PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca za granica a brak kierunkowego wyksztalcenia

  • 1. Data: 2007-06-11 10:12:31
    Temat: Praca za granica a brak kierunkowego wyksztalcenia
    Od: "dfsd" <s...@m...trr>

    Wiadomo, łatwo nie jest z pracą, nie zawsze pracuje się w zawodzie
    wyuczonym. Ktoś jest w wyksztłącenia elektrykiem, a pracuje jako mechanik,
    inny jest filozofem, a pracuje jako informatyk i tak dalej. Gdyby ktoś taki
    chciał teraz popracować za granicą. Czy zwracają tam uwagę na zgodność
    zawodu wykonywanego z wykształceniem? Jak to wygląda w krajach Europy
    zachodniej, USA i Kanadzie?

  • 2. Data: 2007-06-12 00:58:43
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Czy zwracają tam uwagę na zgodność
    > zawodu wykonywanego z wykształceniem? Jak to wygląda w krajach Europy
    > zachodniej, USA i Kanadzie?

    z moich obserwacji - wyksztcenie formalne może pomóc w realizacji twoich celów, ale
    najwazniejsze jest co defaco potrafisz zrobić.
    Dobrze, jezeli porafisz dobrze uzasadnić swoje wybory zyciowe. I dobrze, jak ktoś ci
    w tę obronę uwierzy :)
    z tego co sam spotkałem, to bardzo często pytania kierowane do kandydata są pewnego
    rodzaju "atakiem", który trzeba odeprzeć. Ummiesz uzasadnić, przekonasz - wygrałeś.
    Nie potrafisz powiedzieć "dlaczego tak, a nie inaczej", albo nie masz podstaw do
    danej pracy - kto ci uwierzy?
    a co do formalnego wyksztalcenia, zwłaszcza poza cytowanymi przez ciebie krajami -
    raczej są mało interesujące. Oczywiście w sesie samego wykształcenia. Bo jezeli masz
    wiedze i potrafisz rozmawiac o szczegółach zawodowych, to znaczy ze jesteś dobry,
    czyli cie warto spróbować
    imho nie patrz na to co inni mają (np. wykształcenie kerunkowe), a raczej zrób
    poważną rewizję swoich "za i przeciw", a wtedy będziesz mia we własnej świadomości
    pełny obraz rzeczywistości i bedziesz mógł z pełną odpowiedzialnością w odpowiednich
    momentach odpowiedzieć "tak, ponieważ" lub "nie, ponieważ". A to i da dobra
    przepustkę do pracy "w swoecie zachodnim"

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*