PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w wojsku dla programisty/informatyka

  • 1. Data: 2005-02-11 21:37:01
    Temat: Praca w wojsku dla programisty/informatyka
    Od: "dEGRYSIN" <d...@g...pl>

    Za jakies 2 lata bede konczyl studia magisterskie [dzienne na panstwowej
    uczelni] informatyczne. Widokow na sensowna prace w Polsce nie widze-
    szczegolnie w sferze prywatnej; w zwiazku z tym zastanawialem sie nad ucieczka
    za granice [Czechy lub Szwecja] lub prace dla sfery budzetowej. Zastanawiam sie
    czy polska armia nie potrzebuje aby wyksztalconych informatykow. Wszakze
    pierwsze procesory powstaly z mysla o programowaniu halbic. :>
    Czy ktos orientruje sie czy w polskiej armii potrzebni sa ludzie znajacy: ASM
    *86/8080, Delphi+TP, C#, C++ [ + Lw, 3dsmax, Blender, html, java, macromedia i
    inne nieistotne z punktu widzenia pracodawcy]??
    Z gory dzieki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-02-12 13:08:24
    Temat: Re: Praca w wojsku dla programisty/informatyka
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    11 Feb 2005 22:37:01 +0100, na pl.praca.dyskusje, dEGRYSIN napisal(a):

    > Czy ktos orientruje sie czy w polskiej armii potrzebni sa ludzie znajacy: ASM
    > *86/8080, Delphi+TP, C#, C++ [ + Lw, 3dsmax, Blender, html, java, macromedia i
    > inne nieistotne z punktu widzenia pracodawcy]??

    Polska armia woli wydawac kase bo wtedy jest szansa cos ukrasc alb wymusic
    lapowke. Wiec szansa jest raczej na zatrudnienie w firmie wspolpracujacej z
    armia niz na prace bezposrednio w armii.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 3. Data: 2005-02-13 07:49:27
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 11.02.2005 dEGRYSIN <d...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > czy polska armia nie potrzebuje aby wyksztalconych informatykow. Wszakze
    > pierwsze procesory powstaly z mysla o programowaniu halbic. :>

    Serio? Zawsze myślałem, że to o programowanie haUbic chodziło a nie
    haŁbic :)

    > Czy ktos orientruje sie czy w polskiej armii potrzebni sa ludzie znajacy: ASM
    > *86/8080, Delphi+TP, C#, C++ [ + Lw, 3dsmax, Blender, html, java, macromedia i
    > inne nieistotne z punktu widzenia pracodawcy]??

    Eh. 3dsmax i blender do tych haŁbic chcesz wykorzystać? Znaczy,
    zamodelujesz? :)

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org Choroby kotów @ http://frymus.waw.pl
    kender: Ty jesteś zboczony bardziej ode mnie. Ja się Ciebie boję.

  • 4. Data: 2005-02-13 15:20:24
    Od: "Darek" <d...@e...pw.edu.pl>

    Użytkownik "dEGRYSIN" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > macromedia i
    > inne nieistotne z punktu widzenia pracodawcy]??

    Wysokiej klasy informatykow dla wojska ksztalci WAT. Dlatego jesli
    skonczyles cos innego ciezko bedzie sie zalapac do sensownej roboty.

  • 5. Data: 2005-02-13 15:43:20
    Od: "nazgul" <F...@t...pl>

    > Polska armia woli wydawac kase bo wtedy jest szansa cos ukrasc alb wymusic
    > lapowke. Wiec szansa jest raczej na zatrudnienie w firmie wspolpracujacej
    > armia niz na prace bezposrednio w armii.

    tak to juz jest tam gdzie styka się państwowe z prywatnym ale prosze nie
    demonizowac instytucji wojska
    jako całości ;-))
    na prace jako cywil w wojsku (mówię o typowych jednostkach wojskowych) nie
    masz szans. po prostu nie ma takich etatów.
    być może w instytucjach typu..sztab generalny, dowódxtwo wojksk lotniczych,
    szkoły wojskowe..itp. takie etaty są.
    ..lecz raczej obsadzone emerytami wojskowymi/rodzinami wojskowych

    na kokosy tez nie masz co liczyć..raczej nie wiecej niż 2000netto

    ..chyba że chcesz wstapic do armi.. roczne przeszkolenie po studiach (z
    zołdem 400zł).. jak zdasz egzamin z wf to
    przyjma cię z otwartymi rękami.. pensja hmm 2000-2200natto i tak juz raczej
    zostanie ;-)

  • 6. Data: 2005-02-13 15:53:25
    Od: d...@g...pl

    > Eh. 3dsmax i blender do tych haŁbic chcesz wykorzystać? Znaczy,
    > zamodelujesz? :)

    a co jest napisane dalej w nawiasie? :P

  • 7. Data: 2005-02-13 15:54:44
    Od: "dEGRYSIN" <d...@g...pl>

    > Wysokiej klasy informatykow dla wojska ksztalci WAT. Dlatego jesli
    > skonczyles cos innego ciezko bedzie sie zalapac do sensownej roboty.

    Ok, dzieki za odpowiedz; o to mi chodzilo.

  • 8. Data: 2005-02-14 09:08:41
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 13 Feb 2005 16:43:20 +0100, na pl.praca.dyskusje, nazgul napisal(a):

    > tak to juz jest tam gdzie styka się państwowe z prywatnym ale prosze nie
    > demonizowac instytucji wojska jako całości ;-))

    Dla mnie jest to jeszcze jedna z instytycji ktora w obecnym ksztalcie
    powinna zostac zlikwidowama. Polski nie stac na ARMIE za to mamy dobrych
    specjaklistow i tradycje i to sie powinno wykorzystac. Czyli kilka malych,
    scisle wyspecjalizowanych jednostek jak GROM, moze male lotnictwo itd. Ale
    cala reszte rozgonic - na kija nam piechota, wojska pancerne itd. Gdyby
    zredukowac stan armii do jej obecnych 10% bylaby kasa na szkolenie i super
    sprzte dla dobrych jednostek ktore na pewno cieszylyby sie uznaniem w
    swiecie jak GROM. A tak mamy niezadowolonych, niedoszkolonych zolnierzy,
    stan permanentnego niedofinansowania, przestarzaly sprzet i wstyd przed
    innymi sojusznikami.

    > na prace jako cywil w wojsku (mówię o typowych jednostkach wojskowych) nie
    > masz szans. po prostu nie ma takich etatów.

    Ja wspominalem o pracy w firmie zewnetrznej pracujacej dla wojska - nie
    jest ich wiele, sa tez wysrobowane wymagania i obostrzenia - np.
    certyfikaty bezpieczenstwa. Ale jednak sa bo sam w takiej pracowalem.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 9. Data: 2005-02-14 10:28:58
    Od: "nazgul" <F...@t...pl>

> [...]
    > swiecie jak GROM. A tak mamy niezadowolonych, niedoszkolonych zolnierzy,
    > stan permanentnego niedofinansowania, przestarzaly sprzet i wstyd przed
    to chyba OT
    po cześci sie zgadzam - jestem za armia 100% zawodowa bo jest tańsza... ale
    wbrew pozorom juz zmierzamy w tym kierunku
    tymniemniej wojsko nie może skaładac se z samych sieł specjalnych, musi mies
    swa hmm "mase" która jet zynnikiem odstraszjącym.

    > Ja wspominalem o pracy w firmie zewnetrznej pracujacej dla wojska - nie
    > jest ich wiele, sa tez wysrobowane wymagania i obostrzenia - np.
    > certyfikaty bezpieczenstwa. Ale jednak sa bo sam w takiej pracowalem.

    no i jak wrażenia?
    (finansowe)

  • 10. Data: 2005-02-14 14:24:21
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Mon, 14 Feb 2005 11:28:58 +0100, na pl.praca.dyskusje, nazgul napisal(a):

    > no i jak wrażenia? (finansowe)

    OT po prostu jeszcze jeden klient - tyle ze znacznie bardziej upierdliwy ze
    wzgledu na wydumane nieraz procedury bezpieczenstwa i kompletny paraliz
    decyzyjny - nigdy nie wiadomo bylo kto jest wladny podjac decyzje.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/