PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca nie chce przesłać świadectwa pracy

  • 1. Data: 2005-09-18 13:55:15
    Temat: Pracodawca nie chce przesłać świadectwa pracy
    Od: "zasiu" <z...@n...gower.pl>

    Witam,

    Mam taką sytuację: rozstałem się ze swoim poprzednim pracodawcą, jednak nie
    miałem jak wziąć od niego świadectwa pracy ostatniego dnia ponieważ przez
    ostatnie parę dni pracy wykorzystywałem zaległy urlop, a od razu po urlopie
    zacząłem nową pracę 400 km dalej. Pracodawca twierdzi, że mam OSOBIŚCIE
    odebrać świadectwo pracy, pokwitować odbiór... i inaczej on mi świadectwa
    nie wyda. Ja ze względu na odległość i podjętą nową pracę nie mam jak go
    odebrać osobiście. O przesłaniu mi świadectwa listem poleconym mój były
    pracodawca nie chce nawet słyszeć. Facet ma rzeczywiście rację, czy jedynie
    próbuje mi utrudnić życie? Macie pomysły jak rozwiązać ten problem?

    pozdr
    zasiu

  • 2. Data: 2005-09-18 14:34:13
    Od: "Anielka" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zasiu" <z...@n...gower.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > pozdr
    > zasiu
    > pracodawca nie ma racji - jego obowiazkiem jest przesłać Panu do siedmiu
    dni świadectwa na adres domowy lub do korespondencji , inaczej ma Pan prawo
    oddać go do Sądu Pracy.Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-09-19 10:25:05
    Od: "Marek HAGA" <m...@v...pl>

> [...]
    > jedynie
    > próbuje mi utrudnić życie? Macie pomysły jak rozwiązać ten problem?

    Utrudnia Ci życie.
    Art. 97. § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
    pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo
    pracy.

    MS

  • 4. Data: 2005-09-19 10:27:37
    Od: "Marek HAGA" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Marek HAGA" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    Art. 97. § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku
    pracy pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi
    świadectwo pracy.
    Wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione
    od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.

    Acha, w poprzednim poście wyciąłem zdanie, które może być istotne
    w tym wypadku. Być może poprzedni pracodawca chce jeszcze coś uregulować.

    MS