PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ryczałt za paliwo?

  • 1. Data: 2005-10-06 16:08:26
    Temat: Ryczałt za paliwo?
    Od: "N.W." <n...@a...lodz.pl>

    Mieszkam w Lodzi. Mam dostać ryczałt za paliwo na 700 km. Jeżdżę niewielkim
    autkiem o pojemnosci silnika 1000 ccm. Jak to obliczyć ile to będzie w
    gotówce. Może nie zgadzać się na to i prosic o samochód na czas wyjazdów po
    mieście służbowy?
    Dzieki za podpowiedź
    W.

  • 2. Data: 2005-10-06 18:03:11
    Temat: Re: Ryczałt za paliwo?
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

    Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie prośba o służbowe autko oraz zakup
    benzyny na firmę. Nawet, jeśli zapłacisz za paliwo z własnej kieszeni
    pracodawca zwróci ci poniesione koszty (chyba, że uzna je za mocno
    "naciągane"). Problem w tym, że musisz to autko dostać.

    Po drugie stawki są następujące:
    za samochód osobowy. o poj. skokowej do 900 cm 3 - 0,4894 zł za 1 km
    za samochód osobowy o poj. skokowej pow. 900 cm 3 - 0,7846 zł za 1 km

    UWAGA! Dotyczy tylko jazd zamiejscowych!

    Podstawa prawna: rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 8 grudnia
    2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości oraz warunków
    ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej
    lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na
    obszarze kraju (Dz.U. z 2004 r. Nr 271, poz.2686).

    Wziąwszy pod uwagę ceny benzyny wybór jest jasny.

    M.

  • 3. Data: 2005-10-06 18:48:34
    Od: "N.W." <n...@a...lodz.pl>

    0,7846 x 700 km = 549.22
    ponieważ debil Balcerowicz swego czasu opodatkował wszystko wiec to jest mój
    dochód
    19% na prezesa NBP - komucha nieudacznika megalomana - niech mu ziemia lekką
    będzie
    wychodzi na czysto - on ma w dupie jeździ na masz koszt
    444.86 zl
    zakładajć że mój pali 8 l/100 km
    czyli spalę 8 x 7 = 56 litrów
    56 x 4,5 = 252 zl za paliwo
    444,86 - 252 = 192 zł
    rzeczywiści mało jak za intensywną eksploatację autka
    ale coż moge począć - firma się rozwija i chwilowo inwestuje w park
    maszynowy a nie w autka
    dzieki za wyjaśnienia
    PS. Co za debil obliczał taki normatyw - chyba ten co wozi własną zwiędłą
    dupę na koszt ludzi pracujących i i jest nie tylko seksualnym impotentem

  • 4. Data: 2005-10-06 20:24:13
    Od: "Maverick" <m...@g...pl>

    A gdyby podciągnąć to pod delegację? O ile się nie mylę to kasa za delegację
    nie liczy się jako dochód - ale nie jestem tego pewien do końca - niech ktoś
    potwierdzi lub zaprzeczy

    Pozdrawiam
    Maverick

  • 5. Data: 2005-10-09 18:31:41
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

    Hmm...

    Nie mam doświadczeń z ryczałtami. Wiem natomiast, że bardzo dobrym
    rozwiązaniem jest korzystanie z samochodu służbowego. Jeśli chodzi o
    delegacje, to na podstawie plecenia wyjazdu służbowego wypłaca się diety (21
    zł za dobę) oraz zwraca poniesone koszty (paliwo do samochodu służbowego,
    bilety kolejowe, lae tylko II klasy, koszty noclegu itp.) pomniejszone o
    wypłaconą zaliczkę. Kasa za delegację nie może być przychodem pracownika,
    ponieważ wszystkie rachunki są wystawiane na pracodawcę i stanowią jego
    koszt. Jedyną kategorią co do której mam wątpliwość to dieta, chociaż "na
    zdrowy rozum" jest to ryczałt na wyżywienie.

    Moja podpowiedź: generalnie lepiej rozliczać się z rachunków (faktycznie
    poniesinych wydatków) niż korzystać z ryczałtów. Na ryczałcie czasem można
    wyjść na plus, ale trzeba dużo kombinować, a na rozliczeniu wydatków na
    pewno się nie straci.

    M.