PracaGrupypl.praca.dyskusje › Portal/Serwis o stawkach

  • 31. Data: 2007-10-30 22:33:59
    Temat: Re: Portal/Serwis o stawkach
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > Nie tyle idiotą, ile po prostu trudno jest dyrektora skontrolować
    > dokładnie, zwłaszcza że obszar, którym ten przykładowy dyrektor
    > zarządza, jest naprawdę duży. Do tego dyrektor idiotą nie jest i potrafi
    > swoje braki maskować.
    (...)
    > Ale tutaj z kolei przeginasz - przecież to, że np. dyrektor nie jest w
    > stanie zrozumieć jakiegoś zagadnienia technicznego, nie oznacza
    > automatycznie, że w ogóle się na niczym nie zna. To oczywiste, że jeśli
    > by się trafił kompletny analfabeta zawodowy, to długo by w żadnej firmie
    > miejsca nie zagrzał.

    Dyrektor zajmuje się zarządzaniem i to w wymiarze strategicznym a nie
    szczegółami technicznymi. Zadaniem dyrektora jest podejmowac decyzje w
    oparciu o wymierne dane.
    Jeżeli cos jest trudne do oceny, zatrudnia się konsultanta-specjalistę i
    zleca wykonanie analiz i prognoz. Nakłada się na to rachunek ekonomiczny i
    materiał do decyzji gotowy.
    Ważniejsze żeby dyrektor miał otwarty umysł, wiedzę ekonomiczną i z zakresu
    zarządzania ludźmi niż znał szczegóły techniczne bieżących spraw.

    > Powiem więcej: ja, będąc hipotetycznie właścicielem dużej firmy, nie
    > czuję się na siłach kontrolować wszystkie aspekty pracy we wszystkich
    > działach firmy zatrudniającej np. 1500 pracowników. Wolę już dać
    > dyrektorom wolną rękę i niech oni nawet kręcą sobie jakieś wałki.

    Nie ma "wolnej ręki". Dyreltorzy mają cele do osiągnięcia.Zazwyczaj jednak
    są to cele strategiczne i efekty bywają widoczne w okresach rocznych,
    półrocznych czy kwartalnych.
    przeciętny pracownik tego w ogóle nie dostrzega bo to inny poziom
    abstrakcji. To m.in. wyróznia dyrektorów że planują i realizują zadania w
    długich okresach czasu.
    Cel zdefiniowany jako "zwiększenie rocznych przychodów firmy/działu/pionu o
    20% trudno jest ocenić po miesiącu choćby miesiąc ten był bardzo dobry lub
    bardzo kiepski.
    Z punktu widzenia szeregowego pracownika efekty pracy dyrektora mogą byc w
    ogóle niewidoczne. Z puktu widzenia zarządu lub właścicieli - jak
    najbardziej, np firma po roku lub dwóch może sobie pozwolic na okreslone
    inwestycje lub wejście na nowe obszary rynku.
    Prywatne kontakty osób wysokiego szczebla zarządzania mogą skutkować np
    przynoszeniem do firmy intratnych zleceń lub kontraktów rządowych czy
    samorządowych, których załoga działu handlowego czy marketingu nie zdobędzie
    bo nie będzie miała odpowiednio wysokiego "wejścia".
    Biznes to zabawa czy "sport" kontaktowy i często największe wartości
    przynoszą osobiste kontakty wyniesione ze studiów, udziałów w rautach,
    "bywania" w ministerstwach.

    --
    Jackare

  • 32. Data: 2007-10-31 01:02:48
    Od: Ł <m...@g...com>

    > Przyklad - nawet w McDonald's
    > szefem danej nazwijmy to restauracji, musi byc jednostka posiadajaca
    > cechy managerskie, doswiadczenie w branzy, musi umiec ustawic
    > towarzystwo do pionu kiedy trzeba. Pozostali,oczym napisalem w
    > pierwszym mailu, poza oczywiscie nielicznymi wyjatkami, to sila robocza
    > wykonujaca "prace na tasmie".

    Cho w ogólno ci o rozwoju firmy mo esz mie racj , to nie podawaj
    McDonalda za przyk ad. Do otwarcia franszyzy McDonald's potrzebne s
    tylko pieni dze i raczej cz ciej s ysza em o finansowaniu ich od
    rodziców ni o wyj tkowych przedsi biorcach w nich. Jako w a ciciel
    masz gotowy system biznesowy, reklam z zewn trz i sta y dop yw
    klientów przywi zanych do marki. Trudno ci w a ciciela pewnie jest
    sta a rotacja kadr, pozyskiwanie nowych, ale czy Ty si dopatrujesz
    gwiazd-mened erów-zmiany? Jak kto popracuje rok, to wie, gdzie s
    miot y i ile si sma y frytki, i mo e to mówi ca y czas zmieniaj cym
    si podw adnym.

  • 33. Data: 2007-10-31 07:40:10
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

    > A to byś mogła rozwinąć...

    Mialam swego czasu troche kontaktu z bezdomnymi i dosc zaskakujacy byl
    wsrod nich odsetek bylych wlascicieli firm/kierownikow - nie byla to
    jakas niesamowita ilosc, ale tego typu ludzi zupelnie w tym srodowisku
    nie oczekiwalam. Typowa historia wygladala tak: szybkie dorobienie sie
    (choc nie jakiegos niesamowitego majatku) w partyzanckich czasach
    poczatku kapitalizmu, czesto poczynajac od handlu na bazarze, osobistego
    jezdzenia za granice po towar, potem jakas hurtownia itp., poczucie sie
    wielkim, otaczanie sie w swoim malym krolestewku samymi pochlebcami i
    lapczywa konsumpcja z braniem duzych kredytow wlacznie, po czym bledy w
    zarzadzaniu, utrata kontaktu z rzeczywistoscia/zmieniajacym sie rynkiem,
    upadek, likwidacja, licytacje, bycie porzuconym przez reprezentatywna
    zone i/lub kochanke, ktorym zalezalo na kasie oraz przez wszystkich
    innych z powodu braku wiezi miedzyludzkich nie opartych na pozycji
    zawodowo-finansowej, niemoznosc znalezienia innej pracy, rozpicie sie z
    powodu nie radzenia sobie z szokiem i rozpacza, ulica.

    To oczywiscie skrajne przypadki i zdarzyly sie dlatego, ze na wysokie
    stanowiska wymagajace nieco wiekszej inteligencji/ obycia/
    zdroworozsadkowej oceny sytuacji trafili ludzie calkowicie tych cech nie
    majacy i dosc przypadkowi, ktorzy gdzies u zarania kapitalizmu znalezli
    sie w odpowiednim czasie i odpowiednim miejscu, a potem sie juz jakos
    potoczylo. Zazwyczaj tez majac poczucie niezwyciezalnosci i potegi i nie
    przewidujac mozliwosci kleski nie poczynili prostych krokow
    zabezpieczajacych ich na wypadek takiej sytuacji, za to zadluzali sie po
    uszy na konsumpcje. W kazdym razie zdecydowanie byly to typy rodem z
    takiego polskiego piekielka zarzadzania, jakie Ty opisujesz w swoich
    postach.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 34. Data: 2007-10-31 10:13:37
    Od: aa <a...@a...pl>

    ? wrote:

> [...]
    > gwiazd-mened erów-zmiany? Jak kto popracuje rok, to wie, gdzie s
    > miot y i ile si sma y frytki, i mo e to mówi ca y czas zmieniaj cym

    Możesz skonfigurować sobie google? Bo się czytać nie da.