PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: informatyk medyczny ?

  • 1. Data: 2005-05-06 15:02:51
    Temat: Re: informatyk medyczny ?
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Marcin Burda napisał(a):

    > Jakie sa zarobki w Polsce informatykow medycznych i jakie sa szanse na
    > znalezienie pracy w tym zawodzie ?

    a co to właściwie jest, ten IT medyczny?
    Poważnie pytam.

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 2. Data: 2005-05-06 19:22:26
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    > a co to właściwie jest, ten IT medyczny?
    > Poważnie pytam.

    umie lepiej od lekarza odczytac wykres z EKG :), wymienic kosteczki w dloni
    itp
    ja mialem cos takiego na przedmiocie "informatyka w medycynie", ktora
    przerodzila sie podobno w osobna specjalnosc

  • 3. Data: 2005-05-07 09:57:39
    Od: "tk" <k...@o...net.pl>

    Użytkownik "..." <...@k...tam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ja mialem cos takiego na przedmiocie "informatyka w medycynie", ktora
    > przerodzila sie podobno w osobna specjalnosc

    Ostatnio mozna zauwazyc powstawanie nowych specjalizacji wlasnie m.in
    INFORMATYKA W MEDYCYNIE. Przesledzilem grafik zajec takiej specjalizacji i
    trudno powiedziec tak jednoznacznie gdzie taka osoba znajduje zatrudnienie.
    Oprocz typowych przedmiotow informatycznych sa m.in biologia, chemia,
    genetyka, wirusologia. Mysle ze chodzi to o wyksztalcenie osob ktore beda
    mialy wiedze na temat medycyny i informatyki a praca??? hm.. w duzych
    osrodkach (szpitalach).

    -------------------
    tk

  • 4. Data: 2005-05-07 10:46:10
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    > Ostatnio mozna zauwazyc powstawanie nowych specjalizacji wlasnie m.in
    > INFORMATYKA W MEDYCYNIE.

    dla tych uczelni co zaczely OSTATNIO tworzyc takie specjalnosci to
    rzeczywiscie absolwenci moga miec problem jak skoncza,
    ale sa /jest uczelnia gdzie tacy informatycy pewnie juz pisza magisterke i
    ci pierwsi moga znalezc fuche

  • 5. Data: 2005-05-07 10:49:17
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "tk" <k...@o...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyksztalcenie osob ktore beda mialy wiedze na temat medycyny i informatyki
    > a praca??? hm.. w duzych osrodkach (szpitalach).

    W osrodkach badawczych. do badan genetycznych i innych medycznych powstaje
    dzis zaawansowany software i poszukiwani sa informatycy, ktorzy poza
    zdolnosciami programistycznymi wiedza, o co chodzi. Niestety w warunkach
    polskich jest to "produkcja towaru eksportowego", bo polskie osrodki
    badawcze nie wchlona takich absolwentow. Za to np. w Stanach dobrych przyjma
    z otwartymi ramionami.

    I.

  • 6. Data: 2005-05-08 09:17:45
    Od: Michał <m...@s...net>

    Immona wrote:
> [...]
    > polskich jest to "produkcja towaru eksportowego", bo polskie osrodki
    > badawcze nie wchlona takich absolwentow. Za to np. w Stanach dobrych przyjma

    ale to się nazywa "bioinformatyka" raczej, nie?

    --
    mgl

  • 7. Data: 2005-05-08 13:05:33
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@s...net> napisał w wiadomości

    > ale to się nazywa "bioinformatyka" raczej, nie?

    Nazywac to sie moze roznie :) na naszej wroclawskiej Polibudzie jak w
    zamierzchlych czasach zamieniono nazwe kierunku z bodajze "automatyka" na
    "cybernetyka", to ilosc kandydatow na miejsce podskoczyla wielokrotnie :)

    Zreszta, moze chodzic nie o zaawansowane badania, a o zwykly soft dla
    medycyny. Coraz wiecej bedzie tego potrzebne. Moj kumpel z Medycznej zrobil
    jeszcze na studiach oprogramowanie dla lekarzy tej specjalizacji, jakiej sam
    sie uczyl - we wspolpracy z informatykiem, ale przede wszystkim wiedzial,
    jakie dane potrzebuja przechowywac lekarze tej specjalnosci i jak wyglada
    wygodny dostep do nich w warunkach gabinetu lekarskiego - "czysty"
    informatyk nie bylby za nic w stanie tego samodzielnie wymyslic i
    zaprojektowac. Wzial te nisze rynkowa szturmem, a to bogata nisza - nie
    mowie jaka, zeby nie nasylac konkurencji, ale zdominowana przez prywatne
    gabinety. Podejrzewam, ze mnostwo specjalizacji, zwlaszcza w Polsce, nie ma
    jeszcze softu dla siebie, a zagraniczne rozwiazania sa dla nich trudno
    dostepne i nie dopasowane np. do drukowania recept wedlug polskich wymogow.

    I.

  • 8. Data: 2005-05-08 15:28:58
    Od: Michał <m...@s...net>

    Immona wrote:

    > Nazywac to sie moze roznie :) na naszej wroclawskiej Polibudzie jak w
    > zamierzchlych czasach zamieniono nazwe kierunku z bodajze "automatyka" na
    > "cybernetyka", to ilosc kandydatow na miejsce podskoczyla wielokrotnie :)

    Jeśli chodzi o bioinformatykę to szczerze mówiąc nie wiem, gdzie u nas
    można się tego rzetelnie uczyć w ramach studiów (na pewno jest taki kurs
    w PJWSTK, ale jest go chyba sztuk-wyraźnie-jeden). Z drugiej strony
    solidne podstawy z analizy statystycznej, metod automatycznego
    pozyskiwania wiedzy (data mining) + odrobina wiedzy o gene expression
    analysis i można śmiało karierę robić. Pytanie tylko, ile jest takich
    wakatów w Polsce, a przede wszystkim: ile z nich jest w sektorze prywatnym.

    btw, Immona, czy ja Ci mogę zadać pytanie osobistej natury?;) czytujesz
    może Forbes'a?

> [...]
    > dostepne i nie dopasowane np. do drukowania recept wedlug polskich wymogow.

    A to się zgadza - sektor medyczny jest znacznie mniej "oblężony"
    rozwiązaniami IT niż np. nie biedniejszy sektor usług prawnych.

    miłej niedzieli,
    --
    mgl

  • 9. Data: 2005-05-08 19:36:25
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    > analysis i można śmiało karierę robić. Pytanie tylko, ile jest takich
    > wakatów w Polsce, a przede wszystkim: ile z nich jest w sektorze

    Niewiele, niewiele. Panstwo polskie powinno pobierac zwrot kosztow studiow
    od absolwentow takich kierunkow, jesli zaraz po studiach pojada za granice i
    beda placic podatki z zarobkow z tej wiedzy obcemu panstwu. Panstwa
    afrykanskie tak robia i my tez nie powinnismy sie wstydzic. Dochody dla
    panstwa z takiego rozwiazania moglyby byc calkiem znaczace.

    > btw, Immona, czy ja Ci mogę zadać pytanie osobistej natury?;) czytujesz
    > może Forbes'a?

    Nie. A co?

    > A to się zgadza - sektor medyczny jest znacznie mniej "oblężony"
    > rozwiązaniami IT niż np. nie biedniejszy sektor usług prawnych.

    A to dlatego, ze prawnicy sa mniej rozczlonkowani - duze dzialy, napisze sie
    raz i jest, plus aktualizacje. Wsrod lekarzy jest masa specjalnosci i kazda
    ma inne potrzeby, sa to mniejsze rynki, do tego bardziej hermetyczne dla
    osob nie zwiazanych z medycyna niz rynek prawniczy dla osob nie zwiazanych z
    prawem. Prawnik potrzebuje zbioru przepisow, orzeczen sadow, komentarzy i
    mozliwosci latwego znajdywania w tym wszystkim potrzebnych informacji. A
    czego potrzebuje np. kardiolog? Nie mam pojecia, jakie by mialy byc pola w
    bazie danych :)

    Wiem, ze popadam w tryb czatu :) ale widzialam raz na zywo aktualizacje
    niekomputerowej prawniczej bazie danych. Taka wielka ksiega w jednym kawalku
    zawierajaca cale prawo niemieckie. Naprawde olbrzymia ksiega z wymiennymi
    stronami. Aktualizacja nadchodzi w postaci kartek, ktore trzeba podmienic
    lub dodac i instrukcji, co gdzie - tez mnostwa, czasem trzeba wymienic jedna
    kartke w jakims miejscu, nie rozsypujac calosci. Jak bylam w niemieckim UVB,
    to te cale dwa tygodnie co tam bylam, siedziala tam praktykantka i
    wymieniala mozolnie te kartki, szesc godzin dziennie. Komputery to jednak
    wspaniala rzecz.

    I.

  • 10. Data: 2005-05-08 20:09:54
    Od: WL <n...@m...com>

    Immona wrote:

> [...]
    > polskich jest to "produkcja towaru eksportowego", bo polskie osrodki
    > badawcze nie wchlona takich absolwentow. Za to np. w Stanach dobrych przyjma

    Czyli chodzi raczej o biologie obliczeniowa (bioinformatyka to raczej
    informatyka dla biologow,genetykow,biochemikow - nauka o wykorzystaniu
    narzedzi informatycznych dla tych dziedzin). Specjalisci z zakresu
    biologii obliczeniowej maja szanse pracowac w Polsce, aczkolwiek jasne
    jest ze w krajach bardziej zamoznych maja na to wieksze szanse ;-)

    WL