PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Polsce? › Re: Praca w Polsce?
    From: "Paul De La Notte" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Polsce?
    Date: Fri, 22 Nov 2002 11:59:33 +0000 (UTC)

    Temat: Wracac czy nie?

    Nie ma jasnej odpowiedzi. Kazdy powinien sie zastanowic co dla niego jest
    wazne. Ja bym zrobil takie za i przeciw.

    ZA:
    - w Polsce ludzie wydaja mi sie bardziej normalni, szczegolnie kobiety, z
    ktorymi mozna normalnie porozmawiac (we na zachodzie kobiety sa agresywne bo
    mezczyzni nie maja umiaru w podrywaniu)
    - w Polsce dla dziewczyny jestem kims, skonczylem studia, pracuje na dobrym
    stanowisku, widzialem kawalek swiata, mam zainteresowania etc. - (na
    zachodzie dla wiekszosci kobiet jestem nikim, bo rozmowa urwie sie zanim ona
    dowie sie czy ja soba cos reprezentuje czy nie)
    - trudno sie zaadaptowac w obcym kraju - to zalezy nie od tego kto jak dlugo
    siedzi w kraju tylko kiedy przyjechal - dla tych co przyjechali po
    studiach ...niestety istnieja male szanse zeby czuli sie jak u siebie....
    (ja sie czuje i tu dziwnie i w Polsce dziwnie, choc tu jestem troche bardziej
    u siebie - dom , znajomi)

    PRZECIW:
    - to co miesiecznie place na podatek , to miesieczny zarobek jaki bym uzyskal
    w Gdansku (nie chce do Warszawy)
    - w Polsce na odwrot do sfery personalnej - profesjonalnie bylbym nikim, albo
    prawie nikim. Mam 26 lat, we Francji skonczylem Grande Ecole - to grupa
    najbardziej elitarnych szkol , po ktorych w pracy wszyscy Cie szanuja ,
    awansuje sie szybciej niz inni, zarabia sie wiecej niz inni po innych
    szkolach. Wrocilbym do Polski to uznano by mnie za magistra inzyniera,
    (studiowalem telekom i informatyke), i kazanoby mi klepac programy przez X
    lat. O awansie bez znajomosci moglbym pomarzyc.
    - przypuscmy ze odrobina szczescia udaloby mi sie rozwinac interes, zaraz
    pojawilaby sie mafia, a jak nie mafia to urzedasy by blokowali mi mozliwosci
    zadajac lapowek, a przetargi i tak sa z gory kupione - co ja mialbym robic w
    Polsce bez znajomosci? moj ojciec nie byl w Partii wiec nie mam "roznych
    mozliwosci" w Warszawie. Nie mowcie mi ze przesadzam.
    - urodzilem sie w Gdansku, chodzilem do Liceum przy stoczni Gdanskiej
    (Stocznia imienia Lenina). Nienawisci do komunistow nie da sie zapomniec.
    Gineli ludzie. Teraz widzimy zmiana nazwy PZPR->SLD , ciagle jednak ci sami
    ludzie. Dla mnie jest to najbardziej absurdalna rzecz jaka widzialem i
    nielogiczna. Polski narod jest wspanialy w boju - wstydze sie nas jednak za
    to co robimy w pokoju - jak mozna bylo doprowadzic to tego co mamy dzisiaj -
    czemu ci co byli katami teraz sa potentatami - ja nie moge w czyms takim zyc -
    podziwiam tych co moga.... Gustaw Herling Grudzinski ,tez nie wrocil do
    Polski po okraglym stole- twierdzil tak jak ja (a raczej ja tak jak on)- ze
    nic sie nie zmienilo (oprocz tego ze byl komunizm a jest kapitalizm).

    PS
    Meping- jestes zeglarzem? - ja tez.