PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za dobry kandydat?

  • 1. Data: 2007-10-28 00:39:34
    Temat: Za dobry kandydat?
    Od: m...@g...com

    Witam,

    jestem w trakcie rekrutacji na stanowisko x w firmie y. Po kilku
    etapach rekrutacji pracodawca jest jak najbardziej zainteresowany, ale
    mam wrazenie, ze troche boi sie, ze po jakims czasie odejde. Ja szukam
    stabilizacji i dlugiej wspolpracy. Czyzbym byl "za dobry" na to
    stanowisko? Czy to daje przewage przy negocjacjach warunkow, czy moze
    lepiej tego nie wykorzystywac (bo sie przestraszy i tym bardziej nie
    zatrudni)? Spotkaliscie sie z podobnymi sytaucjami?

    Pozdr - morda.

  • 2. Data: 2007-10-28 03:34:06
    Temat: Re: Za dobry kandydat?
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    m...@g...com wrote:
    > Spotkaliscie sie z podobnymi sytaucjami?

    To zalezy na jakie stanowisko aplikujesz:

    Wariant 1: skonczyles SGH, masz 5 lat doswiadczenia z czego 2 ostatnie
    dla miedzynarodowej firmy consultingowej w dziale audytu, ale szukasz
    innej pracy bo uwazasz ze tamci za malo placa. Aplikujesz do firmy
    Ziutek Szmatko i Syn, na stanowisko ksiegowego.

    Wariant 1a: masz 15 lat doswiadczenia w kierowaniu ludzmi w dziale IT,
    znasz zaawansowane technologie, jestes certyfikowany. Firma w ktorej
    ostatnio pracowales zwinela manatki, ty zostales na lodzie. By nie
    umrzec z glodu aplikujesz do firmy ktora szuka informatyka a pracuje w
    niej 50 osob. Szef firmy zdaje sobie sprawe, ze chociaz przyparty jestes
    do muru (smierc glodowa), starasz sie o to stowisko, ale traktujesz ja
    jako trampoline, bo predzej rozum Ci odejmie niz zgodzisz sie pozostac w
    firmie w ktorej najwiekszym wyzwaniem bedzie przeinstalowac Windowsa.

    Wniosek: Marne szanse. Pracodawca bedzie w stanie znalesc czlowieka o co
    prawada mniejszym doswiadczeniu i umiejetnosciach, ale dla ktorego praca
    w firmie bedzie wyzwaniem a nie odskocznia.

    Wariant 2:
    Biuro ksiegowe szuka osoby do wklepywania faktur do systemu i podstawami
    znajomosci. Aplikujesz ty, dyplomowany ksiegowy, 5 lat doswiadczen, etc.
    Wniosek: Marne szanse. Znajedzie sie osoba tansza, mniej grymaszaca,
    ktoej szybko sie to nie znudzi (bedzie sie uczyla).

    Wariant 3:
    Firma szuka osoby na stanowisko Kierownika Projektow do wspolpracy z
    klientami zewnetrznymi. Wymagaja znajomosci metodologii PMI i jezyka
    angielskiego. Ty nasz jezyk angielski i niemiecki, jestes PMP a na
    dodatek znasz standardy Prince2 oraz masz 2x wiecej lat doswiadczenia
    niz oczekiwane.

    Wniosek: Jestes przekwalifikowany, ale stanowisz doskonaly material dla
    pracodawcy.

    Wiec jak napisalem w pierwszym zdaniu, wszystko zalezy :)

    Jacek

  • 3. Data: 2007-10-28 14:34:03
    Od: " " <l...@g...pl>

> [...]
    > lepiej tego nie wykorzystywac (bo sie przestraszy i tym bardziej nie
    > zatrudni)? Spotkaliscie sie z podobnymi sytaucjami?

    Cześć
    Jak najbardziej zdarzają się sytuacje kiedy pracodawca mówi Ci że masz zbyt
    wysokie kwalifikacje i nie zatrudnia Cię. Znam to z autopsji.
    Ale rozmowa kwalifikacyjna jest po to żeby z pracodawcą wszystko sobie
    wyjaśnić. Zazwyczaj zapyta on wtedy czy nie czujesz się że jesteś za dobry do
    tej pracy. Musisz wtedy go zapewnić że jesteś dobry, ale twoim zdaniem nie za
    dobry do tej firmy i że interesuje Cię konkretnie ta firma - nie żadna inna,
    i że liczysz na wieloletnią współpracę, gdyż warunki i forma pracy Ci
    odpowiadają itd.
    Pozdro.

  • 4. Data: 2007-10-28 22:46:49
    Od: m...@g...com

    On 28 Pa , 14:34, " " <l...@g...pl> wrote:
    > Cze
    > Jak najbardziej zdarzaj si sytuacje kiedy pracodawca mówi Ci e masz zbyt
    > wysokie kwalifikacje i nie zatrudnia Ci . Znam to z autopsji.
    > Ale rozmowa kwalifikacyjna jest po to eby z pracodawc wszystko sobie
    > wyja ni . Zazwyczaj zapyta on wtedy czy nie czujesz si e jeste za dobry do
    > tej pracy. Musisz wtedy go zapewni e jeste dobry, ale twoim zdaniem nie za
    > dobry do tej firmy i e interesuje Ci konkretnie ta firma - nie adna inna,
    > i e liczysz na wieloletni wspó prac , gdy warunki i forma pracy Ci
> [...]

    Czyli raczej to nie jest dobra sytuacja na to zeby cos wiecej
    wynegocjowac, a raczej trzeba ich prosic zeby sie zgodzili?
    Dzieki za odpowiedzi.

    Pozdr - morda.

  • 5. Data: 2007-10-29 09:56:24
    Od: " " <l...@g...pl>

    > Czyli raczej to nie jest dobra sytuacja na to zeby cos wiecej
    > wynegocjowac, a raczej trzeba ich prosic zeby sie zgodzili?
    > Dzieki za odpowiedzi.

    To już w każdym przypadku należy rozpatrywać indywidualnie. Ile firm tylu
    rekruterów i tyle różnych podejść. Podstawowe pytanie to:
    1) Czy pracodawca się boi że będziesz za dobry i odejdziesz bo nie będziesz
    się rozwijał
    2) Czy też boi się że jesteś za dobry i w związku z tym będziesz chciał za
    dużo kasy.

    W przypadku 1 zastanów się nad odpuszczeniem negocjacji na rozmowie
    kwalifikacyjnej. Jeżeli wiesz ile mniej więcej wyciągają w tej firmie inni i
    taka kwota ci odpowiada, to udowodnij przez 3 miesiące że jesteś dobry i
    potem renegocjuj warunki (w dalszym ciągu zapewniając że ta praca ci
    odpowiada i że nie odejdziesz).

    To tylko takie moje dywagacje... Ja bym tak zrobił i zresztą tak zrobiłem.
    Ale wcale nie mówię że tak ci radzę :-)

  • 6. Data: 2007-10-29 17:09:37
    Od: "forest; " <g...@w...pl>

[...]

    tak na logikę, na tzw. chłopski rozum to masz rację, niestety rynek pracy w
    Polsce "normalny" jeszcze nie jest, ale w porównaniu z tym co było dwa lata
    temu, chyba powoli idzie ku lepszemu;

    ostatnio w internecie znalazłem ogłoszenie, firma poszukiwała osoby do
    wklepywania najprostszych dokumentów do Płatnika; wyszczególniona została
    długa lista wymagań odnośnie kandydata : od biegłej znajomości ustawy o
    systemie ubezpieczeń społecznych i Płatnika, do umiejętności pracy w grupie i
    w stresie;

    tego typu ogłoszenia od czasu do czasu jeszcze się pojawiają, dwa lata temu
    tego typu ogłoszeń było zdecydowanie więcej;

    pozdrawiam;

  • 7. Data: 2007-10-29 18:16:14
    Od: m...@g...com

    On 29 Pa , 09:56, " " <l...@g...pl> wrote:

> [...]
    > si rozwija
    > 2) Czy te boi si e jeste za dobry i w zwi zku z tym b dziesz chcia za
    > du o kasy.
    >
    > W przypadku 1 zastanów si nad odpuszczeniem negocjacji na rozmowie
    > kwalifikacyjnej. Je eli wiesz ile mniej wi cej wyci gaj w tej firmie inni i
    > taka kwota ci odpowiada, to udowodnij przez 3 miesi ce e jeste dobry i
    > potem renegocjuj warunki (w dalszym ci gu zapewniaj c e ta praca ci
    > odpowiada i e nie odejdziesz).
    >
    > To tylko takie moje dywagacje... Ja bym tak zrobi i zreszt tak zrobi em.

    Mysle ze to jest opcja 1. I ja tez mialem plan zrobic tak jak ty, ale
    bylem ciekawy co inni na to.

    Pozdr - morda.

  • 8. Data: 2007-10-29 20:03:12
    Od: "Maciej Laskowski" <m...@o...pl>

> [...]
    > Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    >Mysle ze to jest opcja 1. I ja tez mialem plan zrobic tak jak ty, ale

    No nie wiem. Skoru juz tera pracodawca uwaza ze jestes za dobry, to godzenie
    sie
    na nizsza pensje i udowadnianie ze jestes jeszcze lepszy moze byc
    rozczarowujace.
    Tzn oczywiscie nie zwolni Cie :-), ale powie ze u nich tyle sie zarabia i
    nie moze
    dac wiecej.
    Maciek
    -----------
    http://wybierzsukces.com.pl

  • 9. Data: 2007-10-31 07:47:35
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sat, 27 Oct 2007 23:34:06 -0400, Jasek wrote:

> [...]
    > Wniosek: Marne szanse. Znajedzie sie osoba tansza, mniej grymaszaca,
    > ktoej szybko sie to nie znudzi (bedzie sie uczyla).

    Ciekawostka:
    Pewien znany operator telekomunikacyjny robił testy psychologiczne do
    pracy na ich infolinii. Poszedł kumpel i nie zakwalifikował się, ale z
    racji tej że koniec końców poszedł do pracy w w/w firmie (na stanowisku
    technicznym) to dowiedział się dlaczego się nie zakwalifikował. Otórz z
    testów wynikło że jest zbyt inteligentny i osoby jego pokroju po pewnym
    czasie ogarnia irytacja i znając swoje możliwości zaczynają szukac
    lepszego stanowiska pracy.

    --
    futszaK
    0601061867