PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w szkole - może ktoś wie

  • 1. Data: 2005-10-06 13:44:55
    Temat: praca w szkole - może ktoś wie
    Od: Adelajda <A...@w...pl>

    Witam,

    w najbliższym czasie mam rozpocząć pracę w szkole policealnej. Mam w
    związku z tym kilka pytań.

    Jaką umowę może (powinien) podpisać ze mną dyrektor jeśli wcześniej nie
    pracowałam w szkolnictwie: zlecenie czy o pracę? Czy ew. umowa zlecenie
    jest dopuszczalna?
    Jakie przepisy stosują się do zatrudniania nauczycieli (KP i KN czy
    tylko KN)?

    Skąd mogę ściągnąć program nauczania? Czy jest możliwość ściągnięcia za
    free, czy tylko odpłatnie??

    Jakie badania lekarskie muszę zrobić?? Jak to ma wyglądać?

    pozdrawiam
    A.

    PS. Piszę tu bo na pl.soc.edukacja jakoś tak cicho i pusto :)

  • 2. Data: 2005-10-06 14:01:15
    Temat: Re: praca w szkole - może ktoś wie
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Adelajda napisał(a):
> [...]
    > free, czy tylko odpłatnie??
    > Jakie badania lekarskie muszę zrobić?? Jak to ma wyglądać?
    No wiec jako ze ostatnio moja zona rozpoczela prace jako nauczycielka w
    szkole prywatnej, co co-nieco moge powiedziec;)
    Na umowe-o-prace bym nie liczyl - szkolom sie to nie oplaca. Zwlaszcza
    jesli juz jestes gdzies zatrudniona, to tym bardziej dostaniesz
    umowe-o-dzielo lub umowe-zlecenie. Ewentualnie jesli np masz status
    doktorantki i skladke zdrowotna masz juz oplacana. Jesli nie masz umowy
    o prace, to KN Cie nie obowiazuje. Zreszta - jak kiedys czytalem, to
    szkoly prywatne zazwyczaj nie zatrudniaja w oparciu o KN - wtedy nie
    musza placic np za wakacje.
    Jesli masz umowe-zlecenie lub umowe-o-dzielo, to pewnie dostaniesz
    stawke godzinowa i bedziesz miala placone za tyle ile przepracowalas
    (czyli np w grudniu jest mniej godzin ze wzgledu na swieta, to i
    mniejsza pensje dostaniesz).
    Programy nauczania, wymagania itp mozna sciagnac za friko z netu -
    strona MENiS + google.
    Co do badan lekarskich, to nie wiem. Ale jesli nie dostaniesz
    umowy-o-prace, to zadnych badan nie musisz robic. A jesli dostaniesz, to
    chyba szkola Cie skieruje na badania.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-10-06 14:15:39
    Od: Adelajda <A...@w...pl>

    Dzięki sereczne za info
    A.

  • 4. Data: 2005-10-06 19:13:34
    Od: " ja" <a...@N...gazeta.pl>

    Adelajda <A...@w...pl> napisał(a):

    > Dzięki sereczne za info
    > A.

    Jest wiele serwisów nauczycielskich - wystukaj w google.

  • 5. Data: 2005-10-06 19:25:40
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:di39m8$3ti$1@nemesis.news.tpi.pl Adelajda
    <A...@w...pl> pisze:

> [...]
    > jest dopuszczalna?
    > Jakie przepisy stosują się do zatrudniania nauczycieli (KP i KN czy
    To zależy od statusu szkoły. Zasady zatrudniania w szkołach wymienionych w
    art. 1 KN określa KN, a KP ma zastosowanie jedynie nie uregulowanych przez
    KP.
    W pozostałych może to być umowa o pracę na podsta. KP lub (najpewniej) jakaś
    forma umowy cywilno-prawnej.

    > Jakie badania lekarskie muszę zrobić?? Jak to ma wyglądać?
    O tym decyduje lekarz na podstawie charakteru wykonywanej pracy.

  • 6. Data: 2005-10-07 06:23:27
    Temat: Odp: praca w szkole - może ktoś wie
    Od: "kjuzik" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adelajda <A...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:di39m8$3ti$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > pozdrawiam
    > A.
    >
    > PS. Piszę tu bo na pl.soc.edukacja jakoś tak cicho i pusto :)

    musi cię zatrudnić na umowę o pracę inaczej się chyba nie da a ty nie
    powinnaś się zgodzić. Zatrudnienie jest najpierw na rok jeśli masz
    wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym (bez tego cię raczej nie
    zatrudnią) to pensja stazysty przez rok to około 850zł do 1000zł
    miesięcznie na rękę. Nauczycieli obowiązuje tylko i wyłącznie Karta
    Nauczyciela. Program nauczania zawsze się gdzieś znajdzie poza tym grono
    pedagogiczne na pewno Ci we wszystkim pomoże. Sam program nauczania to nic
    zobaczysz później ale nie zniechęcam :)
    Raczej żadnych badań lekarskich.

    powodzenia

  • 7. Data: 2005-10-07 06:25:37
    Od: "kjuzik" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > stawke godzinowa i bedziesz miala placone za tyle ile przepracowalas
    > (czyli np w grudniu jest mniej godzin ze wzgledu na swieta, to i

    i właśnie dlatego nie powinnaś się zgodzić na zlecenie czy dzieło

  • 8. Data: 2005-10-07 06:45:24
    Temat: Re: Odp: praca w szkole - może ktoś wie
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    kjuzik napisał(a):
    > musi cię zatrudnić na umowę o pracę inaczej się chyba nie da
    Da sie. Powtarzam - zona pracuje na umowe-o-dzielo. W prywatnej szkole
    sredniejw ktorej pracuje, 90% nauczycieli ma taka wlasnie umowe. Inni
    znajomi ktorzy pracuja w roznych szkolach prywatnych - srednich,
    policealnych, podyplomowych - wszedzie tak jest. Z tego co slyszalem,
    uczelnie prywatne tez tak zatrudniaja. Kiedys nawet czytalem artykul ze
    zwiazki zawodowe nauczycieli sie buntuja ze szkoly prywatne zatrudniaja
    nie na podstawie KN i ze najczesciej oferuja umowe-o-dzielo.
    > a ty nie powinnaś się zgodzić.
    A to czemu? Po pierwsze jesli sie nie zgodzi, na jej miejsce bedzie
    kilku innych chetnych ktorzy zgodza sie na umowe-o-dzielo. Po drugie -
    jesli ma juz gdzies etat lub w inny sposob ma oplacane skladki, to
    bardziej oplacalne bedzie umowa-o-dzielo - wiecej pieniazkow dostanie do
    reki.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2005-10-07 06:45:53
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2005 15:44:55 +0200, Adelajda napisał(a):

    > Jaką umowę może (powinien) podpisać ze mną dyrektor jeśli wcześniej nie
    > pracowałam w szkolnictwie: zlecenie czy o pracę? Czy ew. umowa zlecenie
    > jest dopuszczalna?

    Z tego co ostatnio słyszałem zmieniła się interpretacja (zgadza się:
    _interpretacja_) pojęć umowa o dzieło/zlecenie i sprawa wygląda tak, że
    zaleca się podpisywanie tych umów tylko przy współpracy jednorazowej a nie
    trwającej jakiś czas. I w tym przypadku umowa trwałaby jeden semestr lub
    rok akademicki i zgodnie z tą 'nową interpretacją' pracodawca powinien
    spisać umowę o pracę.
    Czy może ktoś to potwierdzić? Pewien nie jestem czy to nie jest jakaś
    polta;)
    Inna sprawa, że to jest raczej problem pracodawcy ;)

    Dawno w szkole nie pracowałem, ale dwa lata temu (hmmmm a może to było trzy
    lata temu?) miałem umowę o dzieło z taką szkołą policealną. Z punktu
    widzenia pracodawcy to rozwiązanie jest najtańsze (brak ZUSu, tylko 19%
    podatku dochodowego, czy jaki tam kto podatek płaci;)

    --
    Sebastian Rusek

  • 10. Data: 2005-10-07 07:59:03
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Sebastian Rusek" <z...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > polta;)
    > Inna sprawa, że to jest raczej problem pracodawcy ;)

    Z tego co wiem, to jesli umowa zawarta w ktorejs z tych form (zlecenie,
    dzielo) w praktyce ma cechy umowy o prace (stale lub wyznaczane przez
    pracodawce godziny pracy, zaleznosc sluzbowa itd.), to po pierwsze pracownik
    moze sądownie zażądac jej przeksztalcenia na umowe o prace, a po drugie
    kontrola skarbowa moze sie przyczepic unikania opodatkowania. W praktyce,
    nie widzialam, zeby kogos to dotknelo i powszechnie ucieka sie przed
    kosztami pracy w umowy cywilnoprawne.

    I.