PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę

  • 11. Data: 2007-10-21 18:18:41
    Temat: Re: Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:ffg4ug$jl3$1@atlantis.news.tpi.pl, *Pawel* wrote:

    > nie wiem naprawde w jakim ty świecie zyjesz .... nie jest łatwo o to
    > aby znaleść dobrą pracę a jak się już znajdzie to żeby nowy
    > pracodawca szedł do tego stopnia na ręke - czekał aż się skończy
    > okres wypowiedzenia u starego pracodawcy.
    > Przecież dobrze wiesz że to nie zależy od Bliskiej mi osoby tylko od
    > nowego pracodawcy....!

    Dlaczego jestes az tak stronniczy? Nie umiesz sie postawic po stronie
    starego pracodawcy ktory moze sie np obawia strat z tytulu utraty
    pracownika? Okres wypowiedzenia jest prawem dla obu stron i bez zadnej
    dyskusji obie strony maja prawo z niej skorzystac.
    W momencie kiedy to pracodawca chcialby ja zwolnic i proponowal jej
    porozumienie stron ze skroceniem okresu wypowiedzenia do 1 dnia pewnie bys
    sie oburzal jak on mogl?
    Jak Kali krasc to dobrze, jak Kalemu to zle...

    Negocjowac ponownie z nowym pracodawca a jak sie nie da to pokornie zostac w
    starej firmie.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 12. Data: 2007-10-21 18:19:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ffg4ef$q9v$1@nemesis.news.tpi.pl Pawel
    <d...@p...onet.pl> pisze:

    > zgadza się, a o nowej, lepszej pracy mogłaby zapomnieć i tak naprawde
    > musiałaby zostać u starego pracodawny - po prostu kur... super! ;((((
    > nowy pracodawca nie poczeka ... to też nie wina bliskiem mi osoby ....
    No i bardzo dobrze. Prawo pracy chroni interesy obu stron we właściwej
    generalnie proporcji.

    Na dobrego i pożądanego pracownika na pewno może.
    Na podmiot twojego postu widocznie nie warto.

    > wystarczy przeczytać wyżej - nie wchodzi to w gre
    To niech nie robi. Przymusu nie ma, a ze zobowiązań wywiązywać się należy.
    Proste.
    Kodeks pracy wystarczy przeczytać.

    > no comment ... lepiej żebyć już nic nie pisał ... bierzesz 100% strone
    > pracodawcy.
    I ma rację przy obecnym stanie znajomości sprawy.

    > więc po przeczytaniu posta i twoich wypowiedziach, Bliska mi osoba
    > powinna zostać u starego pracodawcy, tracąc szanse na lepszą prace ....
    Bliska ci osoba ma przestrzegać prawa pracy i tyle.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-10-21 18:19:55
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Pawel pisze:

    > nie wiem naprawde w jakim ty świecie zyjesz ....
    nie wiemy czy sobie zdajesz sprawę ale prawo pracy działa w obie
    strony . Jak by pracodawca chciał żeby ta Bliska ci osoba odeszła za
    porozumieniem stron od zaraz to by się zgodziła?

    A tak poza tym to jak by nowemu pracodawcy zależało na tej osobie to by
    poczekał.

  • 14. Data: 2007-10-21 18:26:19
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    > A tak poza tym to jak by nowemu pracodawcy zależało na tej osobie to by
    > poczekał.

    rzecz w tym że nowy pracodawca potrzbuje pracownika "od zaraz". Okazało sie
    to na końcu rekrutacji. Jeżeli Bliska mi osoba powiedziałaby nowemu
    pracodawcy że najwcześniej da rade przyjąć się do nowej pracy w połowie
    grudnia, nowy pracodawca szukłaby już kogoś innego (gdyż jak wyżej napisałem
    potrzebuje pracownika "od zaraz").

  • 15. Data: 2007-10-21 18:28:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > grudnia, nowy pracodawca szukłaby już kogoś innego (gdyż jak wyżej
    > napisałem potrzebuje pracownika "od zaraz").

    A co to za stanowisko? Może da się popracować przez jakiś czas zdalnie,
    albo w jakiś inny sposób, jednocześnie ciągnąc dwa etaty?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 16. Data: 2007-10-21 18:31:58
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    > Negocjowac ponownie z nowym pracodawca a jak sie nie da to pokornie zostac
    > starej firmie.

    sprawa ma obrót własnie na tym etapie, ale z tego co wiem będzie ciężko...
    Natormiast "pokornie zostać w starej firmie" to raczej przypomina "obóz
    pracy" albo kojarzy się z "niewolnicwtem". Bo w tej sytuacji, albo
    znajdziesz sobie nowego pracodawce, który cię przyjmie na twoich warunkach
    (po okresie wypowiedzenia u starego), albo szukasz dalej i zostajesz w
    satrej firmie.
    No od razu powiem że nie mamy tu doczynienia z jakimś wysokim stanowiskiem i
    negocjowaniem nowych warunków pracy - bo w takich sytuacjach to rozumiem.

  • 17. Data: 2007-10-21 18:35:10
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    > A co to za stanowisko? Może da się popracować przez jakiś czas zdalnie,
    > albo w jakiś inny sposób, jednocześnie ciągnąc dwa etaty?

    [ot] ale jesteście "szybcy w odpisywaniu" ;))

    no niestety nie, może cięzko w to uwierzyć ale zmiana u starego pracodawcy
    trwa 6-21 - praca zmianowa wg grafika (kolejdzy dzień oczywiście wolny) a w
    nowej pracy codziennie ale krócej, także to akurat odpada .....

    pozdr;

  • 18. Data: 2007-10-21 18:36:22
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > No od razu powiem że nie mamy tu doczynienia z jakimś wysokim
    > stanowiskiem i negocjowaniem nowych warunków pracy - bo w takich

    Trzeba było od razu tak mówić - sytuacja jest więc oczywista: stary
    pracodawca dobrze wie, że ta osoba jest dobra względnie i nowemu
    pracodawcy zależy również względnie, więc stara się po prostu zmniejszyć
    sobie rotację.

    Jak ulał pasuje tu przysłowie "nie chciało się nosić teczki".

    --
    Doczekaliśmy wolnych wyborów!
    http://pracownik.blogspot.com

  • 19. Data: 2007-10-21 18:37:56
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > pracodawcy trwa 6-21 - praca zmianowa wg grafika (kolejdzy dzień
    > oczywiście wolny) a w nowej pracy codziennie ale krócej, także to akurat

    No więc ta osoba ma pecha.

    A na przyszłość - karierę trzeba planować długofalowo, a nie skakać
    nerwowo z firmy do firmy.

  • 20. Data: 2007-10-21 18:43:01
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Pawel pisze:

> [...]
    > pracodawcy trwa 6-21 - praca zmianowa wg grafika (kolejdzy dzień
    > oczywiście wolny) a w nowej pracy codziennie ale krócej, także to akurat

    Jedyne co pozostaje to wyszukać jakieś nieprawidłowości, niezgodności z
    KP postraszyć starego pracodawce. Jak się nie zgodzi to odejść -
    porzucenie pracy - i dochodzenie racji w sądzie pracy. Jak koleś robi
    wszystko zgodnie z KP, lub nie ma dowodów na jego przekręty no to można
    odejść i mieć w papierach zwolnienie dyscyplinarne.