PracaGrupypl.praca.dyskusje › MAM SIĘ Z NIMI SĄDZIĆ???

  • 1. Data: 2002-11-11 12:52:36
    Temat: MAM SIĘ Z NIMI SĄDZIĆ???
    Od: a...@p...onet.pl

    POMOCY!!!!: Zawarłam z pewną firmą umowę o dzieło, usługę wykonałam w terminie
    i bez żadnych zastrzeżeń, natomiast nie otrzymałam jak do tej pory
    wynagrodzenia. W tej chwili firma przekracza termin zapłaty o jakieś 3 miesiące
    choć cały czas usiłuję ściągnąć od nich te pieniądze. Czy w takim razie
    przysługują mi jakies odsetki z tego tytułu? Zaznaczam, że w UMOWIE nie
    byłomowy o odsetkach za PRZEKROCZENIE TERMINU PŁATNOŚCI. Czy istnieje jakiś
    zapis prawny, który to reguluje, mimo że nie było tego w umowie? I czy jeśli
    nie otzrymam wynagrodzenia wogóle mogę sie z nimi sądzić (choć pewnie jest to
    bardzo kosztowne i w rezultacie sie nie opłaca ...)????

  • 2. Data: 2002-11-11 19:17:57
    Temat: Re: MAM SIĘ Z NIMI SĄDZIĆ???
    Od: "Asia" <s...@i...net.pl>

> [...]
    > nie otzrymam wynagrodzenia wogóle mogę sie z nimi sądzić (choć pewnie jest
    > bardzo kosztowne i w rezultacie sie nie opłaca ...)????
    oczywiscie ze mozesz.. chyba w umowie o dzielo chodzi o to, ze wynagrodzenie
    otrzymujesz za wykonane DZIELO, skoro oni ci za to nie zaplacili, to zlamali
    umowe

  • 3. Data: 2002-11-11 21:47:56
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    a...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > nie otzrymam wynagrodzenia wogóle mogę sie z nimi sądzić (choć pewnie jest to
    > bardzo kosztowne i w rezultacie sie nie opłaca ...)????

    Jeżeli nei ma podanego terminu, to przyjmuje się, ż epłatnmośc następuje
    w terminie dwóch tygodni po przedstawieniu rachunku.

    Następnie, jeżeli nie płacą wysyłasz im Wezwanie do zapłaty, a jeśli w
    terminei oznaczonym w wezwaniu nie zapłacą, to składasz pozew do sądu
    cywilnego o wydanie nakazu zapłaty. Z nakazem zapłaty idziesz do
    komornika.

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2002-11-12 08:02:42
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

> [...]
    > terminei oznaczonym w wezwaniu nie zapłacą, to składasz pozew do sądu
    > cywilnego o wydanie nakazu zapłaty. Z nakazem zapłaty idziesz do

    W pozwie napisz jeszcze, że wnosisz także o zasądzenie odsetek ustawowych od
    dnia wymagalności wierzytelności do dnia zapłaty.

    pzdr.
    SławekM

  • 5. Data: 2002-11-12 09:32:17
    Od: "Carrie" <c...@w...pf.pl>

    Użytkownik "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:aqqci1$jgg$1@news.tpi.pl...
    > W pozwie napisz jeszcze, że wnosisz także o zasądzenie odsetek
    ustawowych od
    > dnia wymagalności wierzytelności do dnia zapłaty.

    A czy roszczenie zapłaty ulega przedawnieniu? Jeśli tak, to po jakim
    czasie?

    Pozdrawiam, Carrie

  • 6. Data: 2002-11-12 21:40:42
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "SławekM" <m...@p...usun.onet.pl> wrote:

    > W pozwie napisz jeszcze, że wnosisz także o zasądzenie odsetek ustawowych od
    > dnia wymagalności wierzytelności do dnia zapłaty.

    No to oczywiste. MOżna też inne koszty, jeśli takowe się poniosło i
    można to wykazać. Mówi o tym art. 415 K.C.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-11-12 21:41:52
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Carrie <c...@w...pf.pl> wrote:

    > A czy roszczenie zapłaty ulega przedawnieniu? Jeśli tak, to po jakim
    > czasie?
    W tym przypadku po 10 latach AFAIR. 3 lata w wypadku obrotu
    gospodarczego. A, i do tego nei od daty wymagalności, a od ostatniej
    czynności - czyli na przykład od wysłania wezwania do zapłaty.

    --

  • 8. Data: 2002-11-19 20:47:32
    Od: a...@p...onet.pl

    Dziękuję, za wszystkie sugestie i rady :-)))))