PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ważne pytanie

  • 1. Data: 2004-08-04 05:33:49
    Temat: Ważne pytanie
    Od: "Michal" <mvito{nospam}@gazeta.pl>

    W mojej "cudownej" firmie nie dostalem wlasnie drugiej kolejnej wyplaty. W
    jaki sposob moge powiadomic szefa ze odmawiam mu swiadczenia pracy do czasu
    stwierdzenia pieniedzy na moim koncie ?? Chodzi mi o to zeby w papierkach to
    wszystko ladnie wygladalo. Na jaki przepis mozna sie powolac ?? W
    regulaminie pracy ktory podpisalem mam wpisane ze pobory dostaje kazdego
    ostatniego dnia miesiaca.....

    z góry dzieki za pomoc

    Michal

  • 2. Data: 2004-08-04 07:50:35
    Temat: Re: Ważne pytanie
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > wszystko ladnie wygladalo. Na jaki przepis mozna sie powolac ?? W
    > regulaminie pracy ktory podpisalem mam wpisane ze pobory dostaje kazdego

    Z tego co wiem, to odmowa swiadczenia pracy z jakiegos powodu nazywana jest
    strajkiem. Strajk organizowac moga jedynie zwiazki zawodowe (chyba) a
    jednoosobowy strajk to to nie strajk tylko zwykla odmowa pracy. Nie
    przypuszczam aby KP definiowal taka sytuacje, jaka opisujesz i jesli
    przestaniesz pracowac to od reki wylatujesz dyscyplinarnie.
    Mozesz isc do sadu i wymagac wyplaty zaleglych wynagrodzen wraz z odsetkami;
    mozesz wezwac pip ktory nakaze pracodawcy wyplacic wynagrodzenia. Wiecej
    raczej zrobic nie mozesz (oczywiscie - zawsze mozesz sie zwolnic z przyczyn
    zalegania z wynagrodzeniem).

    Tomek

  • 3. Data: 2004-08-04 09:23:22
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <ceq4jr$piv$1@nemesis.news.tpi.pl>, chinol wrote:
    (..)

    Albo możesz się zwolnić bez wypowiedzenia, z winy pracodawcy (ciężkie
    naruszenie cośtam cośtam - stosowne paragrafy były tu chyba często
    przytaczane).
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 4. Data: 2004-08-04 11:23:16
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Michal; <cepsfv$m3t$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > wszystko ladnie wygladalo. Na jaki przepis mozna sie powolac ?? W
    > regulaminie pracy ktory podpisalem mam wpisane ze pobory dostaje kazdego

    1. Oceń możliwość trwałości tego stanu [braku wypłaty] i dalszych szans
    na pracę w w/w firmie;

    2. Sprawdź terminy [były na grupie, ale nie pamiętam], do kiedy możesz
    rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy;

    3. Zastanów się nad PiPem - sądowe wyciąganie zarobków trwa dłużej i nie
    zawsze kończy się sukcesem [tak samo zresztą jak z udziałem PiPu, ale
    tutaj nie wyczerpujesz wszystkich argumentów];

    4. Poszukaj pracy - w kontekście pkt. 1 i 2 - rozwiązuj umowę wtedy,
    kiedy już znajdziesz nowego pracodawcę lub dotychczasowa praca generuje
    koszty, a możliwość otrzymania zaległych wypłat/poprawy sytuacji zdaje
    się niemożliwa, albo bardzo odległa w czasie [rok, dwa].

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)