PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na etat, student

  • 1. Data: 2005-10-06 15:55:26
    Temat: Praca na etat, student
    Od: Grzesiek <...@...cc>

    Cześć,
    Przedstawię kwestię, następnie zadam pytanie. Skończyłem studia w tym
    roku (mgr inż), studiuję jeszcze drugi kierunek (dziennie). Poza tym
    pracuję w firmie na pełny etat na umowę na czas określony. Z pracodawcą
    umówiłem się na kwotę brutto. Pytanie - czy z powodu tego że jestem
    świeżo po studiach / studentem pracodawca mógłby płacić mniejsze podatki
    / zus itp. (co za tym idzie - więcej miałbym do ręki) ?

    pozdrawiam,

    Grzesiek

  • 2. Data: 2005-10-07 04:26:28
    Temat: Re: Praca na etat, student
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Grzesiek zapodał(-a):
> [...]
    > świeżo po studiach / studentem pracodawca mógłby płacić mniejsze podatki
    > / zus itp. (co za tym idzie - więcej miałbym do ręki) ?

    Jak jesteś studentem, do tego nie masz 26lat i pracujesz na umowę-zlecenie to
    może pracodawca nie płacić zusu - ale Ty pracujesz na etat...
    W sumie pracodawca może Ci dać jeszcze umowę zlecenie :>

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2005-11-03 17:40:54
    Od: Grzesiek <...@...cc>

    DooMiniK wrote:

    > Jak jesteś studentem, do tego nie masz 26lat i pracujesz na
    > umowę-zlecenie to
    > może pracodawca nie płacić zusu - ale Ty pracujesz na etat...
    > W sumie pracodawca może Ci dać jeszcze umowę zlecenie :>

    Przyszedł mi jeszcze taki pomysł do głowy, nie jestem przekonany czy
    wart realizacji, ale czy jest możliwe coś takiego:
    1. pracodawca płaci brutto, aktualnie odprowadzając ZUS
    2. jeśli założę własną działalność, korzystając z ulgi, to mogę opłacać
    zus ze swojej działalności (czyli mniejszy o kilkaset zl), tudzież inne
    składki ? Od pracodawcy pobierając kwotę nie pomniejszoną o zus ?

    pytanie przy okazji:
    czy jeśli zatrudnię się na umowę zlecenie w innej firmie, to muszę
    zgłaszać ten fakt aktualnemu pracodawcy (u którego jest umowa na stałe?)

    pozdrawiam,

    Grzesiek