PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca stała vs. kontrakt za granicą › Re: Praca stała vs. kontrakt za granicą
    From: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca stała vs. kontrakt za granicą
    Date: Thu, 5 Aug 2004 10:32:00 +0200

    In article <cespii$k8i$1@atlantis.news.tpi.pl>, Alek wrote:
    > Wedlug Ciebie 5k+ to jest wysoka pensja dla managera projektu?
    > No chyba, ze mowisz o pieciu tysiacach funtow w Polsce, to sie zgodze,
    > ze przy takiej pensji nie warto myslec o zadnych kontraktach.

    Wiesz, to jeszcze zależy o jakich projektach mowa :). Mój kolega
    jest project managerem (ot, tak powiedzmy w porywach do 10 ludzi pod
    sobą) w polskim oddziale dużej, zachodniej firmy i zarabia mniej więcej
    pieniądze tego rzędu. Nie wiem, czy jest to dużo czy mało - ale wydaje
    mi się, że jak na polskie warunki, to stwierdzenie, że "zarabia nieźle"
    jest chyba usprawiedliwione. Zdaję sobie sprawę, że kto inny może mieć
    i 10x tyle.

    > Zgadzam sie za to z tym "4x tyle". Bo praca kontraktowa ma to do siebie
    > ze raz jest a raz jej nie ma i trzeba miec kaske na przezycie tego "nie ma".

    To jeszcze zależy trochę od charakteru. Są ludzie, którzy są na tyle
    dobrzy, że praca sama ich szuka - i jeżeli ktoś lubi odrobinę ryzyka,
    to może ewentualnie się zdecydować. W końcu nie jest tu mowa o dochodach
    rzędu kilkuset złotych :) pieniądze zarobione na takim kontrakcie dają
    jednak pewien "zapas bezpieczeństwa".

    Tym niemniej ja bym się nie zdecydował. Ja z mojej poprzedniej (właśnie
    takiej o jakiej była mowa: dobrej, ciekawej, _relatywnie_ dobrze płatnej
    - dla mnie wystarczająco) pracy w Polsce zrezygnowałem dopiero, gdy
    szef po raz któryś z rzędu poklepał mnie po główce mówiąc, że "nie
    martw się, jak Ci się nie uda, to zawsze możesz wrócić" :)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH