PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak walczyc z mobbingiem ?

  • 1. Data: 2002-01-03 13:27:14
    Temat: Jak walczyc z mobbingiem ?
    Od: "Jurek\"goral\"" <p...@g...pl>

    Co to jest mobbing?
    W jednym z hipermarketów na Śląsku grupa pracowników chciała założyć związek
    zawodowy. Zebrali 16 podpisów grupy inicjatywnej i już miano go
    zarejestrować, gdy nagle każdego z inicjatorów zaczęto wzywać do dyrekcji.
    Dyrektor rozmawiał z nimi w ten sposób: - możemy jeszcze dzisiaj
    przeprowadzić reorganizację, zlikwidować pewne stanowiska, wtedy nawet
    pracownicy z umowami stałymi mogą stracić pracę.

    Jest to klasyczny przejaw mobbingu czyli używania słów i zachowań godzących
    w godność człowieka i jego podstawowe prawa. Jest on szczególnie nasilony w
    sytuacji wysokiego bezrobocia, kiedy pracodawca może dyktować warunki i
    traktować pracowników jak "mięso armatnie". W sytuacji coraz bardziej
    narastającej konkurencji, wiele firm dąży do ograniczenia kosztów pracy do
    minimum - ich celem jest płacić mało, ograniczać wszelkie zabezpieczenia
    socjalne i wymagać jak najwięcej.

    >Panie Jerzy!
    >Prosze mi opisac dokladnie to cholerne zjawisko, jak pan umie najlepiej z
    >podaniem nazwisk, sieci marketu etc...puscimy to na caly swiat w prasie
    >zwiazkowej wielu narodow...Prosze o szybkosc.
    >RomanK

    Taki list dostem od jednego z Kolegow z Ameryki ,moze sprobujemy zrobic taki
    zbiorowy material o mobbingu .Jesli macie ochote to bardzo prosze o
    nadsylanie na priva takich przypadkow .Moze interwencja zwiazkow zawodowych
    z innych krajow pozwoli poskromic tych naszych z Megasamow jak "Carrefour" i
    inni .
    Pozdrawiam i czekam na listy
    Jurek'goral"

  • 2. Data: 2002-01-03 19:36:54
    Temat: Re: Jak walczyc z mobbingiem ?
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Jurek"goral"" <p...@g...pl> napisał

    :
    : Jest to klasyczny przejaw mobbingu czyli używania słów i zachowań
    godzących
    : w godność człowieka i jego podstawowe prawa.

    Prosze mi napisac, w jakie podstawowowe prawa czlowieka godzilo zachowanie
    sie dyrektora. Ciekaw jestem takze, na czym polegalo godzenie w godnosc
    czlowieka.

    Uzywanie slow godzacych w godnosc czlowieka to zwyczajne chamstwo, a
    zachowanie godzace w prawa czlowieka to przestepstwo - po co ow nowy termin
    "mobbing"?

    --
    gryjas

  • 3. Data: 2002-01-03 20:22:15
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    "gryjas" <g...@w...pl> writes:

    > Uzywanie slow godzacych w godnosc czlowieka to zwyczajne chamstwo, a
    > zachowanie godzace w prawa czlowieka to przestepstwo - po co ow nowy termin
    > "mobbing"?

    Zeby to zebrac do kupy i nazwac jednym slowem. ;)
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 4. Data: 2002-01-03 21:31:55
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "gryjas" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Uzywanie slow godzacych w godnosc czlowieka to zwyczajne chamstwo, a
    > zachowanie godzace w prawa czlowieka to przestepstwo - po co ow nowy

    Sorry ale z tego co pamietam, to terminem mobbing okresla sie praktyki
    wykluczania jednego ze wspolpracownikow ze wspolnoty poprzez obmawianie go
    za jego plecami, wylaczenie go z zycia
    grupy, donoszenie nieprawdziwych faktow do przelozonych itp.

    Pozdrawiam,

    Gregg

  • 5. Data: 2002-01-04 20:04:06
    Od: "gryjas" <g...@w...pl>

    Użytkownik "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl> napisał

[...]

    Acha, czyli gdy w mojej pracy kobiety raz obmawiaja jedna, a pozniej inna,
    to mobbinguja. Noegdys nazywalo sie to obmawianiem. Tak czy owak, dyrektor
    hipermarketu nie dokonal mobbingu na niedoszlych zwiazkowcach.

    --
    gryjas

  • 6. Data: 2002-01-04 21:10:24
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

> [...]
    > to mobbinguja. Noegdys nazywalo sie to obmawianiem. Tak czy owak, dyrektor
    > hipermarketu nie dokonal mobbingu na niedoszlych zwiazkowcach.

    Daj sobie spokój. Ja sobie chyba odpuściłem. Ci ludzie z mądrzeją sami za
    parę lat.

    Piotr