PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Polsce?

  • 71. Data: 2002-11-14 16:46:34
    Temat: Re: Praca w Polsce?
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1ee1.000005e4.3dd22fa6@newsgate.onet.pl...
    <cut>
    > Czemu zostają? Podam Ci to na moim przykładzie. Chciałbym wyjechac z tego
    > kraju. Myślę o Australii, głównie dlatego, iż niedawno wyjechał tam mój
    bliski
    > kolega. Jest tylko jeden problem - pieniądze. Przy obecnych dochodach -
    nie
    > najwyższych, ale wielu zarabia duzo mniej, na wyjazd musiałbym zbierać,
    nie
    > wydając ANI GROSZ z pensji, około roku - póltora. NAtomiast uwzględniając
    to,
    > że z czegoś trzeba żyć. No właśnie... I ta kwestia chyba nie tylko mnie w
> [...]

    Tam chyba tez juz nie jest slodko? Chca tam jeszcze przyjezdnych? Jest
    praca? Jak tam poradzil sobie ten twoj kumpel?
    /p

  • 72. Data: 2002-11-15 18:28:52
    Od: "Marisa" <m...@w...pl>

    > gdzie jest miejsce na uczucia w tym
    > chaosie finansowym

    Na wszystko jest miejsce dopoki ma sie za co nakarmic dzieci.

    >Po prostu dziwie sie ze tak duzo Polakow znow >chce opuszczac Polske, zeby
    szukac
    > "lepszego zycia" gdzieindziej

    Lepszego? A tu jeszt jakiekolwiek zycie? Mozna tu zyc? Tak, poszukujac
    jedzenia na wysypisku :((

    > Dlaczego ludzie sie we wlasnym kraju zle czuja?

    NIE !!! Nie wszyscy !!! Sa tacy, ktorym powodzi sie calkiem niezle. Ale to
    nie szara masa. 80% polskiego spoleczenstwa zyje na granicy ubostwa. Ci sie
    czuja zle.

    Marisa

  • 73. Data: 2002-11-16 17:51:43
    Od: jd <j...@s...pl>

    Krzysztofsf wrote:

    > Dlatego uwazam, ze obecny system fiskalny uniemozliwia uczciwa drobna
    > dzialalnosc, poniewaz skierowany jest wylacznie na duze firmy.
    >
    > byl kiedys taki fajny minister gospodarki, Wilczek sie nazywal. Ten znal sie
    > tylko na nieduzych interesach, bo od tego sam zaczynal. i pod to ustawial
    > przepisy.

    Rzad Rakowskiego, o ile mnie pamiec nie myli? To pewien paradoks, ze najwiekszy
    zakres swobod gospodarczych w Polsce panowal (i zostal wprowadzony juz na
    odchodne) przez ten wlasnie gabinet. Potem bylo juz pod tym wzgledem tylko
    gorzej (koncesje, zwiekszanie obciazen fiskalnych, itp.)

    jd

  • 74. Data: 2002-11-19 12:00:09
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Tue, 12 Nov 2002 14:41:57 +0100, No Name <v...@w...pl>
    wrote:

    >W poprzedniej firmie mój ówczesny odpowiednik jeździł medcedesem (nie,
    >nie najtańszym, a dużo wydajniejszy nie był (ja zarabiałem dla mojego
    >pracodawcy kilkaset tysięcy EUR rocznie) i należała mi się najtańsza
    >astra, bo jestem głupi polaczek.

    Ale przecież to normalne. Pracowałem w firmie francuskiej - jeździłem
    Polonezem. Mój odpowiednik we Francji jeździł Renault Safrane. Druga
    f-ma też z rodowodem francuskim - ja Fiatem Uno a mój odpowiednik we
    Francji Peugeotem Partnerem. Firma holenderska - Fiat Cinquecento (to
    i tak sukces - akurat wtedy wszedł do sprzedaży ;-)) - w Holandii
    Toyotki Corolle. Dla handlowców w Polsce sprowadzili z Holandii Fordy
    Couriery z demobilu holenderskiej poczty. O różnicy w zarobkach czy
    pakietach socjalnych wspominał nie będę - po co??

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 75. Data: 2002-11-19 12:00:09
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Tue, 12 Nov 2002 11:08:56 +0100, Ireneusz Pełech
    <i...@c...com.pl> wrote:

    >Ten kraj sie szybko zmienia, tak wiec nie wiadomo, czy np. za dwa
    >tygodnie nie bedzie 29%.

    Te 20% to jest oficjalnie. Bo ile jest nieoficjalnie to tak naprawdę
    nie wiadomo. Część ludzi jest niezarejestrowana jako bezrobotni a
    część z tych zarejestrowanych pracuje na czarno.

  • 76. Data: 2002-11-22 10:58:06
    Od: "Paul De La Notte" <p...@N...gazeta.pl>

    Moze Cie/Was to zdziwi,ale ja wyjechalem z Polski nie z glownej motywacji
    finansowej ,ale dlatego ze cholera mnie brala jak widzialem co sie dzialo po
    89 roku... Teraz czasem jak mnie tesknota bierze , to wystarczy ze wlacze
    sobie dziennik i juz mi ochota przechodzi - mowie sobie ze do takiego
    porabanego kraju nie wroce...
    Zlodzieje smieja sie w twarz uczciwym ludziom, robia sobie nic z prawa.
    Bogata elita naszego kraju to 90% byli PZPRowcy, 5% ludzie ktorzy uczciwie
    sie dorobili...
    Wole zyc w kraju gdzie, na studiach traktuja mnie jak studenta, i nie mowia
    mi ze lepiej zebym rowy kopal. Gdzie moge zdac za pierwszym razem na prawo
    jazdy (bez lapowki). Gdzie nie musze placic mafii gdy moj interes sie dobrze
    rozwija. Gdzie nie musze patrzec na czerwone ryje komunistow przy korycie
    kiedy nasi ojcowie tracili zycie zeby sie ich pozbyc....
    (teraz wsadzimy Milczanowskiego bo chcial wydac szpiega...)

    Pawel - Paryz (z pochodzenia z Gdanska)

  • 77. Data: 2002-11-22 10:58:44
    Od: "Paul De La Notte" <p...@N...gazeta.pl>

  • 78. Data: 2002-11-22 11:59:33
    Od: "Paul De La Notte" <p...@N...gazeta.pl>

    Temat: Wracac czy nie?

    Nie ma jasnej odpowiedzi. Kazdy powinien sie zastanowic co dla niego jest
    wazne. Ja bym zrobil takie za i przeciw.

    ZA:
    - w Polsce ludzie wydaja mi sie bardziej normalni, szczegolnie kobiety, z
    ktorymi mozna normalnie porozmawiac (we na zachodzie kobiety sa agresywne bo
    mezczyzni nie maja umiaru w podrywaniu)
    - w Polsce dla dziewczyny jestem kims, skonczylem studia, pracuje na dobrym
    stanowisku, widzialem kawalek swiata, mam zainteresowania etc. - (na
    zachodzie dla wiekszosci kobiet jestem nikim, bo rozmowa urwie sie zanim ona
    dowie sie czy ja soba cos reprezentuje czy nie)
    - trudno sie zaadaptowac w obcym kraju - to zalezy nie od tego kto jak dlugo
    siedzi w kraju tylko kiedy przyjechal - dla tych co przyjechali po
    studiach ...niestety istnieja male szanse zeby czuli sie jak u siebie....
    (ja sie czuje i tu dziwnie i w Polsce dziwnie, choc tu jestem troche bardziej
    u siebie - dom , znajomi)

    PRZECIW:
    - to co miesiecznie place na podatek , to miesieczny zarobek jaki bym uzyskal
    w Gdansku (nie chce do Warszawy)
    - w Polsce na odwrot do sfery personalnej - profesjonalnie bylbym nikim, albo
    prawie nikim. Mam 26 lat, we Francji skonczylem Grande Ecole - to grupa
    najbardziej elitarnych szkol , po ktorych w pracy wszyscy Cie szanuja ,
    awansuje sie szybciej niz inni, zarabia sie wiecej niz inni po innych
    szkolach. Wrocilbym do Polski to uznano by mnie za magistra inzyniera,
    (studiowalem telekom i informatyke), i kazanoby mi klepac programy przez X
    lat. O awansie bez znajomosci moglbym pomarzyc.
    - przypuscmy ze odrobina szczescia udaloby mi sie rozwinac interes, zaraz
    pojawilaby sie mafia, a jak nie mafia to urzedasy by blokowali mi mozliwosci
    zadajac lapowek, a przetargi i tak sa z gory kupione - co ja mialbym robic w
    Polsce bez znajomosci? moj ojciec nie byl w Partii wiec nie mam "roznych
    mozliwosci" w Warszawie. Nie mowcie mi ze przesadzam.
    - urodzilem sie w Gdansku, chodzilem do Liceum przy stoczni Gdanskiej
    (Stocznia imienia Lenina). Nienawisci do komunistow nie da sie zapomniec.
    Gineli ludzie. Teraz widzimy zmiana nazwy PZPR->SLD , ciagle jednak ci sami
    ludzie. Dla mnie jest to najbardziej absurdalna rzecz jaka widzialem i
    nielogiczna. Polski narod jest wspanialy w boju - wstydze sie nas jednak za
    to co robimy w pokoju - jak mozna bylo doprowadzic to tego co mamy dzisiaj -
    czemu ci co byli katami teraz sa potentatami - ja nie moge w czyms takim zyc -
    podziwiam tych co moga.... Gustaw Herling Grudzinski ,tez nie wrocil do
    Polski po okraglym stole- twierdzil tak jak ja (a raczej ja tak jak on)- ze
    nic sie nie zmienilo (oprocz tego ze byl komunizm a jest kapitalizm).

    PS
    Meping- jestes zeglarzem? - ja tez.

  • 79. Data: 2002-11-22 12:18:51
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Paul De La Notte" <p...@N...gazeta.pl> wrote in news:arl675
    $1nk$...@n...gazeta.pl:

    > co ja mialbym robic w
    > Polsce bez znajomosci? moj ojciec nie byl w Partii wiec nie mam "roznych
    > mozliwosci" w Warszawie. Nie mowcie mi ze przesadzam.

    Bardzo mi Ciebie szkoda, bo oderwales sie od polskiej rzeczywistosci. Ty nie
    przesadzasz
    ....moim zdaniem Ty majaczysz. Z takim nastawieniem (nienawisc do "komunistow") to Ty

    lepiej zostan w domu. No, chyba ze chcesz zrobic kariere w LPRze.

    Wojtek

  • 80. Data: 2002-12-04 13:37:15
    Temat: Odp: Praca w Polsce?
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Samotnik <s...@s...eu.org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@l...localdomai
    n...

    Mówiesz jak własnie typowy Polak, ktory to tylko umie narzekac a nie robi
    niczego by było mu lepeiej oprócz tego co nielegalne.

    Smerf