PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ponownie ta sama oferta pracy - jak zareagować?

  • 1. Data: 2002-01-03 17:25:27
    Temat: Ponownie ta sama oferta pracy - jak zareagować?
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    Od ok. połtora miesiąca szukam stałej pracy. W tym czasie zdążyłem rozesłać
    ok. 20 podań, w tym kilka w odpowiedzi na oferty, które naprawde mi odpowi
    adały zarówno zakresem tego, co firma oferowała, jak i tego, co wymagała. Na
    rzadną z tych ofert nie dostałem odpowiedzi. Tymczasem dziś, po mniej więcej
    miesiącu od ukazania się tych ogłoszeń, znalazłem je na portalu jobpilot p
    onownie, z datą po 1 stycznia. Jak w takiej sytuacji powiniennem się zacho
    wać: zadzwonic do tych firm informując, że podanie juz wcześniej przysłałem,
    czy też przysłac je ponownie udając, że wcześniej tego ogłoszenia nie widz
    iałem? czy takie przypadki zdarzają się często? O czym to ma świadczyć?

    Jakub

  • 2. Data: 2002-01-03 18:52:38
    Temat: Re: Ponownie ta sama oferta pracy - jak zareagować?
    Od: krislob <k...@w...pl>

    po prostu nie znalezli nikogo odpowiedniego (95 %) albo nie doszly do
    nich te listy, lub je z gory wyrzucili (5 %). Tak, dosyc czesto sa
    ponawiane oferty.

    krzych

  • 3. Data: 2002-01-03 21:13:24
    Od: "Lesher" <lesher@NO^%$5SPAMskrzynka.pl>

    "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > iałem? czy takie przypadki zdarzają się często? O czym to ma świadczyć?

    Też miałem kiedyś coś takiego z jobpilotem. Zasadniczo rekrutację
    przeprowadzała inna agencja, w jobpilocie pojawiło się tylko ogłoszenie. Po
    miesiącu pojawiło się ponownie to samo ogłoszenie. Zadzwoniłem do
    "zasadniczej" agencji i zacząłem się dopytywać, czy aby na pewno dostali
    moje cv (wysyłałem mailem, więc pomyślałem że coś sknociłem). Kobieta wielce
    zdziwiona odpowiedziała że rekrutacja jest w toku i "przesłuchuje" właśnie
    kandydatów. Nie miała pojęcia skąd wzięło sie powtórne ogłoszenie - wcale go
    nie zamawiali.

    Pozdrowienia
    Lesher

  • 4. Data: 2002-01-04 08:37:14
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a1249i$392$1@news.tpi.pl...
    <ciach>

    Spamuj drani do skutku.
    /p

    --
    p...@o...kosciol.com.pl
    Prawdziwy programista wiesza sie

  • 5. Data: 2002-01-04 16:02:31
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.pl>

    Stało się to Thu, 3 Jan 2002 22:13:24 +0100, gdy "Lesher"
    <lesher@NO^%$5SPAMskrzynka.pl> napisał:

> [...]
    >kandydatów. Nie miała pojęcia skąd wzięło sie powtórne ogłoszenie - wcale go

    Zdarza się jednak bardzo często w przypadku agencji doradztwa
    personalnego, że co kilka miesięcy poszukuje się ludzi na stanowiska
    bliźniacze (typu: 'przedstawiciel handlowy dużej firmy komputerowej w
    Krakowie') i wtedy powtórne wykorzystanie tych samych ogłoszeń jest jak
    najbardziej na miejscu.

    A jak wtedy postąpić? To zależy. Jeśli firma żąda zgłoszenia
    'standardowego' np. przez wypełnienie aplikacji na WWW, to dane i tak są
    przechowywane centralnie, powtórne wysyłanie niewiele da. Często zdarza
    się jednak, że firma chce przesyłania CV do konkretnego konsultanta,
    który zajmuje się daną rekrutacją. Wtedy warto wysłać CV ponownie, bo -
    sad but true - o starych rzadko pamiętają.

    pzdr
    Robert

    --
    Robert Drózd <r...@s...waw.pl>
    Yesomaniacy wszyskich krajów kupujcie Magnification!

  • 6. Data: 2002-01-05 20:01:32
    Od: "macso" <p...@a...pl>

> [...]
    > iałem? czy takie przypadki zdarzają się często? O czym to ma świadczyć?

    20 podań to trzeba dziennie pisać, wtedy ma to jakieś szanse.
    a tymi internetowymi wyszukiwarkami się nie przejmuj, oni często
    z własnej inicjatywy szukają ludzi, ot żeby sobie bazę danych
    powiększyć.

    macso

  • 7. Data: 2002-01-07 07:19:57
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    [ciach]
> [...]
    > a tymi internetowymi wyszukiwarkami się nie przejmuj, oni często
    > z własnej inicjatywy szukają ludzi, ot żeby sobie bazę danych

    Owszem, mozna odpowiadac na wszystkie oferty i udawać, że za każdym razem
    spełnia się wszystkie oczekiwania. Ale to właśnie IMHO z tego powodu
    pracodawcy coraz bardziej wydziwiają z prezentowanymi wymaganiami tak, że
    trudno się połapać, co tak naprawdę wymagają. Po co nakręcać spiralę. Jak
    mnie oferta interesuje i wiem, że mam szanse spełnić wymagania - odpowiadam;
    jeśli nie - daję sobie spokój.