PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca stała vs. kontrakt za granicą

  • 1. Data: 2004-08-04 08:10:27
    Temat: Praca stała vs. kontrakt za granicą
    Od: Rafti <r...@W...go2.pl>

    Mój znajomy z Czech zamierza szukać w Polsce informatyków do pracy na
    kontrakcie (od 6 do 18 miesięcy), w Pradze oraz w Wielkiej Brytanii.
    Potrzebni są managerowie projektów VB.NET, SAP, CRM, a więc osoby z
    doświadczeniem. Angielski oczywiście na poziomie pozwalającym na swobodną
    komunikację.

    Pytanie jest następujące: czy ma szansę kogoś zrekrutować?

    Mam na myśli to, że ludzie z doświadczeniem, specjaliści, raczej mają stałą
    pracę w Polsce, dobrze płatną. Jak wysoka pensja byłaby w stanie zmotywować
    takich ludzi do rozstania się z pracodawcą i podjęcia próby znalezienia
    pracy po zakończonym kontrakcie? Co o tym myślicie?

    Rafti

  • 2. Data: 2004-08-04 09:21:49
    Temat: Re: Praca stała vs. kontrakt za granicą
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <ceq5i3$jpb$1@inews.gazeta.pl>, Rafti wrote:
> [...]
    > takich ludzi do rozstania się z pracodawcą i podjęcia próby znalezienia
    > pracy po zakończonym kontrakcie? Co o tym myślicie?

    IMHO marnie. Przy takich wymaganiach jak te, które podałeś, to chyba
    można założyć, że ograniczysz się do dwóch grup:

    - Ci, którzy aktualnie nie mają pracy
    - Ci, którzy prace mają ale z jakichś przyczyn nie są z niej
    zadowoleni

    Jeżeli ktoś ma dobrą, stałą, nieźle płatną (powiedzmy 5k+) pracę,
    to na zerwanie jej dla krótkiego kontraktu nie zdecyduje się nawet
    i za 4x tyle. Przynajmniej ja bym się nie zdecydował.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 3. Data: 2004-08-05 08:10:03
    Od: "Alek" <b...@s...pl>

    "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> wrote

> [...]
    > to na zerwanie jej dla krótkiego kontraktu nie zdecyduje się nawet
    > i za 4x tyle. Przynajmniej ja bym się nie zdecydował.

    Wedlug Ciebie 5k+ to jest wysoka pensja dla managera projektu?
    No chyba, ze mowisz o pieciu tysiacach funtow w Polsce, to sie zgodze,
    ze przy takiej pensji nie warto myslec o zadnych kontraktach.

    Zgadzam sie za to z tym "4x tyle". Bo praca kontraktowa ma to do siebie
    ze raz jest a raz jej nie ma i trzeba miec kaske na przezycie tego "nie ma".

    Pensje tego typu informatykow w pracy etatowej i kontraktowej nie sa
    zadna tajemnica. Wystarczy popatrzec na ogloszenia w internecie.
    Wiekszosc z nich zawiera informacje o wysokosci pensji. Wiec chyba
    nie trudno odpowiedziec czy czeski kolega Raftiego ma szanse kogos
    zrekrutowac w Polsce do tekiej pracy. Jesli zaoproponuje pensje
    zblizone do tego co daja na kontraktach w Anglii to szanse ma.

    Alek

  • 4. Data: 2004-08-05 08:32:00
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cespii$k8i$1@atlantis.news.tpi.pl>, Alek wrote:
    > Wedlug Ciebie 5k+ to jest wysoka pensja dla managera projektu?
    > No chyba, ze mowisz o pieciu tysiacach funtow w Polsce, to sie zgodze,
    > ze przy takiej pensji nie warto myslec o zadnych kontraktach.

    Wiesz, to jeszcze zależy o jakich projektach mowa :). Mój kolega
    jest project managerem (ot, tak powiedzmy w porywach do 10 ludzi pod
    sobą) w polskim oddziale dużej, zachodniej firmy i zarabia mniej więcej
    pieniądze tego rzędu. Nie wiem, czy jest to dużo czy mało - ale wydaje
    mi się, że jak na polskie warunki, to stwierdzenie, że "zarabia nieźle"
    jest chyba usprawiedliwione. Zdaję sobie sprawę, że kto inny może mieć
    i 10x tyle.

    > Zgadzam sie za to z tym "4x tyle". Bo praca kontraktowa ma to do siebie
    > ze raz jest a raz jej nie ma i trzeba miec kaske na przezycie tego "nie ma".

    To jeszcze zależy trochę od charakteru. Są ludzie, którzy są na tyle
    dobrzy, że praca sama ich szuka - i jeżeli ktoś lubi odrobinę ryzyka,
    to może ewentualnie się zdecydować. W końcu nie jest tu mowa o dochodach
    rzędu kilkuset złotych :) pieniądze zarobione na takim kontrakcie dają
    jednak pewien "zapas bezpieczeństwa".

    Tym niemniej ja bym się nie zdecydował. Ja z mojej poprzedniej (właśnie
    takiej o jakiej była mowa: dobrej, ciekawej, _relatywnie_ dobrze płatnej
    - dla mnie wystarczająco) pracy w Polsce zrezygnowałem dopiero, gdy
    szef po raz któryś z rzędu poklepał mnie po główce mówiąc, że "nie
    martw się, jak Ci się nie uda, to zawsze możesz wrócić" :)

    Daniel