PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomocy! Zostałem bezrobotnym!

  • 21. Data: 2006-11-23 12:32:50
    Temat: Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!
    Od: Maciek Sobczyk - bidny bezrobotny <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):

    [ciach]

    To, w czym nie masz: po części masz rację. Przed dylematem braku
    ubezpieczenia stanąłem we wrześniu, bo wtedy ostatecznie olałem pracę na
    etacie. Pozostały umowy o dzieła (mniej więcej na dwa lata wprzód). Do
    tej pory nie mialem czasu się ubezpieczyć albo to, co mi proponowano mi
    nie odpowiadało (np. ubezp. w PZU, gdzie mogę korzystać z jakiegoś
    lekarza X w przychodni Y, na co kompletne nie mam ochoty, skoro obok
    mam dobrego lekarza rodzinnego) albo, jak w przypadku etycznego
    załatwienia sprawy (podpisania umowy z NFZ i samodzielnego
    ubezpieczenia), mnożyło problemy.

    W czym masz rację: chociaż od początku mojej "pracy" tzn. zarobkowania
    bez etatu i bez działalności, śmieję się mówiąc znajomym, że jestem
    bezrobotnym, to jednak dzisiejsza wizyta w PUP to było mocne przeżycie.
    Strasznie krępujące i stresujące było powiedzieć pani w okienku, że chcę
    się zarejestrować jako bezrobotny.

    A o co mi chodziło w poście (pierwszym i drugim): Generalnie chodzi mi o
    to, że łatwiej pójść do PUP i wyciągnąć "haracz" od państwa w postaci
    darmowego ubezpieczenia niż ubezpieczyć się samemu i płacić, co z punktu
    widzenia państwa, budżetu etc. jest paranoją. Powinno być IMO na odwrót.
    Tzn. zawarcie samemu ubezpieczenia powinno trwać krócej niż to, co
    odstałem dziś w PUP (mierzone stoperem - około 20 min.). Tymczasem jest
    na odwrót.

    A co z tego wyszło: nic, bo to co był dostał, to zasiłek (nie chcę, nie
    czuję żeby mi się należał) a ubezpieczyć może mnie żona. Więc wybieram
    wariant ubezpieczenia przez żonę.

    pozdr.
    Maciek

  • 22. Data: 2006-11-23 12:33:26
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Przy takich dochodach tracisz natychmiast status bezrobotnego.
    > A w twoim przypadku po prostu cię nie zarejestrują.
    > Za kazdy miesiąc musisz w UP podpisywać dochody.
    > Takie jest prawo IDIOTO.

    po co od razu obrażasz człowieka ?
    To o co z byciem bezrobotnym ? Bezrobotny to człowiek który nie ma zajęcia
    (etatu, działalności gospodarczej, rolniczej, artystycznej, twórczej i
    innej, umów cywilnoprawnych) i jednocześnie nie jest rencistą emerytem itp.
    czy człowiek który nie ma dochodu ?
    Może nie ma jeszcze w polsce szrokiej klasy rentierów (nie rencistów), osób
    osiągających dochód od zainwestowanych środków itp, ale czy takie osoby nie
    moga mieć statusu bezrobotnego, nawet jeżeli chciałyby znaleźć pracę i z
    różnyc względów jej nie otrzymały ?
    Chore to.
    Małżonek(a) pozostający na utrzymaniu drugiego małżonka, nawet świetnie
    zarabiającego nie może być osobą bezrobotną ?
    W tym durnym kraju posiadanie statusu będącego pochodną zatrudnienia jest
    warunkiem otrzymania uprawnień do świadczeń zdrowotnych. Nawet gdy ktoś jest
    bogaty (z domu)- może nie jest zainteresowny płaceniem wysokich kosztów np
    za operacje medyczne.

    Wg artykułu z "Polityki" lub "Wprost" chyba sprzed kilku miesięcy
    najbardziej opłaca się być alkoholikiem. Państwo łoży na takiego kupę kasy,
    on nic nie robi, niczym się nie przejmuje, ma pełną ochronę socjalną a życie
    spokojnie biegnie dalej i niesie go na swych łagodnie kołyszących falach.
    Gdyby to dobrze i pomysłowo rozegrać to się może naprawdę opłacać ;)
    --
    Jackare

  • 23. Data: 2006-11-23 12:34:42
    Od: Maciek Sobczyk - bidny bezrobotny <m...@d...doPLer>

    Jakub Lisowski napisał(a):
    > Dnia Thu, 23 Nov 2006 09:27:53 +0100, Maciek Sobczyk - bidny bezrobotny
    <m...@d...doPLer>

    > IIRC to przez miesiąc od rzucenia etatu jeszcze jesteś.
    Miesiąc właśnie niestety minął.

    > Gratulacje, też zdębiałem, gdy się okazało, że jakbym chciał płacić
    > ubezpieczenie zdrowotne, to od średniej krajowej a nie od minmimalnej.
    > A zasiłku to i tak pewnie byś nie dostał od razu, bo masz umowy i
    > zwolniłeś się sam :-P.
    > Przygotuj się na poczekanie kilku miesięcy, aż dostaniesz list, że
    > jesteś bezrobotny - u mnie wyglądało to tak, że poszedłem,
    > zarejestrowałem się, tak ze dwa miesiące póżniej dostałem robotę, i
    > jeszcze z pól miesiąca później dostałem dwa listy, w jednym było, że
    > uzyskałem status bezrobotnego, a w drugim, że w związku z podjęciem
> [...]
    Jednak się nie zarejestrowałem. Ubezpieczy mnie żona.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 24. Data: 2006-11-23 12:35:18
    Od: Maciek Sobczyk - bidny bezrobotny <m...@d...doPLer>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):
    > Cobys byl zonaty to zona cie rejestruje do skladki zdrowotnej i po
    > klopocie. Przez jakis czas mialem umowe o dzielo - miedzy pracami i w
    > ten sposob to zalatwilem, prosto i szybko i bez dodatkowego chodzenia po
    > idiotycznych urzedach.
    No właśnie w PUP mnie uświadomili. Więc ostatecznie wybrałem ten
    wariant. Dzięki za wskazówkę.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 25. Data: 2006-11-23 12:35:56
    Od: Maciek Sobczyk - bidny bezrobotny <m...@d...doPLer>

    fhfgh napisał(a):
    > Przy takich dochodach tracisz natychmiast status bezrobotnego.
    > A w twoim przypadku po prostu cię nie zarejestrują.
    > Za kazdy miesiąc musisz w UP podpisywać dochody.
    > Takie jest prawo IDIOTO.
    Pomijając ozdobniki pisane dużymi literami, to dlaczego mnie nie
    zarejestrują?

  • 26. Data: 2006-11-23 14:28:40
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > wybulać 230 pln (albo więcej, jak mówi sympatyczny głos w słuchawce,
    > należący do pani z ZUS) i co miesiąc odnawiać ubezpieczenie.

    Bedac na umowie o dzielo zostales bezrobotnym? Mozna tak?

  • 27. Data: 2006-11-23 14:37:05
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: fhfgh [Thu, 23 Nov 2006 12:04:39 +0000 (UTC)]:

    > Przy takich dochodach tracisz natychmiast status bezrobotnego.

    Bzdura. Status bezrobotnego nie zależy od stanu majątkowego.

    > A w twoim przypadku po prostu cię nie zarejestrują.

    Bzdura. Jeśli akurat jest pomiędzy umowami to zarejestrują
    bez zbędnych ceregieli.

    > Za kazdy miesiąc musisz w UP podpisywać dochody.

    No i? Uzyskać dochód pomiędzy kolejnymi rejestracjami można
    jak najbardziej. Zakazu dorabiania jak na razie w tym kraju
    jeszcze nie ma (choć to pewnie chwilowe).

    > Takie jest prawo IDIOTO.

    Uważałabym z epitetami kiedy pieklisz się o coś, w czym
    akurat nie masz racji.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * e-Podpis spóźniony * Mieć fantazję *

  • 28. Data: 2006-11-23 16:01:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 23 Nov 2006 09:27:53 +0100, Maciek Sobczyk - bidny
    bezrobotny <m...@d...doPLer> zakodował:

    >By założyć działałność, czekam do kwietnia 2007, bo do tego czasu bloują
    >mnie umowy (o dzieło, nie o pracę).

    Możesz to rozwinąć? Bo nie rozumiem w jaki sposób blokuje.

    >By móc pójść do lekarza, muszę być ubezpieczony.

    Nie musisz. Możesz zapłacić za wizytę. Możesz też wykupić kartę w
    komercyjnej przychodni.

    >Więc... jadę do PUP. Jeden formularz, jedno miejsce, w którym wszystko
    >załatwię, zero opłat. O resztę zatroszczy się bidne państwo.

    Jak masz dochody z umowy o dzieło to i tak Cię skreślą z listy i nie
    będziesz miał ubezpieczenia.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 29. Data: 2006-11-23 16:02:12
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 23 Nov 2006 01:03:12 -0800, "glosnetu"
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >zeby sie ubezpieczyc, zawrzyj z kims umowe-zlecenie. Na przyklad na 1
    >zl/m-c. Skladka zdrowotna bedzie wynosic 8 gr/m-c. I bedziesz miec
    >pelne swiadczenia - takie same jak ktos, kto odprowadza 800 zl/m-c. Ot,
    >Polska.

    Nie będzie - trzeba odprowadzać składki od minimum minimalnej.

  • 30. Data: 2006-11-23 16:11:22
    Od: Maciek Sobczyk - bidny bezrobotny <m...@d...doPLer>

    d...@g...pl napisał(a):
    > Bedac na umowie o dzielo zostales bezrobotnym? Mozna tak?
    Z tego co rozumiem, choć być może mylnie interpertuję przepisy,
    świadcząc jakiekolwiek usługi na zasadzie umowy o dzieło, nie pozostaję
    w stosunku pracy. Tym samym IMO jestem bezrobotny, jakkolwiek bardzo
    bylbym obłożony robotą. Mylę się?

    pozdrawiam
    Maciek