PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Polsce?

  • 21. Data: 2002-11-11 18:16:43
    Temat: Re: Praca w Polsce?
    Od: "Monika " <m...@N...gazeta.pl>

    Wrangler <a...@i...pl> napisał(a):

    > To co napisał Samotnik to 100% prawdy, patrzysz na Polskę przez inne
    > okulary, sentyment, przez pryzmat byc może dzieciństwa i kraju Twoich
    > rodziców. Co innego być w odwiedzinach a co innego załatwiać powiedzmy
    > sprawy publiczne w Urzędach, lub szukać pracy.
    > Zetkąłbyś się zupełnie z inną rzeczywistością, która by Cię ... być może
    > przerosła.
    > Tu nie ma na dobrą sprawę do czego wracać !!!
    > Większość Ci radzi aby nei wracać, sa to ludzie średnio w Twoim wieku,
    > ktorzy wiedzą co piszą !!!!
    >
    > Pozdrawiam

    Sz P Wrangler ,
    a pa to pracowal za granica na dosyc wysokim stanowisku , korupcja tak jak w
    polce jest i za granica ... Kochany Panie pracowac to trzeba wszedzie zeby
    zarobic na cos do jedzenia . Kolejki to trzeba wszedzie ( w kazdym urzedzie
    , u lekarza ecc. ) robic Moim zdaniem to Polska jest w okresie nastolatka .
    W okresie komunizmu wszystko co kolorowe trampki , adidasy , wakacje na
    Lazurowym Wybrzezu byly nie do pomyslenia .i z dnia na dzien wszystko jest
    dostepne , adidasy , nike i inne gowna , ale.... kosztuja duzo , zarobek z
    pracy ojca nie wystarczy emerytura babci to praktycznie da trzy skrety
    starczy . I co trzeba robic ...? Narzekac ... Moim zdanie trzeba systuacje
    wziasc w garsc . Tak jak na zachodzie ( nawet ze jestesmy ok 20 lat do tylu
    , wierzcie ludzie , ze Polacy to inteligenty narod , niestety w siebie nie
    wierzy ).mlodzi musza byc sila cale ekonomi, zaczynac od zatrudnienia
    sprzataczek dla uniwersytetu , sprzedawac to co sie tylko da ... W tym jest
    BISNESS , a nie w biadoleniu . REKLAMOWAC POLEKE NA ZACHODZIE , pamietac o
    tym , ze usimy wejsc do UE i spzedawac informacje , dszkolenia . Troche
    wiecej inicjatywy i mniej kieszonkowego od rodzicow ( na zachodzie rodzice
    na studia daja tylko na jedzenie i mieszkanie ) . Male firmy to sila narodow
    zachodnich .( I na pewno bogaczem nie jest uwazany ludek kt&ograve;ry ma piekanie
    albo cukiernie ) . Norma w kazdym kraju , ze pomoc panswowa ( nazwijmy ja
    gminna ) to sprawa ukryta , normalna jest korupcja , Wrangler , obudz sie
    ...nawet na zachodzie szukanie pracy ( albo jej znalezienie ) to prawie
    cud . Wystarczy , ze pare osob dosyc inteligentych sie obudzi to poze swoim
    finansom i przy okazji pomoze osobom , kt&ograve;re maja mniej wyobrazni , albo
    odwagi , zeby zainwestowac . ( Patrz % bisnessmenow , 48% post komunisci
    ktorzy w czsie komunizmu mieli okazje przygladac sie zachodnim firmom , 40
    Ex emigrati , 2 Polacy , ktorzy nigdy nie wyjechali z Polski ) .
    Komunizm byl wygodny dla leniuchow , kto chcial biadolic i tak biadolil ,
    Free market jest dla wszystkich .... I to naprawde nazywa sie szansa .

    Czesc
    Monia

  • 22. Data: 2002-11-11 18:17:16
    Od: "Monia" <m...@N...gazeta.pl>

  • 23. Data: 2002-11-11 18:42:05
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > a pa to pracowal za granica na dosyc wysokim stanowisku , korupcja tak jak
    > polce jest i za granica ...

    jest na takim samym poziomie ? pewna jesteś bo ja nie !!!

> [...]
    > pracy ojca nie wystarczy emerytura babci to praktycznie da trzy skrety
    > starczy . I co trzeba robic ...? Narzekac ... Moim zdanie trzeba systuacje

    to dziwne że 3 mln bezrobotnych nie może wziąść swych spraw w garść, co
    robić im się nie chce ?
    sądząc z Twojej wypowiedzi 3 mln ludzi woli biadolić i nic nie robić !
    to że są adidasy teraz dostępne, to nie dla każdego !!!!!
    Lazurowe wybrzeże jest owszem dostępne ale nie nawet dla przecietnie
    sytuowanego Polaka !

> [...]
    > , wierzcie ludzie , ze Polacy to inteligenty narod , niestety w siebie nie
    > wierzy ).mlodzi musza byc sila cale ekonomi, zaczynac od zatrudnienia

    często trudno o posadę sprzątaczki ... nawet dla kogoś o lpeszym
    wykształceniu !

    sprzedawac to co sie tylko da ... W tym jest
    > BISNESS , a nie w biadoleniu . REKLAMOWAC POLEKE NA ZACHODZIE , pamietac o
    > tym , ze usimy wejsc do UE i spzedawac informacje , dszkolenia .

    czy musimy wejść do Unii niech każdy zagłosuje wedle swego sumienia, jeśli
    wierzy że pracę otrzyma po wejściu i mu się poprawi !

    Troche
    > wiecej inicjatywy i mniej kieszonkowego od rodzicow ( na zachodzie rodzice
    > na studia daja tylko na jedzenie i mieszkanie ) .

    byłem tak samo wychowywany, na razie w tym chorym kraju nie mogę do wielu
    rzeczy dojść o pracy nie wspomnę !

    >Wrangler , obudz sie ...nawet na zachodzie szukanie pracy ( albo jej
    znalezienie ) to prawie
    > cud .

    no ciekaw jestem czy na rozmowy chodza watachy ludzi z wyższym i kajają sie
    chociaż o posadę magazyniera... bo u nas do tego dochodzi !
    o perpektywach rozwoju zawodowego w obecnej sytuacji nie będę wspominał !

    Wystarczy , ze pare osob dosyc inteligentych sie obudzi to poze swoim
    > finansom i przy okazji pomoze osobom , kt&ograve;re maja mniej wyobrazni ,
    albo
    > odwagi , zeby zainwestowac .

    a z czego 60 % dzis ludzi żyjących ponizej miniumum socjalnego ma
    zainwestować... jeśli żyją na kredyt konsumencki aby dziecko nie puścić do
    szkoły bez śniadania ?!

    > Komunizm byl wygodny dla leniuchow , kto chcial biadolic i tak biadolil ,
    > Free market jest dla wszystkich .... I to naprawde nazywa sie szansa .

    szansa ? chyba jestes widać kobietą sukcesu lub o ponad przeciętnych
    walorach umysłowych, która w dobie recesji robi karierę !!!
    dziwne że osoby które znam, nawet po MBA nie umieją pracy dostać po jej
    stracie !!!

    Ty mówisz z punktu widzenia osoby najedzonej majacej chyba dobrą posadę i
    perspektywy życiowe ...

    bez urazy .... Monia, nie przekonasz mnie że ludzie dziś są leniwi i robić
    im się nie chce !!!!
    obrażasz wszystkich którzy łażą na setki rozmów kwalifikacyjnych i do
    cholery roboty nie umieją dostać !!!

    Wrangler

  • 24. Data: 2002-11-11 19:13:50
    Od: d...@t...se

> [...]
    > Tu nie ma na dobrą sprawę do czego wracać !!!
    > Większość Ci radzi aby nei wracać, sa to ludzie średnio w Twoim wieku,

    Czesc!

    Wierze wam wszystkim, i bardzo cenie rady ktore dostalem (Samotnik, Wrangler,
    A.B itd)! Wiem ze w Polsce jest innaczej niz np. w Szwecji, skoro mam w Polsce
    dosc duza rodzine i nasluchalem sie duzo roznych informacji, specificznie tych
    zlych :) Niestety goni mnie sentyment do Polski, kazdy dzien, i czesto. Jak
    bylem maly na poczatku 80 lat, wyjechalismy. Pamietam moje dziecinstwo w Polsce
    bardzo goraca, i od tego czasu bylem w Polsce czesto wiec wiem jak i co sie
    dzieje, zreszta mamy tutaj TVN i TV Polonia :) , wiadomosci ogladam. Sam po
    sobie wiem ze Polacy maja taka nature do narzekania i marudzenia, po prostu
    nigdy nie moze byc dobrze :) Ale to co sie dzieje w Polsce rozumiem: Korupcja,
    problem z sluzba zdrowia, bezrobocie i tak dalej. Sa ta fakty co mnie
    przerazaja. Mam w rodzinie przypadek postrzelenia (rozbuj), oczywiscie sprawcy
    nie ujeta. I to cena za prowadzenie uczciwego interesu, pracowania na chleb dla
    dziecka i zony. Takze slysze czesto o sprawach bezrobocia. Jest bardzo trudno
    znalezc prace w Polsce, pani Monia chyba nie wie jak trudno. W Szwecji i
    generalnie w Skandynawii, Francji, Angli znalezienie pracy to o wiele, wiele
    latwiej. W Norwegii np. Polacy sa bardzo mile widziani na rynku pracy, gorzej
    jest w Szwecji ale tez sie da znalezc (Branze takie jak sluzba zdrowia:
    pielegniarki, lekarze i farmaceuci), nauczyciele). Co zrobic, na sentyment i
    tesknote nie ma zadnych lekarstw. To jest trudny orzech do zgryzienia!

    / David

  • 25. Data: 2002-11-11 19:42:33
    Od: Ireneusz Pełech <i...@c...com.pl>

> [...]
    > tesknote nie ma zadnych lekarstw. To jest trudny orzech do zgryzienia!

    Hej,

    Tak wiec zastanow sie dobrze.
    O ile przesledzilem watek, to jestes z wyksztalcenia informatykiem.
    Rynek informatykow bardzo sie skurczyl ostatnio (po kazdym wzgledem),
    poniewaz jest bardzo duza konkurencja. Jest kupe tzw.
    pseldo-informatykow, ktorzy pracuja w roznych firmach na stanowiskach
    informatycznych, ktorych wiedza ogranicza sie do znajomosci Office i
    Windows'a, a ktorych polecial szefowi kolega szefa. I kropka, ty chociaz
    znal bys wo duzo duzo wiecej roboty nie dostaniesz. Wiem to z
    doswiadczenia. Pracuje w duzej firmie (ponad 1000 pracownikow), i po
    mimo tego ze mam bardzo odpowiedzilne stanowisko, z kasa nie jest tak,
    abym nie musial bardzo oszczedzac, zeby przezyc od pierwszego do
    pierwszego. Probowalem gdzies dorwac robote na jaka umowe-zleceni lub
    umowe o dzielo, ale to graniczy z cudem. Moje miasto ma prawie 90 tys.
    mieszkancow i jak zlozysz oferte komus to i tak byle "lepek" przebije
    ciebie oferta, bo dla niego kasa nie gra wiekszej roli, a ja musze
    wyzywic rodzine.

    Jak juz sie dostaje oferte pracy od "powaznej" firmy (np. Altkom), to
    pozniej okazuje sie, ze firma cuduje z zatrudnieniem, wyplatami itp.

    Tak wiec trzeba sie dobrze zastanowic. Najlepiej miec prace w Szwecji i
    zostac oddelegowanym do polski, czyli mowiac krotko mieszkac w Polsce ze
    szwecka wyplata, ale tak jak juz wczesiej koledzy napisali, urzedy,
    korupcja itp. itd. zabije w Tobie chec zycia w tym kraju.

    Ja jeszcze rok temu moglem wyjechac do USA (mialem papier na zielona
    karte), ale pomyslalem, ze tu moze sie jeszcze zmienic. No i zmienilo
    sie, ale na gorsze.

    --
    Pozdrowka
    Monsoft

    ->Atari Internet Magazyn <-
    http://www.atari.cuprum.com.pl

    Każdy jest tylko taki, jaki jest i inny nie będzie - chyba że jest
    politykiem.

  • 26. Data: 2002-11-11 20:08:09
    Od: Krzysztof Chajęcki <m...@p...onet.pl>

    Samotnik wrote:

    > P.S. Ja mieszkam w Polsce i nie zamierzam z niej na razie wyjeżdżać - ale
    > ja jestem 'stąd' - tutaj się uczę, pracuję, tutaj mam znajomych i
    > znajomości, nie mam ochoty zamieniać tego na walkę o jakąkolwiek pozycję
    > społeczną gdzieś na obczyźnie - natomiast jeśli ktoś już coś sobie gdzieś
    > wywalczył, to powrót jest bez sensu.

    tak Ci sie tylko wydaje. Ja kilka lat temu swiadomie wrocilem z Francji.
    Mialem juz od roku 10-letnia karte stalego pobytu z prawem do pracy, czyli
    po minieciu tego okresu (a w tej chwili juz za dwa lata) dostal bym niemal
    automatycznie obywatelstwo. Znalem calkiem niezle jezyk, porozumiewalem sie
    swobodnie. A mimo to pewne rzeczy byly nie tak: jakos denerwowalo mnie to,
    ze jestem w obcym kraju, ze jestem obywatelem drugiej kategorii (zawsze).
    Ze nie moglem powiedziec policjantowi czy innemu urzedasowi "co ty mi tu
    pierdolisz, przeciez tobie placa z moich podatkow", ze Francuz juz nie wie,
    skad sie wzielo powiedzenie "pijany jak Polak" przypisujac mu nowe,
    wspolczesne znaczenie dostosowane do obrazu Polaka na zachodzie....*
    Wrocilem, szukam od dwoch lat roboty mimo nienajgorszych kwalifikacji, a
    mimo to ciesze sie, ze jestem u siebie. Ze nie musze nikomu udowadniac ze
    nie jestem wielbladem, ze wracajac do domu noca nie musze pamietac o
    zabraniu ze saba karty pobytu aby nie zostac przypadkiem zwinietym z ulicy
    na 48 godzin z podejrzeniem o nielegalny pobyt, itd..... Mieszkam w swoim
    kraju, tu mieszkali moi rodzice i dziadkowie, tu jest moje miejsce. Mam
    gdzie zapalic lampke w dniu zmarlych, a nie a braku grobow rodzinnych w
    sposob wymuszony (musze gdzies bo sie udusze...) na grobie Mickiewicza,
    Chopina, czy Norwida...... Kto nie mieszkal za granica, nie wie co to jest
    i nie powinien sie IMO wypowiadac.

    * jak ktos nie wie skad to sie wzielo to moge wyjasnic

    P.S. milo zobaczyc na ktorejs liscie Twoj nick... ;-)

    Krzysztof "Meping" Chajęcki m...@s...pl
    GSM 604 183-614

  • 27. Data: 2002-11-11 20:11:39
    Od: "Monia" <m...@N...gazeta.pl>

    Do Wranglera ,

    Absoluntie nie chce obrazac nikogo .
    1) Moi ridzice ( ojcec ex policjant zatrudniony w milicji w 89 a mama ex
    pracowniczka wielkiej firmy panstwowej ktora niestety w 93 sie sprywatyzowala
    i musila przejsc z zawodnika tzw myslowego do pracy fizycznej ) do tej pory
    mysla ze jestem dziwakiem bo :
    a ) sama staram sie szukac zajecia dobrze wynagrodzonego dla mnie .
    b) Sama chcialam kupic sobie spdnie Lewis'a bez proszenia mamy o brakujace
    50 zl .

    Dla Pana Wranglera ,

    szkola to nie wszystko , niech Pan mi powie Np w czym / przy jakiej pracy
    mozna zrobic pieniadze ( bez znajomosci itd .) . I nie traktujmy wszystiego
    jak pogon za pieniadzem , ktora jak do tej por zademonstrowane przez moja
    rodzine i przyjaciol z lat szkolnych to prawie grzech .Traktujmy to jako
    pogon za sukcesem , ktory daje nam pewnosc siebie ( nawet w Urzedach ) Niech
    Pan mi zaprezentuje jakas idee ( moze byc nawet droga pvt - i tak powinno byc
    kazdy swoje pomysly trzyma dla swojeje kieszeni ) to powiem Panu czy dobra
    czy nie , jak barzdo dobra moge ja zrealizowac razem z Panem .W kazdym razie
    moge Panu potwierdzic , ze samoinicjatywa jest najlepsza droga do sukcesu , i
    na pewno nie jestem i nigdy nie bedem Bilem Gates'em , ( nie cytuje
    najlepszych polskich biznesmenow Polskich ktorzy niech Pan mi wierzy sa barzo
    i to bardzo dobrze usytuwani w klasyfikacji ludzi naj.potentniejszychcalego
    swiata ) ( Nie cytowanie wielkich Plakow jest jedna z Polskich wad ).
    Co do ludzi ktorym nie chce sie robic to moze zle sie wyrazilam , w kazdym
    razie moje zdanie jest wziasc inicjatywe w swoje rece i ryzykowac swoich paru
    zaoszczedzonych zeby otwozyc swoja firme jako nie mam pojecia czy murarz ,
    kafelkarz ,szklarz , praczka , krawcowa ( zawody ktore jak widzis do ich
    wykonania duze naklady materialne nie sa potrzebne ) .

    Powiedz czy nie mama racji
    Monia

    NB.1) Nawet w Ameryce ludzie zyja ponizej sredniej krajowej ( wolny rynek od
    nie wiadomo kiedy ) .
    2) Dlaczego nie zacytowales 40% mega biznesmenow ktorzy kiedys wyemigrowali i
    2 % , ktorzy zawsze zyli w Posce .

  • 28. Data: 2002-11-11 20:52:13
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

    Co zrobic, na sentyment i
    > tesknote nie ma zadnych lekarstw. To jest trudny orzech do zgryzienia!

    Zgadzam sie, ze masz bardzo powazny problem.
    Rok, dwa i zalozysz rodzine, jesli w Szwecji...to Twoje dzieci zostana
    Szwedami, jesli w Polsce..to Polakami...i podobnie Ciebie określi ten wybor.

    Praca... Moze raczej jakias firme handlowa, produkcyjna lub usługową bazujac
    na doswiadczeniach szwedzkich i znajomosci tamtego rynku bylbys w stanie
    otworzyc (ryzykujac wtopienie oszczednosci calego zycia jesli pomysl byl
    nietrafiony lub np wspolnik nieuczciwy)? Bo jako etatowy pracownik najemny
    to chyba raczej obecnie nie masz duzych szans na naszym kurczacym sie rynku
    pracy. I wydaje mi sie, ze najwieksza racje maja ci, ktorzy doradzaja Ci,
    zebys najpierw rozejrzał sie w Szwecji i wszedł do Polski albo w struktury
    firmy szwedzkiej, albo jako przedstawiciel (rezydent) firmy szwedzkiej.
    Moze nawet sam jestes w stanie zachecic do tego jakas firme?

    > / David

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 29. Data: 2002-11-11 20:56:03
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <6...@n...onet.pl> d...@t...se napisał(a):
> [...]
    > tesknote nie ma zadnych lekarstw. To jest trudny orzech do zgryzienia!

    No, jeśli jesteś rzeczywiście świadomy tych wszystkich rzeczy i nadal chcesz
    wracać, to rzeczywiscie masz chłopie dylemat. ;)

    Rozwiązanie rzeczywiście nasuwa się jedno - znajdź w Szwecji firmę inwestującą w
    Polsce (albo odwrotnie) i przyjedź tu na jakiś kontrakt, zrobić jakiś projekt czy coś

    w tym stylu. Pomieszkasz rok i zobaczysz, pewnie nie tak wyraźnie, jak przy powrocie
    na zawsze, ale zobaczysz, jak tutaj jest i zdecydujesz. Z Twoimi uczuciami w stosunku

    do Polski nie sposób polemizować ani się do nich ustosunkować, więc chyba z naszej
    strony (a przynajmniej z mojej) nie ma nic do dodania - reszta należy do Ciebie... ;)
    --
    Samotnik

  • 30. Data: 2002-11-11 21:00:57
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <a...@N...sail-ho.pl> Krzysztof Chajęcki napisał(a):

> [...]
    > Chopina, czy Norwida...... Kto nie mieszkal za granica, nie wie co to jest

    Wiesz, wydaje mi się, że tutaj nie sposób obiektywnie ocenić, co jest lepsze -
    karetka, która nie dojedzie na czas, czy może noc na komisariacie po zapomnieniu
    glejtu. W końcu możesz założyć, że nie na codzień umierasz, ja raczej zakładam, że
    nie gubię przepustki. Ale wiesz - Twój wybór jest taki, kogoś innego będzie inny. Ja
    tylko przedstawiłem sprawę z punktu widzenia kogoś w Polsce - jeśli ktoś uważa, że te

    wszystkie opisane przeze mnie potworności ;) nie przeważają szali jego tęsknoty i
    problemów na obczyźnie, to niech wraca - jasne!

    > P.S. milo zobaczyc na ktorejs liscie Twoj nick... ;-)

    :) Musisz pisać na pl.rec.zeglarstwo ;)
    --
    Samotnik