PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podwójne wypowiedzenie

  • 21. Data: 2007-02-05 21:17:29
    Temat: Re: Podwójne wypowiedzenie
    Od: "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com>

    Użytkownik "Savage" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:eq83ll$ja0$1@news.task.gda.pl...
    > Cytat:
    > "Uzasadnienie:
    > Brak realizacji podstawowaych zadań wynikających z karty stanowiska pracy,
    > tym brak realizacji celów sprzedażowych w roku 2006.
    > Podstawa prawna art. 30, paragraf 1, punkt 2 KP."
    >
    > Wszystko. Reasumując, trzy dni po złożeniu wypowiedzenia przez brata,
    firma
    > wypowiedziała umowę z winy pracownika, bez odprawy. Gdyby przyjęła
    > wypowiedzenia brata odprawa wyniosłaby 8 krotność pensji. Żeby nie było
    > niejasności, że chodzi tylko o formę wpowiedzenia.

    Chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Art. 30, paragraf 1, punkt 2 KP
    mówi że "Umowa o pracę rozwiązuje się (2): przez oświadczenie jednej ze
    stron z zachowaniem okresu wypowiedzenia (rozwiazanie umowy o prace za
    wypowiedzeniem).
    Gdzie tu masz rozwiązanie umowy z winy pracownika? Co bedzie na świadectwie
    pracy?
    Pomyśl jeszcze przez chwilę!!!!
    Jeżeli pracownik rozwiazuje umowe o prace to nie przysługuje mu odprawa, nie
    przysługuje zasiłek dla bezrobotnych itd. Odprawa przysługuje wtedy gdy
    umowe o prace rozwiązuje pracodawca (oczywiście nie w trybie art 52)!!!
    Odprawa w sytuacji rozwiązania umowy przez pracownika przysługuje tylko w
    przypadkach szczególnych. Przypadki te nie są wymienione w KP.

    pozdr
    WW

  • 22. Data: 2007-02-05 21:26:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eq83o3$ka6$1@news.task.gda.pl Savage <s...@o...pl>
    pisze:

    > Dlatego drąże temat czy np. można udać sie z podstawami prawnymi do
    > dyrektora, czy raczej przyjąć wypowiedzenie ze strony pracodawcy
    Wypowiedzenia nie można nie przyjąc. Można unikać jego otrzymania, ale to
    już się przecież stało.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-02-05 21:43:04
    Od: "Savage" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

> [...]
    > wypowiedzenia, bo on obowiązuje obie strony), jako przyczynę pracodawca
    > podał (bo on musi to zrobić) niewywiązywanie się czy też nienależyte
    > wywiązywanie się z obowiązków pracowniczych.
    >
    > Sprawa wydaje się teraz raczej jasna. Oba wypowiedzenia zostały dokonane w
    > trybie przewidzianym art. 30 §1 pkt 2 KP. Pierwszy wypowiedzenie złożył
    > "brat" (jako pierwszy dokonał oświadczenia woli) i wobec tego
    > wypowiedzenie pracodawcy jest bez znaczenia, nawet jeśli bieg obu
    > wypowiedzeń skończy sie tego samego dnia (a pewnie tak będzie).

    jak mam to rozumieć?
    Tzn, że wypowiedzenie ze strony pracodawcy jest nieważne i jedyne ważne jest
    brata w takim wypadku??
    Bo szczerze powiedziawszy nie wiemy obaj które jest obowiązujące, ważne,
    tzn. po okresie trzech miesięcy ustanie obowiązek pracy z winy brata
    (wypowiedzenie pracodawcy) czy na mocy wypowiedzenia złożonego przez brata.

    > 2. Skąd pomysł, że "brat" wypowiadając umowę miałby otrzymać jakąkolwiek
    > odprawę???

    W ramach Umowy Społecznej jaką wprowadził zakład pracy w porozumieniu ze
    związkami dla pracowników którzy chcą dobrowolnie opóścić szeregi firmy.
    I właśnie tutaj nam się wydaje, że kontra ze strony firmy jest tylko i
    wyłącznie po to aby nie wypłacać tejże odprawy.

    Paweł

  • 24. Data: 2007-02-05 21:51:04
    Od: "Savage" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał

> [...]
    > wypowiedzeniem).
    > Gdzie tu masz rozwiązanie umowy z winy pracownika?

    Ja zacytowałem co pracodawca napisał w uzasadnieniu wypowiedzenia. Również
    uważam, że podane uzasadnienie, powołując się na art.30 nie ma żadnego
    sensu.

    > Co bedzie na świadectwie pracy?

    no właśnie nie wiem co będzie na świadectwie pracy :)
    Pracodawca uważa, że ważne jest jego wypowiedzenie, a my uważamy, że brata.

    > Pomyśl jeszcze przez chwilę!!!!

    Ale dla mnie również sytuacja jest co najmniej dziwna

> [...]
    > Odprawa w sytuacji rozwiązania umowy przez pracownika przysługuje tylko w
    > przypadkach szczególnych. Przypadki te nie są wymienione w KP.

    Pisząc o odprawie mam na myśli, że złożone wypowiedzenie było w ramach tzw.
    Umowy Społecznej którą to związki zawodowe podpisały z zakładem pracy - w
    ramach tego porozumienia odprawa w takim przypadku się należy.

    Paweł

  • 25. Data: 2007-02-05 21:52:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eq88cj$m0q$1@news.task.gda.pl Savage <s...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > tzn. po okresie trzech miesięcy ustanie obowiązek pracy z winy brata
    > (wypowiedzenie pracodawcy) czy na mocy wypowiedzenia złożonego przez
    Wg mojej najlepszej wiedzy umowa zostanie rozwiązana na mocy wypowiedzenia
    dokonanego przez brata. Nie widzę innej możliwości.

> [...]
    > I właśnie tutaj nam się wydaje, że kontra ze strony firmy jest tylko i
    > wyłącznie po to aby nie wypłacać tejże odprawy.
    Aha, rozumiem. Pewnie tak, ale to nic nie da (zaznaczam, że nie znam
    przecież zapisów tej umowy).

    --
    Jotte

  • 26. Data: 2007-02-05 22:02:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eq88rl$rma$1@news.task.gda.pl Savage <s...@o...pl>
    pisze:

    > no właśnie nie wiem co będzie na świadectwie pracy :)
    Będzie że umowę wypowiedział pracownik i to wszystko.
    W razie nieprawidłowej treści przysługuje pracownikowi żądanie sprostowania.

    > Pracodawca uważa, że ważne jest jego wypowiedzenie, a my uważamy, że
    > brata.
    Niech sobie uważa. Najwyżej spotkacie się w sądzie pracy.

    > Pisząc o odprawie mam na myśli, że złożone wypowiedzenie było w ramach
    > tzw. Umowy Społecznej którą to związki zawodowe podpisały z zakładem
    > pracy - w ramach tego porozumienia odprawa w takim przypadku się należy.
    Nie. Wypowiedzenie zostało dokonane na gruncie KP. A w ramach tej "umowy" ze
    związkami to może się "odprawa" należeć, naturalnie - pacta sum servanta.
    Swoją drogą mocne i skuteczne te związki (czy może związek) zawodowe -
    pogratulować, brawo.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2007-02-05 22:41:04
    Od: "Savage" <s...@o...pl>

> [...]

    > sprostowania.
    > Niech sobie uważa. Najwyżej spotkacie się w sądzie pracy.

    generalnie o takie wyjaśnienia mi chodziło :)
    Dzięki wielkie za pomoc w rozwikłaniu tego tematu.
    Jest on jeszcze szerszy o czym dowiedziałem się niedawno prowadząc
    równoległy wątek na pl.soc.prawo, ale nie będę go już tutaj przenosił.
    W każdym bądź razie dzięki za wyrozumiałość i za podpowiedzi co do
    interpretacji tej sytuacji

> [...]
    > servanta.
    > Swoją drogą mocne i skuteczne te związki (czy może związek) zawodowe -

    baaardzo duża spółka ;) to baardzo mocne związki. Nie mniej jednak kadra
    kierownicza z klucza powoduje, że dochodzi do takich sytuacji :(

    Paweł

  • 28. Data: 2007-02-05 23:22:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eq8bpb$6mb$1@news.task.gda.pl Savage <s...@o...pl>
    pisze:

    > generalnie o takie wyjaśnienia mi chodziło :)
    > Dzięki wielkie za pomoc w rozwikłaniu tego tematu.
    > Jest on jeszcze szerszy o czym dowiedziałem się niedawno prowadząc
    > równoległy wątek na pl.soc.prawo,
    Widziałem, widziałem. Dowiedziałeś się tego samego co tutaj.

    > ale nie będę go już tutaj przenosił.
    Naprawdę??
    To wspaniała wiadomość! ;)

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2007-02-06 00:51:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 5 Feb 2007 00:29:33 +0100, "Savage" <s...@o...pl>
    zakodował:

    >Zrozumiałbym jeżeli będąc w okresie wypowiedzenia odwalił jakiś numer, ale
    >wypowiedzenie ze strony pracodawcy tyczy się okresu przynajmniej kilku
    >miesięcy wstecz.

    Trudno (ale możliwe) żeby dotyczyło kilku miesięcy wstecz, bo
    rozwiązać bez wypowiedzenia umowę można w ciągu miesiąca od otrzymania
    wiadomości o naruszeniu obowiązków. Wyobraź sobie, że wypowiadasz
    umowę normalnie a następnego dnia pijesz w pracy. Oczywiście, że
    pracodawca może zwolnić natychmiast "dyscyplinarnie".

    > Czyli w tym przypadku jest niejako "rewanżem" (wg mnie
    >oczywiście) za złożenie wypowiedzenia przez pracownika i próbą pominięcia
    >płacenia odprawy.

    Jeżeli tak, to odwołanie do sądu pracy - na pisemku powinno być
    pouczenie.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 30. Data: 2007-02-06 00:55:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 5 Feb 2007 20:25:35 +0100, "Savage" <s...@o...pl>
    zakodował:

    >No i poszedłem za Twoją sugestią i wszystko się zgadza z tym co opisałem.
    >Poza jednym, paragraf nie jest 52 ale 30.
    >Wasza pomoc w tym temacie, wyjaśnienia pokazały, że pracodawca musiałby być
    >nie pełna rozumu powołując się na ten paragraf (52).
    >
    >Rozumiem różnicę między tymi paragrafami ale nie wiem czy w tym przypadku to
    >coś zmienia :(

    Pewnie nie paragraf, tylko Artykuł. A jeżeli tak, to dziwnie to
    wygląda - bo powienien być inny Art (np. 32 albo 52 - bo 30 nie mówi o
    trybie rozwiązania umowy).