: 2006-07-03 19:36:13
    Od: Daniel Rychcik <m...@s...w.google.pl>

    On 2006-07-03, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > okazuje się wielkie zainteresowanie pracą w polskiej służbie zdrowia
    > wśród pielęgniarek i kandydatek na pielęgniarki z... Malezji, Tajlandii
    > i czegoś tam jeszcze w tym rejonie

    Mówisz Malezyjki? Tajki? Fajnie... :-) Myślę, że ilość narzekań na
    polską służbę zdrowia spadłaby o połowę :-D

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH