PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w branży IT

  • 1. Data: 2002-01-18 23:30:02
    Temat: Praca w branży IT
    Od: "Rav" <r...@i...pl>

    Witam.

    Mam pytanie, czy można dostać pracę w w/w branży nie mając wykształcenia
    Informatycznego ale posiadając na ten tenat wiedzę i doświadczenie ?
    Komputerami zajmuję się od ok. 6 lat, od prawie 2 lat jestem administratorem
    osiedlowejsieci komputerowej co wiąże się z tym że zdobyłem dość duże
    doświadczenie
    i planuję wybrać się na kurs użytkownika i administratora systemu Linux.
    Chiałbym się dowiedzieć czy zdobyty papier po tym kursie pomoże mi
    w jakimś stopniu w znalezieniu takiej pracy.

    Pozdrawiam,
    RAV.

  • 2. Data: 2002-01-19 10:16:42
    Temat: Re: Praca w branży IT
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rav" napisał w wiadomości:
> [...]
    > Chiałbym się dowiedzieć czy zdobyty papier po tym kursie pomoże mi
    > w jakimś stopniu w znalezieniu takiej pracy.

    Teoretycznie coś niby da ale praktycznie to liczy się wiedza o której
    wspominasz. Nikt Ci nie da umowy na czas nieokreślony na podstawie jakiegoś
    papierka. Firmy liczą się z kosztami i dla nich bardziej wartościowym
    pracownikiem jest gościu ze średnim wykształceniem który radzi sobie sam z
    wszystkimi obowiązkami niż jakiś studencina który czegokolwiek się dotknie
    to spartoli. Zawsze na początku jest umowa na okres opróbny która daje
    możliwość wykazania się przydatnością dla danej firmy.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-01-19 17:56:15
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On Sat, 19 Jan 2002 11:16:42 +0100, "Serwiz" <r...@g...pl> wrote:
    [ciach...]
> [...]
    >to spartoli. Zawsze na początku jest umowa na okres opróbny która daje
    >możliwość wykazania się przydatnością dla danej firmy.
    Niby masz racje ale najpierw trzeba przejsc przez proces selekcji a ta
    wygrywaja ludzie z papierami i praktyka. Mozesz nie miec
    wyksztalcenia kierunkowego ale dobrze miec jakies inne papiery.
    Ogolnie mowiac kazdy papierek to jakby nastepny los w loterii o nazwie
    "dobra praca" im wiecej losow tym wieksze prawdopodobienstwo wygrania.

    Pzdr
    Limfo

  • 4. Data: 2002-01-20 09:52:48
    Od: "Loodek" <l...@p...fm>

    Ja mam papiery, ale nie mam doswiadczenia. Ale czasami wystarcza to do
    zaproszenia na rozmowe. Jak bylem na takiej do dostalem tak szczegolowe
    pytania i wiazace sie z praktyka ze nie podolalem.
    Ogolnie zecz biorac kurs uwazam za strate pieniedzy i czasu, bo
    wspolkursanci sa z bardzo niskim poziomem .... chyba ze sa egzaminy wstepne
    i nie latwo sie dostac - to moze byc warte ...
    Moje to byly studia podyplomowe, nauczylem sie wiele, ale sporo zajec to
    byla strata czasu. Bylem dobrym studentem, ale teraz za wiele to nie umiem.
    Majac praktyke potrzebujesz czegos na wyzszym poziomie np kurs Cisco, ale
    nie poczatkujacy, tylko ten 2 - to cos dla ciebie. Zaleglosci teoretyczne
    szybko nadrobisz ...
    W CV zwroc uwage na doswiadczenie zawodowe - to powinno wystarczyc.

    ps. choc z drugiej strony jest coraz wiecej ludz po studiach
    informatycznych, specjalistycznych kursach, itp .... a rynek jest teraz
    trudny, wiec kazdy atut sie liczy .......
    ale mysle ze doswiadczenie to jest najwazniejsze ...

  • 5. Data: 2002-01-20 14:23:43
    Od: "Rav" <r...@i...pl>

    Witam.

    U mnie właśnie jest odwrotnie, nie posiadam zadnych dokumentów
    ani nie pracowałem nigdzie w tej branży i nie mogę niczym potwierdzić swoich
    umiejętności dlatego planuję wybrać wię na kurs.
    Kurs niestety trzeba kończyć według kolejności: użytkownik > administrator,
    dlatego odpada skoczyć od razu na wyższy poziom.
    Kiedyś dostałem zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną na której były
    pytania które wymagały teorii i praktyki a ja wyłożyłem się właśnie na
    teorii
    którą mogę zdobyć na kursie dlatego wydaje mi się że taki kurs może mi
    dużo dać.

    Pozdrawiam,
    RAV.

    Użytkownik Loodek <l...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2e472$kfv$...@n...lublin.pl...

  • 6. Data: 2002-01-20 15:33:31
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Limfo" <g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t> napisał

[...]

    To zalezy, kto robi selekcje, jezeli jakis kadrowiec - to licza sie
    papierki, jezeli informatyk - to doswiadczenie i fktyczna wiedza.

    --
    gryjas

  • 7. Data: 2002-01-20 22:43:15
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo) writes:

> [...]
    > Ogolnie mowiac kazdy papierek to jakby nastepny los w loterii o nazwie
    > "dobra praca" im wiecej losow tym wieksze prawdopodobienstwo wygrania.

    Limfo, wszystko zależy od firmy. Już od pewnego czasu widzę, że Twoje
    poglądy są silnie ukierunkowane na:
    * dobry papier
    * doświadczenie w _stałej_, etatowej pracy, ludzie pracujący dorywczo
    odpadają.

    I świata poza tym nie widzisz. ;) Naprawdę, są firmy, które do naboru
    pracowników nie podchodzą pod kątem 'tych z mgr na tę kupkę, a resztę do
    kosza'. I pracuje się w nich doskonale i za dobre pieniądze. :) Ja bym się
    nie zamienił. :)

    Dobra selekcja oparta na eliminacji wg rzeczywistych umiejętności to
    kwestia pomysłu. Są sposoby, aby np. z grupy 200 (!) webmasterów zebranych
    na sali wybrać tego najlepszego w kilka godzin, potwierdzone
    empirycznie. Ale wiadomo - wszystko zależy też od konkretnego rodzaju pracy.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 8. Data: 2002-01-21 19:02:52
    Od: kingram <k...@g...net>

    Michal Jeczalik wrote:

    <ciach>

    > Dobra selekcja oparta na eliminacji wg rzeczywistych umiej?tno?ci to
    > kwestia pomys?u. S? sposoby, aby np. z grupy 200 (!) webmasterów zebranych
    > na sali wybraae tego najlepszego w kilka godzin, potwierdzone
    > empirycznie. Ale wiadomo - wszystko zale?y te? od konkretnego rodzaju pracy.

    Zartujesz - gdzie przeprowadzono taki sped?
    Tak z ciekawosci?

    --
    Bsrgds
    Krzysiek Ingram, Muenchen

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them - be GPL !"

  • 9. Data: 2002-01-21 21:15:09
    Temat: Re: Re: Praca w branży IT
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On Sun, 20 Jan 2002 16:33:31 +0100, "gryjas" <g...@w...pl> wrote:

    [ciach...]
    >To zalezy, kto robi selekcje, jezeli jakis kadrowiec - to licza sie
    >papierki, jezeli informatyk - to doswiadczenie i faktyczna wiedza.
    Zgadnij w ilu przypadkach na 100 robi informatyk ?

    Pzdr
    Limfo

  • 10. Data: 2002-01-21 21:35:10
    Od: g_r_o_z_n_y_@_w_i_z_j_a_._n_e_t (Limfo)

    On 20 Jan 2002 23:43:15 +0100, Michal Jeczalik
    <s...@s...eu.org> wrote:

> [...]
    >kosza'. I pracuje się w nich doskonale i za dobre pieniądze. :) Ja bym się
    Hehe :) Thats wight wabbit.
    Ale ilu webmasterow bez studiow (i pobocznych) potrzebuje Polska?
    Jakie musza spelnic warunki zeby w ogole dostac sie na rozmowe
    kwalifikacyjna? Ilu dlatego ze jest bez zadnego papierka musi sie
    oblizac smakiem bo nie ma co dolaczyc do CV ??? Zapomniales ze
    najpierw jest selekcja CV a potem spraszaja tych 200 webmasterow bo
    zgloszen jest ze 2000 (wyslalem CV a potem dopiero dostalem
    zaproszenie do Motoroli jak ja rozkrecali).
> [...]
    >na sali wybrać tego najlepszego w kilka godzin, potwierdzone
    >empirycznie. Ale wiadomo - wszystko zależy też od konkretnego rodzaju pracy.
    Ciesze sie ze masz robote w zawodzie ale informatyka nie zamyka sie na
    serwisach WWW choc mozna miec takie wrazenie robiac to juz pare
    ladnych latek. Sam niestety napisales ze wszystko zalezy od rodzaju
    pracy i IMHO mowisz o pracach zwiazanych z tzw. internetem.

    Podsumowujac nie mowie ze nie znajdzie pracy, ale ze jak bedzie je
    mial to bedzie mial wieksze szanse przejsc przynajmniej proces
    selekcji wstepnej.

    Na koniec takie pytanie z grypa pojdziesz do 30 letniego felczera czy
    do mlodej pani lekarz ??? Takie dylematy ma pracodawca
    (nieinformatyczny) bo dla niego informatyk to informatyk (wzrok tepy
    suknia plugawa gada jakims dziwnym jezykiem i czesto gada sam do
    siebie)

    Pzdr
    Limfo
    ps co do firmy to moze wiesz gdzie mozna byloby postawic top ten
    polskich firm ???