PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w dni wolne i święta

  • 1. Data: 2006-03-30 20:02:59
    Temat: Praca w dni wolne i święta
    Od: "toomaas" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Pracodawca właśnie mnie poinformował, że mam pracujący długi weekend
    (29-04 - 03-05). Przeglądałem właśnie kodeks pracy i nie mogę znaleźć tam
    jednej rzeczy. Czy nie powinienem o tym być jakoś formalnie (pisemnie)
    powiadomiony? Bo jakoś czuję, że nie bardzo będzie miał ochotę oddać mi
    wolne za pracę w dni wolne i święta. Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam
    Toomaas

  • 2. Data: 2006-03-30 20:22:43
    Temat: Re: Praca w dni wolne i święta
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Przeglądałem właśnie kodeks pracy i nie mogę znaleźć tam
    > jednej rzeczy. Czy nie powinienem o tym być jakoś formalnie (pisemnie)
    > powiadomiony?
    Forma komunikacji w firmie nie jest w 100% określana przez KP, a rytm pracy
    (rozumiem że tu mamy do czynienia z jakimś ruchem ciągłym, praca zmianową,
    może dyżurem) powinien regulować tzw. grafik

    > Bo jakoś czuję, że nie bardzo będzie miał ochotę oddać mi
    > wolne za pracę w dni wolne i święta.
    A tu akurat się mylisz, bo KP reguluje to w sposób bardzo prosty - praca w
    niedziele i święta (zwykle - niektórzy lubią się od tego migać w różny
    sposób) to dodatkowy % zarobku, 50 lub 100 (szukaj w kp pod hasłem pracy w
    niedziele i święta). Sam czas natomiast jest regulowany jasno - w okreśie
    rozliczeniowym (np. kwartalnie) średniotygodniowo możesz mieć na pełnym
    etacie przepracowane 40, w szczególnych przypadkach 42 godziny. co więcej,
    to czas nadliczbowy, który możesz odebrac w postaci wolnych innych dni lub
    przez odatkową gratyfikację finansową.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-03-30 21:13:24
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0hdbc$rik$1@inews.gazeta.pl toomaas
    <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > powiadomiony? Bo jakoś czuję, że nie bardzo będzie miał ochotę oddać mi
    > wolne za pracę w dni wolne i święta. Z góry dzięki za pomoc.
    Każdego polecenia służbowego możesz zażądać na piśmie. W razie odmowy zwróć
    się pisemnie o uzasadnienie wydania polecenia (zawrzyj w tym zapytaniu treść
    polecenia). Dodatkowo zamieść w treści pisma pytanie jak zostanie
    udokumentowany fakt pracy w tych dniach i jak będzie rozliczony. Dokument na
    księgę pism przychodzących, potwierdzenie na kopii i czekasz, sprawa biegnie
    w trybie KPA.
    Tyle formalnie.
    A nieformalnie (ale zgodnie z prawem), to dyktafon i rozmawiaj. Nagrywanie
    własnych rozmów nie jest niczym ograniczone, informować o nagrywaniu nie
    musisz.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-03-31 05:55:17
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Jotte zapodał(-a):
    >W wiadomości news:e0hdbc$rik$1@inews.gazeta.pl toomaas
    > <t...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
    > A nieformalnie (ale zgodnie z prawem), to dyktafon i rozmawiaj. Nagrywanie
    > własnych rozmów nie jest niczym ograniczone, informować o nagrywaniu nie
    > musisz.

    Rozwiń temat - z tego, co mi wiadomo, należy powiadomić o rejestracji
    rozmowy.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 5. Data: 2006-03-31 07:37:16
    Od: WL <n...@m...com>

    DooMiniK wrote:

    > Rozwiń temat - z tego, co mi wiadomo, należy powiadomić o rejestracji
    > rozmowy.
    Wlasnej?

    WL

  • 6. Data: 2006-03-31 09:14:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0igbt$fuh$1@nemesis.news.tpi.pl DooMiniK
    <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> pisze:

    > Rozwiń temat - z tego, co mi wiadomo, należy powiadomić o rejestracji
    > rozmowy.
    Rozwijam - każdy ma prawo rejestrować rozmowy własne (to jest takie, w
    których bierze udział czynny lub bierny) oraz przeznaczone dla siebie lub do
    swojej wiadomości. Nie ma przy tym obowiązku informowania o rejestrowaniu.
    Natomiast zabroniony jest podsłuch.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-03-31 09:55:32
    Od: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "toomaas" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiadomiony? Bo jakoś czuję, że nie bardzo będzie miał ochotę oddać mi
    > wolne za pracę w dni wolne i święta. Z góry dzięki za pomoc.

    Pracodawca poinformował cię z miesiącznym wyprzedzeniem. To plus dl niego.
    Ty również przez to możesz sobie zaplanować ten czas.
    Często jest tak, że jesteś rozliczany z godzin NIE za tydzień tylko za
    miesiąc. Czyli w maju masz do wypracowania 168godz. Może je wypracować w
    pierwszej połowie maja a drugą masz wolną. Tylko kwestia uzgodnien z
    pracodawca.
    Pogadaj z nim.

  • 8. Data: 2006-03-31 10:03:38
    Od: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl>

> [...]
    > zwróć
    > się pisemnie o uzasadnienie wydania polecenia (zawrzyj w tym zapytaniu
    Nie słuchaj takich bzdur. Nie żyjemy w komunie tylko w normalnym państwie.
    Jak zaczniecie sobie pisać pisma to sens straci praca w grupie a kontakty
    między ludzkie zejdą na dalszy plan. "Nawet cukierek zawinięty jest w
    papierek".
> [...]
    > na
    > księgę pism przychodzących, potwierdzenie na kopii i czekasz, sprawa
    Wal takie rozwiązania. Pracodawca musi działać zgodnie z prawem polskim. Jak
    coś kręci to wcześniej czy poźniej wpadnie i gówno będzie miał z tych
    przewałów.
    Ważne, żeby z pracodawcą zbudować dobry kontakt, rozmawiać i szukać
    rozwiązania wspólnego. A nie odrazu iść na wojnę.
    > A nieformalnie (ale zgodnie z prawem), to dyktafon i rozmawiaj. Nagrywanie
    > własnych rozmów nie jest niczym ograniczone, informować o nagrywaniu nie
    > musisz.
    Wal takie rozwiązania. Już państwem rządzi specsłużba a Ty chcesz się bawić
    w agenta. A jak wpadniesz to pracodawca dać ci w .... lub jak będzie
    papierkowy to wezwie policje i masz pozamiatane.

  • 9. Data: 2006-03-31 11:10:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0iue1$oma$1@nemesis.news.tpi.pl Tomasz Czupryński
    <m...@i...pl> pisze:

    > Czyli w maju masz do wypracowania 168godz. Może je wypracować w
    > pierwszej połowie maja a drugą masz wolną. Tylko kwestia uzgodnien z
    > pracodawca.
    Tylko? To Dział VI KP odwołano? ;)

    Jotte

  • 10. Data: 2006-03-31 11:18:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e0iut7$qe5$1@nemesis.news.tpi.pl Tomasz Czupryński
    <m...@i...pl> pisze:

    (cut prostactwo)
    Synku, nie gadasz w dresie z kumplami pod bramą.
    Zmień język i zapoznaj się z przepisami.
    To pewnie potrwa.
    Więc na razie przyswój sobie, że milcząc głupi może ujść za mądrego.

    --
    Jotte