PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca za friko - co o tym myslicie?

  • 11. Data: 2003-06-28 02:54:03
    Temat: Re: Praca za friko - co o tym myslicie?
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "db501" <d...@t...net> writes:

    > "aga.p" <c...@p...onet.pl> wrote in message

    > darmo,

    > Albo
    > - Dlaczego chce pan zmienic prace?
    > - Bo kontrakt mi sie konczy za 3 miesiace.
    >
    > I facet jest do przodu.

    zdumiewa mnie, ze nawet w tak oczywistym przypadku znajduja sie
    ludzie, co to wierza, ze na tym dobrze wyjda.

    absolutnie zadziwiajace. z drugiej strony, toz to w polsce majatek
    robia wszelakiego rodzaju naciagacze...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-06-28 06:35:45
    Od: "db501" <d...@t...net>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message

> [...]
    > ludzie, co to wierza, ze na tym dobrze wyjda.
    >
    > absolutnie zadziwiajace. z drugiej strony, toz to w polsce majatek

    W Polsce to sie nazywa naciaganie a w USA self-esteem and professional
    image. Nie widze tutaj nic zdumiewajacego ani oczywistego. Jan a przyklad
    bym poszedl do tej pracy za darmo chociaz by po to zeby sie rozejrzec poznac
    paru ludzi i zobaczyc jak oni pracuja. Gdyby mnie to zaczelo nudzic to bym
    to rzucil po tygodniu.

  • 13. Data: 2003-06-28 07:42:32
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Dla wyjasnienia - jestem zdecydowanie przeciwko pracy za friko:)) Co wiecej,
    uwazam, ze powinno sie glosno mowic, ktore firmy w ten sposob dzialaja.
    Zrobic im troche kiepskego PR i moze sie zastanowia:))

    Aga

  • 14. Data: 2003-06-28 13:22:04
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> wrote:
    > absolutnie zadziwiajace. z drugiej strony, toz to w polsce majatek
    > robia wszelakiego rodzaju naciagacze...

    Największe afery finansowe to miały miejsce tam skąd piszesz
    w ostatnich latach (Enron itp.), więc może nie generalizuj
    przesadnie, bo zawsze można w drugą stronę :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10344 dzień życia, sprawność

  • 15. Data: 2003-06-28 13:56:38
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Użytkownik "aga.p" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dla wyjasnienia - jestem zdecydowanie przeciwko pracy za friko:)) Co wiecej,
    > uwazam, ze powinno sie glosno mowic, ktore firmy w ten sposob dzialaja.
    > Zrobic im troche kiepskego PR i moze sie zastanowia:))

    Oni sie maja zastanowić, czy ci co tam idą robić za darmo?

    mer

  • 16. Data: 2003-06-28 23:23:31
    Od: "Anders" <j...@i...pl>

    Zgodz sie i podkabluj tego buca do Panstwowej Inspekcji Pracy. Daja na
    wyjsciu 5000 zl kary temu frajerowi.

    Pozdro

  • 17. Data: 2003-06-29 16:49:02
    Od: "Piotr S." <a...@w...pl>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > dzis mialem rozmowe w sprawie pracy w kancelarii prawniczej w sredniej
    > wielkosci miescie. Zaoferowano mi prace, ale... przez 3 miesiace mialbym
    > pracowac za friko. Potem na reke... 600 zl "jezeli sie Pan sprawdzi".
    > Zaznaczam, ze nie jestem zielony. Skonczylem prawo w tym roku, ale mam
    roczne
    > doswiadczenie.

    Ja bym ich olal . Jesli sa tak skapi ze nie zaplaca Ci tych 600zl to nawet
    nie licz na zatrudnienie za rozsadne pieniadze . Pozatym to jest oferta
    pracy a wiec platna , praktyki sa z reguly bezplatne .

    Piotrek ; GG# 3501692
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

  • 18. Data: 2003-06-30 06:17:12
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

    a...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > przez 4 miesiace za darmo, a potem szef stwierdzil, ze jego styl pracy nie
    > odpowiada wymogom kancelarii. Psy na niej wieszal.

    punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ....
    zalezy czy masz dodatkowe źródło pieniedzy, może zaskórniaki. Skoro tak to
    warto dla doświadczenia ale nie 3 miesiace tylko góra jeden. Poza tym nie
    zapominaj że wtedy pracujesz na czarno i zusy sie nie liczą. W Polsce nie
    wolno pracować bez wynagrodzenia a nawet jak szef kancelarii chciałby
    fikcyjnie zapłacić to i tak sie nie opłaca bo składki.
    Albo powiedz szefowi ze skończyłeś studia i żeby nie żartował sobie bo to
    jest nielegalne i żeby chociaż po cichu dał Ci te trzy stówy.
    A jak już będziesz pracował u niego to daj mu pare razy do zrozumienia że
    wiesz o jego "przekrętach" (myśle ze jakieś ma na sumieniu). W żartach
    oczywiście. Wtedy bedzie sie albo bał Cie zwolnić albo uzna że jestes bystry
    i nie warto.

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2003-06-30 06:17:41
    Od: <s...@N...gazeta.pl>

  • 20. Data: 2003-06-30 06:27:00
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Olszewski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ja to bym poszedl do nich pracowac za friko
    > zadzwonilbym na drugi dzien do inspekcji pracy i powiedzialbym ze pracuje
    > juz caly dzien a pracodawca jeszcze ze mna umowy nie podpisal ;)

    Na spisanie umowy ma tydzień. Ale zatrudnianie bez wynagrodzenia jest
    wykroczeniem wobec KP. Niech Inspekcja pracy sie o tym dowie.