PracaGrupypl.praca.dyskusje › Poszukuje osoby która napisze do US

  • 1. Data: 2005-01-15 19:49:13
    Temat: Poszukuje osoby która napisze do US
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Poszukuję kogoś, najlepiej chyba ktoś kto ma jakiś etat i jakieś podatki
    płaci, kto napisze do Urzędu Skarbowego właściwego dla miejsca swojego
    zamieszkania pismo następującej treści:

    "Zwracam się z zapytaniem, jak obliczyć podatek dochodowy od osób fizycznych
    od kwot zarobionych na podstawie umowy o pracę u pracodawcy zagranicznego.
    Jestem osobą nie prowadzącą działalności gospodarczej. Aktualnie jestem
    zatrudniony na terenie Polski. Słyszałem, że dla obywateli z Polski jest
    praca na statkach handlowych pływających po całym świecie. Nawiązałem
    kontakt z agencją pośrednicząca w zatrudnianiu marynarzy z siedzibą w
    Szwajcarii, gdzie uzyskałem informację, że jest izraelska firma, która ma
    swoje biuro w Londynie, która zatrudnia polskich marynarzy na statkach
    handlowych pod banderą Liberii.
    Zarobki dla marynarzy z Polski kształtują się w granicach 1200-1500 dolarów
    amerykańskich.
    Kontrakt, czyli umowa o pracę podpisywana jest w Szwajcarii z upoważnienia
    izraelskiej firmy z siedzibą w Londynie.
    Bardzo proszę o odpowiedź jak rozliczyć ewentualne dochody od takiego
    pracodawcy, ponieważ dostępne na rynku poradniki nie uwzględniają takiej
    sytuacji"

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 2. Data: 2005-01-15 20:03:37
    Temat: Re: Poszukuje osoby która napisze do US
    Od: quirky <q...@W...pl>

    > Poszukuję kogoś, najlepiej chyba ktoś kto ma jakiś etat i jakieś podatki
    > płaci, kto napisze do Urzędu Skarbowego właściwego dla miejsca swojego
> [...]

    a sam nie mozesz napisac????? Dlaczego?
    pozd
    quirky

  • 3. Data: 2005-01-15 21:10:28
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "quirky" <q...@W...pl> napisał w wiadomości

    > a sam nie mozesz napisac????? Dlaczego?

    wywodzę się ze środowiska marynarzy;
    aha, jeszcze jedno... to raczej powinna byś osoba która zamieszkuje w
    województwie innym niż zach-pomorskie, pomorskie i war-mazurskie, najlepiej
    z południowo-wschodniej Polski.

  • 4. Data: 2005-01-15 21:41:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    ięknego dnia Sat, 15 Jan 2005 19:49:13 GMT, "Krzysztof 'kw1618' z
    Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> zakodował:

    >Bardzo proszę o odpowiedź jak rozliczyć ewentualne dochody od takiego
    >pracodawcy, ponieważ dostępne na rynku poradniki nie uwzględniają takiej
    >sytuacji"

    Nie licz na to, że dostaniesz odpowiedź.
    Zapytanie do US wyślij sam. Tylko musi ono zawierać Twoją
    interpretację przepisów. US ma na odpowiedź AFAIR 3 miesiące - jeżeli
    nie odpowie, to uznaje się, że Twoja interpretacja była prawidłowa
    (ale Twoja i tylko dla Ciebie - więc zapytanie musi być opatrzone
    Twoim numerem NIP i zadane przez Ciebie - bo to, że jakiś US komuś
    innemu zinterpretuje przepisy inaczej nie jest dla Ciebie wykładnią
    ani dupokrytką).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-01-15 21:55:58
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

> [...]
    > Twoim numerem NIP i zadane przez Ciebie - bo to, że jakiś US komuś
    > innemu zinterpretuje przepisy inaczej nie jest dla Ciebie wykładnią

    Tak, jestem świadom, że odp. będzie wykładnią dla mnie. Mając taką odpowiedź
    dla kogokolwiek będę zachęcał zainteresowanych, aby napisali takie pismo do
    swojego urzędu skarbowego.
    Owszem, czas na odp. jest długi bo podobno powstał jakis zespół
    koordynacyjny, aby różne US z przeciwległych krańców PL nie udzieliły
    skrajnie różnych odpowiedzi.

  • 6. Data: 2005-01-20 02:49:19
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <ZseGd.1826$yh1.1214@news.chello.at>, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    (..)

    Jak już Ci inni napisali, US nie odpowiada na takie pytania. Schemat
    jest nieco inny - składasz pismo w którym dokładnie opisujesz sytuację,
    podajesz swoją interpretację przepisów i prosisz o jej potwierdzenie lub
    wskazanie ewentualnych nieprawidłowości.

    Najczęściej jest to kwestia powołania się na pierwsze artykuły ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych oraz stosowną konwencję o unikaniu
    podwójnego opodatkowania. Przy odrobinie pomyślunku nie jest to jakaś
    czarna magia - największy problem to z reguły zdobycie aktualnego tekstu
    ujednoliconego UOPD :)

    (Właśnie, nie ma ktoś? Bo niedługo znowu będę musiał złożyć papierek
    w US, a ostatni jaki znalazłem to listopad 2004...)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 7. Data: 2005-01-20 10:25:01
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Daniel Rychcik; <s...@d...hell.org> :

    > (Właśnie, nie ma ktoś? Bo niedługo znowu będę musiał złożyć papierek
    > w US, a ostatni jaki znalazłem to listopad 2004...)

    Na www.sejm.gov.pl uaktualniają "z automatu" - wybierasz tekst źródłowy
    [czyli pierwsze opublikowanie] i on już jest uaktualniony.

    Flyer

  • 8. Data: 2005-01-20 15:30:54
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cso15p$1hf$1@nemesis.news.tpi.pl>, Flyer wrote:
    > Na www.sejm.gov.pl uaktualniają "z automatu" - wybierasz tekst źródłowy
    > [czyli pierwsze opublikowanie] i on już jest uaktualniony.

    Ooo dzięki! Ale to musieli niedawno wprowadzić, bo odkąd pamiętam, to
    w ISIPie były tylko teksty źródłowe...
    Daniel